Resultaten 1 tot 4 van de 4

Standaard Save Game Pokemon Emerald redden

Beste mensen,

Ik wil graag de save game van mijn pokemon emerald spel redden door deze niet langer op de cartridge te laten staan, maar door deze naar de computer te kopiëren. Op deze manier kan ik er nog eindeloos plezier van hebben. Ook heb ik toen Deoxys weten te bemachtigen door mee te doen aan een event. Deze wil ik graag niet kwijt.

Nu heb ik hier al het een en ander over opgezocht en daar zijn een aantal spullen voor nodig die niet makkelijk te koop en een beetje prijzig zijn. Nu vroeg ik mij af of iemand de spullen heeft om dit te doen. Zo ja, dan hoor ik het graag en wil ik je graag even spreken!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Black Ice's Avatar
    Aangemeld
    08-11-2014

Standaard

Ik wist niet eens dat dat kon Waarom kan je de game niet gewoon op de cartridge laten staan?
    Deoxys kun je via gen IV naar gen V naar gen VI games overzetten

Aangemeld
    03-01-2015

Standaard

Ik ben hier een tijd terug aan begonnen toen ik vond dat dat de enige manier was om events te doen.
    Mijn kabel is nog niet klaar, er moet nog wat gesoldeerd worden. Ik weet dus ook nog niet of hij gaat werken maar ik geloof het wel. Het enige wat je nodig hebt is een ruilkabel (die doorgeknipt moet worden), een 25 pins d-sub connector (die in het roze stopcontact van oude computers past) en wat soldeerspullen.

pknfan's Avatar
    Aangemeld
    27-03-2014

Standaard

Als je dan toch een ruilkabel hebt, is het enige wat je nodig hebt een ander gen 3 cartridge en een nieuwe save-batery. Zo kun je al je pokemon/items die waardevol genoeg zijn naar dat andere pokemon spel traden. Daarna vervang je de save-batery van je Emerald, speelt het spel weer even 1 keer uit (optioneel) en trade daarna alles weer terug.
    Dit lijkt me vooral de goedkoopste optie.

Informatie over onderwerp

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen: (0 leden en 1 gasten)

Forumrechten