Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Wie is de Mol? [Speeltopic]

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Daar gaan we dan

Opmerking

Dat zal via PM gebeuren zodat jullie elkaar niet beďnvloeden. Zowel voor het verhaal als voor het antwoord op wie de Mol is.

Oorspronkelijk gepost door Kamerplant
      Filosofie is het most requested second degree van werkgevers hoor

Opmerking

Aurynn ChardoLyra Vergeet niet de verhalen morgen tegen 18u00 in te leveren!

Opmerking

Hier is mijn verhaal:
          Spoiler:

Opmerking

Opmerking

De drie verhalen van de drie finalisten zijn binnen. Het is nu tijd voor de jury om een oordeel te vellen over deze liturgische stukjes tekst.

VERHAAL ÉÉN
              Spoiler:
              Dit is mijn verhaal. Een verhaal waarvan ik niet had verwacht dat hij zo lang zou worden. Want, eerlijk, het had mij niets verbaasd als ik na ronde 1 al uit het spel zou liggen. Dat dit niet gebeurd is komt door de grote kans die ik heb gekregen van Brent. Door deze ene kans ben ik gekomen tot waar ik nu sta: De Wieg van de Mensheid. En aan de vooravond van de laatste test kijk ik terug. Op graven, heel veel graven. Naar topito’s, oppassend voor heksen, naar kistjes, eigenlijk was het altijd maar graven naar nummertjes. Maar was ik een nummertje in dit avontuur? Nee, totaal niet. Veel mensen verdachten mij als Mol, denk ik. Of dat terecht is? Horen we later. Maar ik voelde me totaal geen nummertje doordat Brent mij die grote kans gaf. Ik hoefde korter dan normaal in spanning zitten. Even leek het fout te gaan, maar eigenlijk was het al vrij snel duidelijk was dat ik zeker was van mijn positie.
              Wat heb ik genoten van alle nachten op de hotelkamer met een van mijn medekandidaten. Uren speculeerden wij over wie de Mol kon zijn, wetende dat een van ons twee ook een bedrieger kon zijn. We dachten tactieken uit hoe geld te verdienen, en lachten de avond daarna beiden volop hoe dit toch weer mislukt was. Een ding was zeker, er staat wel een stelletje klunzen in de finale. De echte mol knijpt in zijn handen met de twee hulpmollen die in het spel opgedoken waren. Keer op keer mislukte alles.

Had ik al verteld over die speciale kans van Brent? Dit heeft alles bij mij gered. Terwijl iedereen keihard aan het werk was om een opdracht weer te laten slagen, moest ik doen wat ik normaal niet zou doen. Glashard liegen. Ik had mijn eigen opdracht. Zorgen dat ik niet ontmaskerd zou worden. Als dit wel het geval zou zijn zou het fataal zijn, het spel zou over zijn voor mij. Maar dat is niet het geval en hier sta ik, aan de Wieg van de Mensheid. Ik wieg met de waarheid, die iemand al die tijd heeft achtergehouden. Zo dadelijk weten jullie net als ik wie de Mol is. Dan snappen jullie ook die grote kans die ik heb gekregen die veel van jullie vermoedelijk de kop hebben gekost. Maar snap je ook naar wie de laagste pot ooit krijgt. De winnaar heeft een twijfelachtige eer. Een twijfelachtige eer die mij niet zou misstaan..

Lieve medekandidaten. Het was een prachtige reis, ik vind het mooi dat jullie nu de jury zijn. De jury die het laatste oordeel mogen vellen. Het enige wat ik kan zeggen is: Kies wijs. Zet nog eens alles op een rijtje en zorg dat het geld bij de juiste persoon terecht komt.

VERHAAL TWEE
              Spoiler:
              “Ik schijt echt weer 7 kleuren stront hoor, niet normaal dit!”, zei Tuck ietwat ongemakkelijk hard tegen Tom. Alle kandidaten in de wacht keken hem met opgetrokken wenkbrauw aan, terwijl hij zich klaar maakte voor de test. Het was zijn beurt om het bospad af te lopen naar het laptopje. Het viel mij de vorige keer op dat Tuck graag het zekere voor het onzekere nam door nog even een stuk of tien keer zijn mollenboekje door te bladeren voor hij de test zou gaan maken. Of, nou ja, mollenboekje… Het had al meer weg van een dossier aan blaadjes, grove tekeningen en foto’s van alles en iedereen die hij tegenkwam. Ik vroeg mezelf dan ook constant af waarom hij steeds een bladgemaakt broekje aanhad. Er zat immers geen opbergruimte in. Maar zo had eigenlijk iedereen aldoor een gekke outfit aan.
              Daar ging Tuck dan, met bevende pas, op weg naar de test, nog uitgezwaaid door Tom. De rest van de kandidaten die de test nog moesten maken bleven achter op een open plek midden in Brent mag weten welk bos. Ieder met een eigen toegewezen plaats, want dat zou een dramatischer effect hebben op de televisie. Niet dat Brent al de uitzendingstijden, zender of überhaupt de Wie is de Mol? rechten had gekocht. Hij vertelde ons dat hij er nog eens mee onder de tafel zou gaan zitten. Hoewel hij volgens mij ‘om de tafel’ bedoelde, maar ik weet niet of dat hetzelfde betekent in België. Desnoods zou hij de opdrachten en gebeurtenissen uittypen en het verkopen aan een matig populair forum. Als dat zo zou zijn, moest hij wel de kosten flink inperken. Dus de pot zou dan met drie nulletjes verminderd worden. Het zij zo. Het gaat immers vooral om de lol en de strijd.
              Met het tijdelijke vertrek van Tuck uit ons gezelschap, veranderde wel het een en ander in de groepsdynamiek. Zonder Tuck was Tom namelijk zijn gespierde knight without shining armour kwijt om hem te verdedigen tegen de grijpgrage, joker geile kandidaten, en dat wist de rest maar al te goed. Alsof ze in de Hunger Games zaten stond iedereen scherp om op Tom af te stormen. “Nou, nou…..rustig aan….ik heb deze joker eerlijk verd….!!....”, zei Tom, terwijl hij achteruit deinsde. Zijn zin afonderbroken doordat hij van schrik met zijn rug ergens tegenaan botste. Van achter hem klonk de zware, licht agressieve, maar geniepig aardige stem van Black Ice: “Je joker……. alsjeblieft!”, sprak hij uit terwijl hij een mes tegen Tom’s nek drukte. “D-da-da-dat is t-t-t-tegen de r….!”, probeerde Tom uit te spreken waarna Black Ice hem meteen in zijn dijbeen stak. Een sissende kreet van pijn volgde, maar Black Ice was niet van plan hem lang uit te laten schreeuwen. “De volgende steek ik denk ik hier!”, zei Black Ice stekend met de punt op de plek waar Tom’s hart hevig aan het bonken was. Hij keek angstig de anderen aan smekend om hulp, maar niemand leek zich in de strijd te willen mengen. Moest hij nou echt zijn joker noodgedwongen weggeven? Hij had hem toch eerlijk verdient door zoveel en vaak mogelijk foto’s te maken? Dankzij hem was de opdracht immers geslaagd. Ze zouden hem allemaal op een kussentje de finale in moeten dragen. “Te laat!” Met een snelle beweging vanuit de ellenboog stak Black Ice Tom in zijn borst. “Dood!”, zei Blanche, alsof hij dit verhaal vertelde.
              Luttele seconden was het stil. Met een plof liet Black Ice Tom los, die in elkaar zakte op de grond. Dit was een duidelijke waarschuwing voor de rest. Met emotieloze ogen, alsof hij dit al veel vaker had gedaan, keek Black Ice ons allen aan. Iedereen deinsde meteen zo ver mogelijk achteruit zonder dat het echt opviel. Black Ice hurkte zich tot Tom, in een beweging die eerst wat weg had van T-bagging, maar eigenlijk zijn manier van fouilleren was. Terwijl hij ons aan bleef staren gespitst op elke agressieve beweging voelde hij langs het levenloze lichaam op de grond. Eerst de benen, waar ondertussen al vrij veel bloed was uitgedropen. Met zijn lange, metal gitaar spelende tong likte hij enkele druppels stromend Tombloed op. Nog steeds toerend naar de rest met zijn normaal zielloos zwarte, maar inmiddels duivelsrode ogen.
              Plots, alsof hij de Harry Potter van de groep was schoot Tom omhoog! Op dat onverwachte moment greep Tom het mes uit zijn borstkas en stak het in de schouder van Black ice, die verbijsterend zijn hoofd naar zijn aanvaller draaide! “Bam!”, riep Blanche ter benadrukking van de impact. Black Ice greep naar zijn schouder om het mes eruit te trekken, maar kon zich daardoor niet meteen weren tegen de mep van de joker, die Tom al die tijd in zijn borstvakje had meegedragen. Gevolgd door nog een flink aantal jokerslagen op het hoofd van Black Ice, tot hij uiteindelijk knock-out neerviel. Hijgend stond Tom voorzichtig op. Alsof hij een dodelijk steekwapen in zijn hand had richtte hij zijn joker op ons. Het was wel duidelijk dat niemand dat ding nog zou kunnen krijgen en dat niemand ooit nog met Tom zou kunnen sollen, zolang hij die joker had.

