Startpagina » Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl » Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl Walkthrough

Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl Walkthrough

Deze walkthrough is geschreven om je door het verhaal in Pokémon Brilliant Diamond & Shining Pearl te helpen. Het bevat alle informatie die je nodig hebt van het begin tot het einde, en zelfs erna. Je kunt het menu aan de rechterkant gebruiken om naar een specifiek deel in de walkthrough te gaan. Bij ieder deel staat aangegeven wat voor informatie deze bevat om je goed op weg te helpen.

Mocht je na het lezen van de walkthrough toch niet verder komen in het spel, dan kun je je vraag stellen in onze Discord!

Controleer voordat je begint met spelen dat je de nieuwste update van het spel hebt! Als dit niet zo is, kunnen er functies in het spel ontbreken of verschillen. Check voor meer informatie de website van Nintendo (klik hier).

Introductie

Wanneer je je spel voor het eerst opstart, moet je een taal kiezen waarin je het spel gaat spelen. Deze instelling kun je later niet meer wijzigen!

Dan zul je begroet worden door Professor Rowan, die je een introductie heeft in de wereld van Pokémon. Vervolgens mag je je uiterlijk en je naam kiezen. Ook word je gevraagd om een naam voor je rivaal in te voeren. Deze dingen kunnen ook niet meer gewijzigd worden later.

Je avontuur begint in je huis, in het dorpje Twinleaf Town. Na een korte TV-rapportage kan je avontuur beginnen!

Opties instellen

Wanneer je het menu opent met de X-knop en naar OPTIONS gaat, kun je verschillende dingen instellen:

  • Text Speed: Dit stelt in hoe snel tekst op het scherm verschijnt.
  • Change Window: Hiermee kun je een ander kader voor tekstvensters kiezen.
  • Battle Effects: Als je dit uitzet, spelen er geen animaties meer bij aanvallen. Gebruik deze optie als je snellere gevechten wilt voeren en niet steeds de animaties wilt zien.
  • Battle Style: Met “Switch” kun je van Pokémon wisselen voordat de tegenstander een nieuwe Pokémon inzet, wat het spel iets makkelijker maakt. Met “Set” krijg je deze optie niet. Onlinegevechten en bepaalde arena's gebruiken altijd de Set-stijl.
  • Send to Boxes: Als je dit op “Automatic” zet, worden gevangen wilde Pokémon automatisch aan je team toegevoegd als er plek is, zoals het in oude Pokémon-games werken. Als je dit op Manual zet, krijg je de optie om één van je andere Pokémon naar de Box te sturen, wanneer je een nieuwe Pokémon vangt terwijl je team vol zit.
  • Give Nicknames: Als je dit op “Give” zet, krijg je direct na het vangen van een Pokémon de optie om hem een nickname (bijnaam) te geven. Zet je dit op “Don't give”, dan wordt deze optie overgeslagen. Iets later in het spel zul je dan altijd nog achteraf je Pokémon een nickname kunnen geven.
  • Gyroscope: Als je dit op “Use” zet, kun je op bepaalde plekken het spel besturen door je Joy-Cons te bewegen. Bij “Don't use” kan dit niet.
  • Autosave: Als dit aanstaat, zal je spel periodiek automatisch opgeslagen worden. Zet je dit uit, dan moet je altijd handmatig je spel opslaan vanuit het menu.
  • Show Nicknames: Als je niet wil dat andere spelers de nicknames (bijnamen) van jouw Pokémon kunnen zien tijdens Link Battles, kun je dit uitzetten.
  • Background Music: Dit stelt het volume in van de achtergrondmuziek.
  • Sound Effects: Dit stelt het volume in van geluidseffecten, behalve Pokémon-kreten.
  • Pokémon Cries: Dit stelt apart het volume in van Pokémon-kreten.