De overige vier kandidaten, waaronder ikzelf gingen weer terug naar hun toegewezen plekje in het, wat ik maar even eenvoudig omdoop tot het BosBrent. Schouderklopje voor jezelf als je het uitspreekt als bosbrand. Brent himself was echter niet aanwezig om ons zogezegd ‘te bewaken’. Daar had hij Shaman voor opgesteld, die net terugkwam van zijn enorm goed getimede plaspauze achter de bomen. Iemand die niet mee kon doen aan het spel, maar wel al te graag meewilde op reis. Zolang hij maar zijn mond hield, mocht hij het manusje van alles zijn. We zagen hem ook altijd achter de crew aan hollen met microfoons, camera’s en ook enige (hand)tassen van enkele kandidaten. Blijkbaar had Brent ook geen verdere rekening met hem gehouden, want hij moest zijn eigen slaapvertrek en eten regelen. Maar ach, als die jongen zo graag onbetaald meewilt.
              Inmiddels stonden we naar mijn gevoel al een half uur te wachten. Stond de laptop nou zo ver of deed iedereen er zo lang over? De spanning was duidelijk om te snijden bij de ons allen, behalve bij Black Ice die nog altijd op de grond lag te slapen. Het was een degelijk grote open plek , maar wel klein genoeg om elkaars emoties af te kunnen lezen. En die stonden allemaal op angst, al dan niet gespeelde angst. Het mollenboekje stond na vier opdrachten nog niet vol genoeg om er echt een bezigheid van meer dan een kwartier aan over te houden. Dus men was ook maar wat om zich aan het kijken uit verveling. Shaman wilde ons niet entertainen, want die nam zijn rol als (Britse) bewaker enorm serieus. Het zicht kwam niet al te ver door de bomen. Iedereen moest het een beetje hebben van elkaar. Een beetje blikken werpen, contact proberen te maken en hopen dat je in iemands ogen kon zien of diegene de Mol was. En hoewel Black Ice en Tom de toon gezet leken te hebben, was wel duidelijk dat dat moment al snel vergeten was.
              “Blanche, jouw beurt!”, riep Shaman keihard. Onnodig, want hij stond vooraan en praktisch zes meter van hem vandaan. Alle ogen waren natuurlijk gelijk op Blanche gespitst, afwachtend op zijn reactie, want die kon boekdelen spreken. Maar niks. Voor ruim een halve minuut bleef hij met zijn achterhoofd naar ons gericht voor zich uit te staren. Vanaf mijn perspectief kon ik wel zien dat zijn hoofd ietwat naar beneden was gebogen. Alsof hij naar de grond stond te staren. Of misschien stond hij wel te huilen. Emotie bij hem was altijd al erg slecht af te lezen, vanwege zijn rare brilglazen. Één of twee seconden later schoot zijn hoofd omhoog. Met een melodramatisch tempo, alsof hij in een film speelde, draaide hij zich naar ons, bevroor heel kort en maakte een soort spontane victory/loligirl pose, waarna hij zich weer omdraaide en, naar wat ik denk dat hij probeerde te doen, met een edgy loopje het bos in liep. Niemand was erg onder de indruk. Al konden we een zacht gestotter uit de mond van Shaman horen: “Su-su-sugoi!”.
              Kennelijk bleef Blanche niet lang in zijn edgy/ langzame pas-stijl hangen, want nog geen tien minuten later werd Black Ice naar de test geroepen. Helaas lag hij nog steeds bewusteloos op de grond. Het was enigszins ook best frappant dat er überhaupt een volgorde was vastgesteld. Normaliter zou ik alle namen, leeftijden, oogkleuren, passies en wat niet erlangs houden, maar als kandidaat heb je meer te doen dan hints zoeken en de weg van het geld volgen. Je zit bijvoorbeeld ook te bedenken hoe die test zo goed mogelijk in dit stadium ingevuld kan worden. Maar ook hoe je in het spel staat. Moet ik misschien één, twee of drie bondjes aangaan? En gunnen ze me wel iets als een joker? Maar kom ik wel verdacht genoeg over? O, maar er moet ook wel wat geld verdient worden hoor. Ja, ik kan een heel boek schrijven over mijn Mol ervaringen, maar dat doe ik jullie (nu nog) niet aan. Dus even vooruit spoelen in de tijd, ik mocht in de plaats van Black Ice naar de test, omdat niemand hem wakker durfde te maken.
              En daar loop je dan, alleen in het bos, denkend over hoe je het gaat invullen. Want het is niet zomaar een test, de eerste test is de meest lastig, omdat het eigenlijk iedereen nog kan zijn. Ja, zelfs Blanche en Igneel, waarvan lang niet iedereen echt denkt dat zij geschikt zullen zijn, zelfs zij kunnen de Mol zijn. Dus nee, zo makkelijk is het niet.
              Maar even een hele aparte anekdote nog even tussendoor in het bos. Onderweg, na zeker drie, vier minuten, kwam ik Blanche opeens tegen, die blijkbaar een verkeerd pad was ingeslagen, omdat de bedoeling was dat hij zich zou mengen tussen de kandidaten die de test al gemaakt hadden, want zo hoort dat nou eenmaal. Hij wist blijkbaar wel dat hij niks mocht zeggen, maar had de memo over de terugweg niet helemaal meegekregen blijkbaar. Hij zag mij en rende me wel vrolijk tegemoet met zijn hand in een high-five positie, alsof we een verbond hadden of iets dergelijks. Op goed geluk tikte ik zijn rechter hand aan, waarna hij doorrende het pad af. “Blanche! Het is die kant op.!”, riep ik hem snel achterna, met een wijsbeweging naar het juiste pad. Blanche rende gewoon door, alsof hij mij niet gehoord had. Maar dit had hij natuurlijk wel gehoord, want hij maakte in zijn geren een soort U-turn, als ware hij een vogel of vliegtuig was, met twee gespreide vleugels en een zoemgeluidje, dat ik hoorde toen hij me weer passeerde. Oké… en dan door naar de test…..

En dan kom je bij die laptop, vul je je naam in. Eerste vraag, gaat goed, maar dan tijdens de tweede vraag, zat er opeens een giga grote joekel van een motherfucking spin op het tafeltje, die langzaam naar het toetsenbord liep. En laten we wel wezen, het was geen spinnetje die je kon wegpieken of blazen, of die we überhaupt in Nederland tegenkomen. Zal je net zien dat ik naar huis moest vanwege mijn fobie. Dus wat doe ik, ik pak die laptop op en neem hem mee naar een gevallen boomstam. Hoewel ik ergens anders zat had ik wel door die reuzenspin de intentie om zo snel mogelijk uit dit bos te komen en dus zo snel mogelijk die rot test in te vullen.
              Afijn, daar ging die dan. De eerste vraag was: ‘’Hoe oud is de Mol?’’ Nou dat is niet zo moeilijk. De tweede vraag: ‘’Wat is de beste eigenschap van de Mol?’’, dat weet ik ook nog wel. ‘’Wat is het favoriete seizoen van de Mol?’’. Ehhmmmm…. ‘’Wat is de favoriete kleur van de Mol?”. Goh, jeetje…. “Wat is de echte haarkleur van de Mol?’’. Nou….. Ik zal heus niet de enige zijn geweest die hier geen zeker antwoord op wist, maar met dit soort vragen is effectief spreiden wel heel lastig. Sneller dan ik in de gaten had, was ik al bij het verzendknopje beland. Alles spint door je hoofd op dat moment, alles dat mogelijk verkeerd zou zijn. Had ik wel genoeg gespreid en wel voldoende ingezet op mijn verdachten? Of was dat totaal niet de Mol en heb ik het allemaal verkeerd gezien? Ben ik de loser van de groep door als eerste af te vallen? Maar goed, niks meer aan te doen. Dus ik wil die laptop terugleggen, zie ik dat monster in een soort springhouding staan, alsof hij me wilt gaan aanvallen. In heb de laptop maar op de grond een meter van de tafel neergelegd en ben min of meer gevlucht naar de overige kandidaten, weg uit dit nare bos.
              Het bospad terug, linksaf in plaats van rechtsaf, een helling op en het pad uitrennen. Daar zat de rest van de kandidaten die al aan de beurt geweest waren. Allen op een eigen boomstronk. Elf in totaal, dat of heel toevallig was voor ons kandidaten aantal of die door Brent zelf omgehakt waren voor dit moment. Het tweede leek mij het meest logisch, hoewel hij het waarschijnlijk iemand heeft later doen.
              Ik kwam natuurlijk half hijgend aan, omdat ik het hele stuk had gerend, maar probeerde dat allemaal te verbergen. Maar niemand leek zich wat aan te trekken van mijn aankomst. Sommige kandidaten zaten er van top tot teen nerveus of beangstigend bij. Ik noem geen namen. Maar er was ook een select gezelschap dat er vrij relaxt bij zat. Waaronder HELMA, met zijn groene schijfje, die blijkbaar druk op zoek was naar iets in zijn tasje. De andere kandidaat was natuurlijk Blanche de optimist. Tuck was hevig bezig met het schrijven van wat ik vermoed een afscheidsbericht was, te zien aan de lengte van de tekst en de natte inktvlekken die door zijn tranen werden gecreëerd. Op het moment dat ik een willekeurige stronk uit had gekozen, wel een beetje bij de anderen vandaan, schreeuwde HELMA plots: “Ah, eindelijk!”. Hij pakte een paars pakje Always tevoorschijn, fluisterde snel iets in Blanche zijn oor en rende toen de bosjes in. Ik weet niet wat het was dat hij vertelde, maar Blanche leek er aardig opgewonden van te raken.
              Enige tijd later waren alle tien kandidaten aanwezig op de plaats, waar vermoedelijk dus de eerste, echte executie moest plaatsvinden, want er was nog een vrije stronk over, duidelijk afgezonderd van de andere tien, alsof dit de belangrijkste stronk was. Er stond dan ook gereserveerd op. En ja, daar kwam Brent aan, die kennelijk een applaus verwachtte, maar het niet kreeg. Achter hem holde Shaman aan met onder andere de laptop, verlichting en een autocue. Het was het uur u. Althans dat is wat wij dachten, maar Brent wilde nog even wachten tot de zon onder zou gaan, zodat hij zijn pas gekochte verlichting goed kon benutten. Wist hij veel dat Shaman de stroomaggregaat was vergeten.

Ach en wee, dan maar een executie bij wat verbrand boshout. Terwijl we allemaal op onze plek zaten, Tuck zijn briefje aan Tom overhandigde en hem toesprak dat hij voor hen allebei zou moeten winnen en dat hij in het vliegtuig voor hem zal gaan duimen, gaf Brent ons nog een paar punten van orde. “Ten eerste, Black Ice, niet meer doen. Je moet gewoon je eigen jokers verdienen.”. Black Ice rolde even met zijn weer zielloos zwarte ogen en gaf een ‘T’ geluidje. “Volgende test één strafpunt voor jou!”, liet Brent als reactie op de passief agressieve houding van Black Ice weten. Het tweede punt van orde was dat Brent even een paar dagen iets anders moest doen, want Brent had blijkbaar buiten Wie is de Mol? om ook nog een leven. In die periode zou het spel dus even stil komen te staan. Ik kan nu wel vertellen dat dat geen leuke dagen waren, want er is gewoon niets te doen. Ik bedoel, normaal gesproken duurt een Wie is de Mol? reis volgens mij drie weken. Terwijl wij pas na drie weken één afvaller hadden. En daarover gesproken nog, de eerste afvaller was dus Dani. “TRAGISCH’’, balkte hij. Vervolgens stond hij op, knoopte zijn rode strik los, dat verbazingwekkend zijn hele outfit was, en liep alsof hij op de catwalk was het bos in. “Su-sugoi!”

VERHAAL DRIE
              Spoiler:
              Episch avontuur

In elkaars ogen zien dat we deel uitmaken van hetzelfde: een fantastische trip, een geweldig spel, een unieke ervaring.

Het spel loopt ten einde. En niet alleen in de Wieg van de Mensheid, ook in heel Nederland en België. Het begon allemaal op Mol Airlines, kenmerken zoeken. De jacht op de Mol was geopend. We zijn er meteen ingevlogen en hebben heel actief meegedaan. Optimistisch gingen we door het hele avontuurlijk spelprogramma heen. We maakten bondjes, we speculeerden, we bedachten tactieken en we namen afscheid.

Drie maanden later stel ik me verdekt op tussen de rotsen bij Cederberg en ben ik nerveus voor de luipaarden die er leven. Die eerste finalist, dat ben ik. Dat staat nu vast.

Het was tijd. Daar gingen we. We moesten even wachten tot we hoorden dat Brent ons aankondigde en in die paar minuten stonden we tussen de duizenden mensen die naar het PU kantoor waren gekomen.
              Waar ik ook keek, ik zag alleen maar lieve, enthousiaste gezichten. Misschien was dat nog wel het leukste! Hoewel, toen we even later aanschoven aan de tafel waar Brent met de andere kandidaten zat, probeerde ik iedereen aan te kijken en ik zag ‘m helderder dan ooit: De Flonkering.

Ik kijk terug op een episch avontuur waarin ik negen topmollega’s heb mogen ontmoeten en mezelf zwaar heb overtroffen. Nu nog het laatste oordeel. Wees verstandig, niets is wat het lijkt.

Opmerking

Dani Blanche HELMA Igneel Tom Black Ice Tuck
                Het is nu aan jullie om, gelieve de volgende vragen te beantwoorden via privébericht naar mij nadat jullie de bovenstaande verhalen gelezen hebben.

1. Welk verhaal spreekt jou het meeste aan, wat is jouw favoriet van de drie?
                A. Verhaal één
                B. Verhaal twee
                C. Verhaal drie

2. Wie is volgens jou de Mol?
                A. Aurynn
                B. Chardo
                C. Lyra

3. (Eventueel te beantwoorden) Je mag nog zeggen wie je graag ziet winnen, wat je van de hele reis vond en hoe je zelf het avontuur beleefd hebt.
                Vrijblijvend in te vullen

Vraag 1 zal openbaar gemaakt bekendgemaakt worden bij de uitslag, ik zal dus zeggen wie welk verhaal het leukste vond. Vraag 2 zal anoniem bekend gemaakt worden, maar het aantal stemmen per finalist wordt wel bekendgemaakt. Vraag 3 zal ook anoniem bekendgemaakt worden in quotes. Deze laatste is vooral bedoeld om de finalisten een hartje onder de riem te steken voor de moeilijke test die zal volgen. Na de bekendmaking van de uitslag mogen jullie uiteraard ook nog jullie bevindingen en belevenissen in het topic delen.

Deadline is vrijdag 19 januari, om 18u00. Veel succes!

Opmerking

Brent zit al te popelen om deze gif te posten.

Opmerking

En daarmee komt deze laatste opdracht ook tot z'n eind. Zes voormalige deelnemers wisten hun verdict in te sturen. De stemmen zijn geteld en er is beslist!

Spoiler:

Jullie zullen pas na de laatste test, en dus bij de onthulling, te horen krijgen welk verhaal won en wie de spelers het meeste verdenken als Mol. Echter moeten jullie hier niet met lege handen zitten, want er zijn nog een paar anonieme quotes die gedeeld worden

Wie ik graag zie winnen? Mijn bondgenoot Chardo, natuurlijk! We hebben het grootste deel van deze fantastische reis samengewerkt en informatie gedeeld, met als doel uiteindelijk beiden in de finale te staan. Dat doel konden we eigenlijk niet halen, omdat we allebei een andere mol in gedachten hadden, maar ik ben blij dat tenminste één van ons de laatste test mag invullen. Zet 'm op, Chardo!
                    Natuurlijk zie ik het liefst Lyra winnen. Eén van mijn twee bondgenoten in deze editie. Ik heb veel met haar gespeculeerd over wie de Mol zou kunnen zijn en elke kandidaat is uitgebreid geanalyseerd. Ook was het leuk om strategieën voor de opdrachten te bedenken zodat het voordelig voor Tom (mijn andere bondgenoot), Lyra en mij uitkwam. Mooie voorbeelden zijn de ESC-opdracht en de schietopdracht. Bij de schietopdracht waren we nog met 6 kandidaten en wij vormden met 3 dus een blok dat elkaar hielp (which is really bad). Toen Tom afgevallen was, was het doel van Lyra en mij om samen in de finale te komen, wat helaas maar voor de helft gelukt is. Zowel Tom en Lyra heb ik vertrouwd ik in het spel. Tom omdat hij overduidelijk een kandidaat was: volgens mij heeft hij niet één keer gemold en heeft hij de helft van de pot gevuld. Lyra omdat ik haar in het 'echt' ken en daardoor het idee heb dat als zij de Mol is, ik daar achter gekomen zou zijn. Hoewel ze bij het WidM-bordspel dat ik met de flamboyante organisator en Lyra gespeeld heb, twee keer de Mol was en ik dat beide keren niet doorhad (de flamboyante organisator had het ook niet door dus zo blind ben ik niet). Daarom gun ik het Lyra volledig om nu te winnen.

Ik vond het een zeer leuke editie! Vooral naarmate de groep kleiner werd. De interacties tussen de kandidaten werden zo ook intenser. In het begin is het allemaal nog wat aftasten, maar na een aantal executies merk je wat ieders speelstijl is en welke kandidaten je wel of niet bevallen. Het was ook leuk dat deze editie vol verrassingen zat en dan bedoel ik niet alleen qua opdrachten, maar ook qua executies. Ik had bijvoorbeeld Tom sowieso in de finale verwacht, dus ik was totally flabbergasted dat hij als vijfde af viel. De opdrachten waren trouwens origineel en erg veelzijdig.

Mijn doel deze editie was om te winnen, dus als er jokers in het spel waren, dan ging ik daar volledig voor. Alles om mijn kansen te vergroten. Het is niet helemaal gelukt, maar ik ben toch ver gekomen. Ik wilde ook niet de overduidelijke kandidaat zijn. Ik was van plan af en toe te vertragen en te kutten. Ik zat al vrij snel in een tunnel op mijn Mol, omdat het bewijs voor mijn idee overduidelijk was (Tom en Lyra waren het hier ook grondig mee eens). Mocht Aurynn toch niet de Mol zijn, dan zal dat zeker als een schok komen en moet ik al mijn levenskeuzes nog eens nalopen.
                    Ik vind dat Chardo mag winnen. Zelf vond ik de reis geweldig. Ik dacht echt met al mijn voorkennis het te halen tot minstens aflevering 5 of 6, maar ik strandde vroegtijdig door mijn eigen leugens. Tja, ik geloof nu eenmaal in karma. Ik vind dat de Mol het bijzonder goed gedaan heeft en hoop dat die zelf ook plezier heeft beleefd aan alle momenten dat hij of zij gemold heeft. Ik denk zeker dat de Mol twee zeer sterke kandidaten aan zijn zijde heeft en ik hoop dat alle kandidaten, afgevallen of nog in het spel, ervan hebben genoten.
                    Ik kijk al zeer uit naar het volgende seizoen van de Mol op PU. Wie weet welke gekken en curieuze opdrachten de winnaar verzint. Welke gekke plekken we gaan zien en welke angsten we zullen overwinnen. Want dat de Mol klaar is, daar geloof ik niks van.
                    Nou, ik kan enkel zeggen dat ik geen FLAUW benul heb van wie de mol is. Mijn instinct zegt al sinds het begin dat Lyra dat is, maar Aurynn lijkt de duidelijke mol als je kijkt naar wat er allemaal gebeurd is. Anderzijds is de duidelijkste mol nóóit de mol, dus ik zet mijn geld nog steeds op Lyra. Als ze dan toch NIET de mol is, dan mag zij natuurlijk van mij winnen. Als ze wel de mol is, dan wil ik graag dat Aurynn wint want ik gun het niet aan schimmelpenis, ondanks dat hij mijn geliefde is!
                    Wat was het me toch een avontuur! Ik heb immens genoten van de opdrachten en van mijn medekandidaten. Een puike organisatie die de lat torenhoog legt voor alle toekomstige PU WidM's, mijn complimenten daarvoor! Wat betreft de winnaar, ik gun het ze eigenlijk alle drie wel... Maar toch hoop ik dat Chardo er met de buit vandoor gaat. We hadden gedurende het spel een mooi bondje, dat eigenlijk ook pas vrij laat in het spel op gang kwam, maar wat wel zeer nuttig was. Het mocht helaas niet baten. Desondanks wil ik alle drie de finalisten veel succes wensen in de finale, en moge de beste winnen! Ik ben razend benieuwd.

Opmerking

Bedankt Black Ice, Blanche en Tom. Als ik win ga ik jullie zeker een keer uitnodigen voor een etentje, zodat we die 3,50 eens goed kunnen besteden. HELMA mag natuurlijk niet komen, ondanks dat hij mijn geliefde is. Tuck mag wel komen maar moet wel zijn eigen eten betalen, omdat hij liever bordspelletjes wilt spelen.

Maar ja, kan ik wel winnen als ik de Mol ben? Volgens jullie ben ik in ieder geval niet de Mol. Maar ja, ik heb wel veel verpest hoor. Dat gaan jullie nog allemaal in mijn biechten teruglezen. En als ik ernaast blijk te zitten dan kijk ik echt nooit meer Wie is de Mol?.

deze week

Opmerking

Dank je wel lieve Tuck, HELMA en Tom! <3

Opmerking

Het is eindelijk zover. 1 oktober 2017 begon dit legendarische avontuur. 10 bekende personen zouden een grote reis gaan maken die een kleine vier maanden zou gaan duren. Een reis waar ze twee verschillende landen hebben bezocht. Allereerst het mysterieuze en verre Nieuw-Zeeland om daarna door te reizen naar het woelige Zuid-Afrika. Één voor één viel er steeds iemand af, totdat we nu hier aan de Wieg van de Mensheid staan met Aurynn, Chardo en Lyra als welgekomen finalisten. Zij gaan weldra de test maken en weldra zal dus ook een spannende onthulling volgen waarna deze eerste editie van Wie is de Mol? op Pokémon United afgesloten zal worden.

Het verhaal begon al op Mol Airlines. De spelers kregen de opdracht om elkaar wat beter te leren kennen op het vliegtuig door vragen aan elkaar de stellen. Een paar spelers kregen daar zelfs een groot voordeel mee door hun scherm niet te zien te krijgen. Daarna haalde iedereen zijn of haar fototoestel boven en kreeg de opdracht een paar kiekjes te maken. Deze opdracht was een waar succes en het eerste geld vloeide naar de groepspot. Een spannende executie volgde waar iedereen op de tippen van z'n tenen stond. Gelukkig werd iedereen gespaard van het rode scherm en mocht iedereen nog een rondje verder op deze reis.

Op het cruiseschip te Straat Cook werd er gedanst en plezier gemaakt. Er werd een heus songfestival opgericht waar leuke prijzen mee te verdienen waren. Het werd een echte contest vol bedriegerij, diefstallen en onderonsjes. Aangekomen te Blenheim werden de speleologische skills van de spelers aan de tand gevoeld. Één voor één werden ze bijna letterlijk de grot ingeduwd om maar zoveel mogelijk die dynamietstaven te vermijden. Echter waren er 10 knallen te horen en bleef de schatkist op het einde van het parcours onaangeroerd, geen geld in de pot. De executie was moordend. Iemand moest toch echter de Ewout Genemans van deze editie worden, een personage dat op naam van Dani geschreven staat. Eens de Mol in de editie op TG, nu de grote verliezer. Het werd voor hem een tragisch afsluit, zo zei hij zelf.

Ronde drie brak aan en jullie moesten meteen op expeditie trekken in de regio van Auckland. Uiteindelijk werden de wolven op slinkse wijze ontmaskerd waardoor deze opdracht vrij snel tot een goed einde gebracht werd. De wisselwerking die volgde liep echter minder goed af. Er werd heel wat verwarring gezaaid in alle drie de teams waardoor er her en der met verdenkingen gegooid werd. Een zeer speciale test zou volgen, men moest in groep beslissen wie nou die persoon zou zijn die het spel ging moeten verlaten. Blanche kwam als een echte Hans Schiffers aangehold met een -naar zijn gevoel- lumineuze actie die hem uiteindelijk fataal werd. Het is nog even een geheim wie die persoon nu eigenlijk was die dat verdoemde rode scherm te zien kreeg, maar ik kan alvast zeggen dat die persoon nu met beide voeten in de finale staat.

Opdracht zeven stond in de kijker van Soundos waar er naar voiceclips in bizarre talen geluisterd moest worden. Een matig resultaat voor de groep was echter de eindconclusie van deze opdracht. Hierna werden de acht overgebleven deelnemers de hoge toppen van Mount Maunganui opgestuurd waar ze moesten vluchten voor de heks die hen zou gaan ingraven. Veel goeds werd er uiteindelijk niet opgegraven, want velen hielden voet bij stuk. HELMA was het graven en de zoektocht naar de Mol helemaal beu, het werd hem allemaal wat te veel. Als een Jean-Marc besloot hij de editie vrijwillig te verlaten. Of de anderen daar rouwig om waren, dat houd ik netjes in het midden.

Met de Jokerspelen kregen de spelers een slag in het gezicht, het zou één van de laatste opdrachten worden waar nog jokers te verdienen waren. Na de drierondestrijd werd het echter duidelijk dat anderen veel meer voordelen zouden hebben om zo verder in het spel te komen. De ludieke Moljonairopdracht liep een beetje uit en was eigenlijk totaal niet zo lucratief als de spelers hadden gedacht. Echter waren de bedragen die ik als bank aanbood niet eens zo slecht, maar koppig als de deelnemers waren bleven ze maar verder gokken. Zo gokte ook Igneel op de test, maar evenals Barbara Barend gokte hij niet goed en moest hij huiswaarts vertrekken.

Nog zes deelnemers waren in het spel toen ze aankwamen in Zuid-Afrika. Terwijl aan het vliegveld een paar Afrikanen stonden met een envelop in hun handen moesten de deelnemers zoeken wie ze moesten zoeken. Dit was meteen een groot succes en er kwam een mooie duizend euro erbij in de pot. Hoe goed er samengewerkt werd in deze opdracht, hoe bloedlink er gespeeld werd in Paintball Panic waar mensen zonder schroom neer werden geschoten. Een laatste kogel ging richting Tom die door velen als finalist werd gezien. Een paar keer werd hij woest zoals Tania Kross, maar hij had wel een gouden hart. Hij heeft immers voor heel wat geld weten te zorgen.

Exuberante bedragen werden tijdens de vastgoedopdracht op tafel gegooid, het werd een totale flop, want er kwam gewoon niks bij in de pot. De quiz ging de deelnemers duidelijk wat beter af, hoewel de tactiek wederom ver te zoeken was. Door deze laksheid en dommigheid kwam er wéér niets in de pot. De vraag was hier eigenlijk of we überhaupt nog een Mol nodig hadden met deze 5 mollen? Het werd een triest afscheid toen de Imanuelle van de groep het spel moest verlaten. Een speler die na een tijdje niet meer verdacht werd, maar zich wel heel goed in had gezet voor het spel. Black Ice moest de biezen nemen en een bondje werd verbroken.

In ronde acht werd de schuld weerlegt toen er kwartetten gelegd diende te worden. Hier slaagden de deelnemers er in ieder geval toch al in om een paar kwartetten neer te leggen, helaas niet genoeg om de pot te spijzen. In de natte zoektocht naar de kistjes het meer van de Kromrivier werd duchtig gezocht naar goudstukken. Voor een paar deelnemers bleek die vrijstelling echt wel een belangrijk gegeven om in die finale terecht te kunnen komen. Helaas grijpte Tuck er totaal naast en werd hij als een echte Chris Zegers op het vliegtuig geplaatst waar hij met tranen en een gezicht vol snot nog dacht dat hij terug ging mogen keren in het spel.

Heerlijk puzzelen, althans dat was toch de bedoeling van de zeventiende opdracht. In het begin ging het zeer vlot, daarna wat minder en uiteindelijk was deze opdracht een ware catastrofe. Het liep bij de laatste stapjes helemaal mis en wederom kwam er geen geld in de pot. Of de mysterieuze schrijfopdracht gunstig was, dat moet nog blijken. Want op dit moment komen we nu in onze reis aan. Het is tijd voor de deelnemers om de test in te gaan vullen en de zoektocht naar de Mol voor alles en iedereen af te sluiten. Misschien wordt het voor sommigen een totale verrassing, misschien was het voor sommigen al lang duidelijk, maar het wordt in ieder geval een onthulling om niet te vergeten.

Morgen, zondag 21 januari, om 13u00 zal ik de 30 testvragen in het topic posten. Aurynn, Chardo en Lyra krijgen de tijd om deze dan in te vullen en door te sturen naar mij via PM. Het is totaal verboden voor buitenstaanders om hen te helpen met deze test, we houden dit immers eerlijk. Ook jokers zijn niet meer geldig voor deze test. Zoals gezegd zal de test uit 30 vragen bestaan, de laatste vraag kunnen jullie al raden. De andere vragen zullen qua chronologie willekeurig geplaatst zijn in de test. Deze test gaat over de hele reis die we gemaakt hebben en wederom niet enkel over de opdrachten. Zorg dat jullie goed voorbereid zijn hiervoor, ik wens jullie alvast enorm veel succes en graag tot morgen!

- Jullie liefste organisator, Brent
                          Laatst gewijzigd door Brent; 20-01-2018, 16:12.

Opmerking

MANUELLA <3

Opmerking

1. Op hoeveel vragen gaf de Mol een fout antwoord bij opdracht 14?
                              A. 1 vraag
                              B. 2 vragen

2. Wat is het motto van de Mol?
                              A. Alles komt goed. Zo niet dan toch.
                              B. Na regen komt zonneschijn!
                              C. Niets is wat het lijkt

3. Hoeveel fouten had de Mol bij ronde 1 van opdracht 9?
                              A. 0 fouten
                              B. 2 fouten
                              C. 7 fouten

4. Hoeveel punten had de Mol bij de tweede gegeven tussenstand van opdracht 16?
                              A. 0 punten
                              B. 3 punten
                              C. 15 punten

5. Bij welke testen werd het scherm van de Mol getoond?
                              A. 2e en 5e test
                              B. 2e, 5e en 8e test
                              C. 2e, 6e en 8e test

6. Hoeveel keer zat er een getal in de posts van de Mol bij opdracht 11?
                              A. 1 keer
                              B. 5 keer
                              C. 23 keer

7. In welk team zat de Mol bij opdracht 6?
                              A. Team 1
                              B. Team 2
                              C. Team 3

8. Wat is de beste eigenschap van de Mol?
                              A. Creatief
                              B. Sensitief
                              C. Spontaan

9. Hoeveel keer heeft de Mol geschoten bij opdracht 12?
                              A. 2 keer
                              B. 3 keer

10. Hoeveel tegenstemmen kreeg de Mol bij opdracht 5?
                              A. Geen
                              B. 3 tegenstemmen
                              C. 4 tegenstemmen

11. Hoeveel keer werd de naam van de Mol ingevuld bij de laatste vraag van alle gemaakte testen in Nieuw-Zeeland?
                              A. 4 keer
                              B. 7 keer

12. Hoeveel was het huis dat de Mol moest schatten echt waard bij opdracht 13?
                              A. 409.000 euro
                              B. 708.000 euro
                              C. 2.600.000 euro

13. In welk team zat de Mol bij opdracht 10?
                              A. Adviseurs
                              B. Gokkers

14. Wat is de oogkleur van de Mol?
                              A. Blauw
                              B. Groengrijs

15. Welke kaart was in handen van de Mol bij het begin van opdracht 15?
                              A. https://i.imgur.com/q7idagY.png
                              B. https://i.imgur.com/A8ChrtR.png
                              C. https://i.imgur.com/Irzf2DY.png

16. Welke foto van de Mol werd gebruikt bij opdracht 2?
                              A. Steen deels bedekt met mos
                              B. Zonnebril
                              C. Geen foto werd gebruikt

17. Hoeveel posts maakte de Mol in het topic in totaal (tot deze post)?
                              A. 103 posts
                              B. 120 posts
                              C. 192 posts

18. Welke puzzel kreeg de Mol bij fase 1 van opdracht 17?
                              A. https://imgur.com/XA2EeCp.jpg
                              B. https://imgur.com/OxqwOXZ.jpg
                              C. https://i.imgur.com/7VGDS0S.jpg

19. Wat was de titel van de inzending van de Mol bij opdracht 3?
                              A. Bad Things
                              B. Be The One
                              C. Fleetwood Mac

20. Welk beeld is er na de Mol te zien in de introductievideo?
                              A. Dansende Maori
                              B. Klok
                              C. Metroweg

21. Hoeveel keer heeft de Mol zich verdedigd (zowel links, rechts als superverdediging) bij opdracht 12?
                              A. 2 keer
                              B. 3 keer

22. Bood de Mol zichzelf aan om bij het team van insprekers te komen bij opdracht 7?
                              A. Ja
                              B. Nee

23. Wat is het favoriete gerecht van de Mol?
                              A. Burrito’s
                              B. Lasagna
                              C. Rijst halloumi of Mexicaanse bonenschotel

24. Wat was een foto die van het pand van de Mol getoond werd bij opdracht 13?
                              A. https://i.imgur.com/0FAxzbE.png
                              B. https://i.imgur.com/XaL6qBW.png
                              C. https://i.imgur.com/YvbtYbP.png

25. Als hoeveelste ging de Mol de grot in bij opdracht 4?
                              A. 2e
                              B. 4e
                              C. 9e

26. Naar wie moest de Mol op zoek bij opdracht 1?
                              A. Black Ice
                              B. Blanche
                              C. HELMA

27. Welk vakje groef de Mol op bij opdracht 8?
                              A. 12
                              B. 33
                              C. 57

28. Welk verhaal was van de Mol bij opdracht 18?
                              A. Verhaal 1
                              B. Verhaal 2
                              C. Verhaal 3

29. Hoeveel keer werd in totaal de naam van de Mol in totaal ingevuld in de geheime vragenlijst van opdracht 9?
                              A. 4 keer
                              B. 8 keer
                              C. 13 keer

30. Wie is de Mol?
                              A. Aurynn
                              B. Chardo
                              C. Lyra

Heel veel succes! Een deadline ga ik niet zetten, want ik verwacht de PM's toch vandaag in mijn PM-box. De uitslag zal vanavond om 22u00, live, getoond worden in Plug.dj of Dubtrack. Ik hou jullie op de hoogte!

Opmerking

Zo staat Brent straks als hij de uitslag vertelt...

Opmerking

Bulbasaur,http://pokedex.nl/bulbasaur/ Ivysaur,http://pokedex.nl/ivysaur/ Venusaur,http://pokedex.nl/venusaur/ Mega Venusaur,http://pokedex.nl/mega-venusaur/ Charmander,http://pokedex.nl/charmander/ Charmeleon,http://pokedex.nl/charmeleon/ Charizard,http://pokedex.nl/charizard/ Mega Charizard X,http://pokedex.nl/mega-charizard-x/ Mega Charizard Y,http://pokedex.nl/mega-charizard-y/ Squirtle,http://pokedex.nl/squirtle/ Wartortle,http://pokedex.nl/wartortle/ Blastoise,http://pokedex.nl/blastoise/ Mega Blastoise,http://pokedex.nl/mega-blastoise/ Caterpie,http://pokedex.nl/caterpie/ Metapod,http://pokedex.nl/metapod/ Butterfree,http://pokedex.nl/butterfree/ Weedle,http://pokedex.nl/weedle/ Kakuna,http://pokedex.nl/kakuna/ Beedrill,http://pokedex.nl/beedrill/ Mega Beedrill,http://pokedex.nl/mega-beedrill/ Pidgey,http://pokedex.nl/pidgey/ Pidgeotto,http://pokedex.nl/pidgeotto/ Pidgeot,http://pokedex.nl/pidgeot/ Mega Pidgeot,http://pokedex.nl/mega-pidgeot/ Rattata,http://pokedex.nl/rattata/ Alolan Rattata,http://pokedex.nl/alolan-rattata/ Raticate,http://pokedex.nl/raticate/ Alolan Raticate,http://pokedex.nl/alolan-raticate/ Spearow,http://pokedex.nl/spearow/ Fearow,http://pokedex.nl/fearow/ Ekans,http://pokedex.nl/ekans/ Arbok,http://pokedex.nl/arbok/ Pikachu,http://pokedex.nl/pikachu/ Raichu,http://pokedex.nl/raichu/ Alolan Raichu,http://pokedex.nl/alolan-raichu/ Sandshrew,http://pokedex.nl/sandshrew/ Alolan Sandshrew,http://pokedex.nl/alolan-sandshrew/ Sandslash,http://pokedex.nl/sandslash/ Alolan Sandslash,http://pokedex.nl/alolan-sandslash/ Nidoran♀,http://pokedex.nl/nidoran-f/ Nidorina,http://pokedex.nl/nidorina/ Nidoqueen,http://pokedex.nl/nidoqueen/ Nidoran♂,http://pokedex.nl/nidoran-m/ Nidorino,http://pokedex.nl/nidorinp/ Nidoking,http://pokedex.nl/nidoking/ Clefairy,http://pokedex.nl/clefairy/ Clefable,http://pokedex.nl/clefable/ Vulpix,http://pokedex.nl/vulpix/ Alolan Vulpix,http://pokedex.nl/alolan-vulpix/ Ninetales,http://pokedex.nl/ninetales/ Alolan Ninetales,http://pokedex.nl/alolan-ninetales/ Jigglypuff,http://pokedex.nl/jigglypuff/ Wigglytuff,http://pokedex.nl/wigglytuff/ Zubat,http://pokedex.nl/zubat/ Golbat,http://pokedex.nl/golbat/ Oddish,http://pokedex.nl/oddish/ Gloom,http://pokedex.nl/gloom/ Vileplume,http://pokedex.nl/vileplume/ Paras,http://pokedex.nl/paras/ Parasect,http://pokedex.nl/parasect/ Venonat,http://pokedex.nl/venonat/ Venomoth,http://pokedex.nl/venomoth/ Diglett,http://pokedex.nl/diglett/ Alolan Diglett,http://pokedex.nl/alolan-diglett/ Dugtrio,http://pokedex.nl/dugtrio/ Alolan Dugtrio,http://pokedex.nl/alolan-dugtrio/ Meowth,http://pokedex.nl/meowth/ Alolan Meowth,http://pokedex.nl/alolan-meowth/ Persian,http://pokedex.nl/persian/ Alolan Persian,http://pokedex.nl/alolan-persian/ Psyduck,http://pokedex.nl/psyduck/ Golduck,http://pokedex.nl/golduck/ Mankey,http://pokedex.nl/mankey/ Primeape,http://pokedex.nl/primeape/ Growlithe,http://pokedex.nl/growlithe/ Arcanine,http://pokedex.nl/arcanine/ Poliwag,http://pokedex.nl/poliwag/ Poliwhirl,http://pokedex.nl/poliwhirl/ Poliwrath,http://pokedex.nl/poliwrath/ Abra,http://pokedex.nl/abra/ Kadabra,http://pokedex.nl/kadabra/ Alakazam,http://pokedex.nl/alakazam/ Mega Alakazam,http://pokedex.nl/mega-alakazam/ Machop,http://pokedex.nl/machop/ Machoke,http://pokedex.nl/machoke/ Machamp,http://pokedex.nl/machamp/ Bellsprout,http://pokedex.nl/bellsprout/ Weepinbell,http://pokedex.nl/weepinbell/ Victreebel,http://pokedex.nl/victreebel/ Tentacool,http://pokedex.nl/tentacool/ Tentacruel,http://pokedex.nl/tentacruel/ Geodude,http://pokedex.nl/geodude/ Alolan Geodude,http://pokedex.nl/alolan-geodude/ Graveler,http://pokedex.nl/graveler/ Alolan Graveler,http://pokedex.nl/alolan-graveler/ Golem,http://pokedex.nl/golem/ Alolan Golem,http://pokedex.nl/alolan-golem/ Ponyta,http://pokedex.nl/ponyta/ Rapidash,http://pokedex.nl/rapidash/ Slowpoke,http://pokedex.nl/slowpoke/ Slowbro,http://pokedex.nl/slowbro/ Mega Slowbro,http://pokedex.nl/mega-slowbro/ Magnemite,http://pokedex.nl/magnemite/ Magneton,http://pokedex.nl/magneton/ Farfetch'd,http://pokedex.nl/farfetchd/ Doduo,http://pokedex.nl/doduo/ Dodrio,http://pokedex.nl/dodrio/ Seel,http://pokedex.nl/seel/ Dewgong,http://pokedex.nl/dewgong/ Grimer,http://pokedex.nl/grimer/ Alolan Grimer,http://pokedex.nl/alolan-grimer/ Muk,http://pokedex.nl/muk/ Alolan Muk,http://pokedex.nl/alolan-muk/ Shellder,http://pokedex.nl/shellder/ Cloyster,http://pokedex.nl/cloyster/ Gastly,http://pokedex.nl/gastly/ Haunter,http://pokedex.nl/haunter/ Gengar,http://pokedex.nl/gengar/ Mega Gengar,http://pokedex.nl/mega-gengar/ Onix,http://pokedex.nl/onix/ Drowzee,http://pokedex.nl/drowzee/ Hypno,http://pokedex.nl/hypno/ Krabby,http://pokedex.nl/krabby/ Kingler,http://pokedex.nl/kingler/ Voltorb,http://pokedex.nl/voltorb/ Electrode,http://pokedex.nl/electrode/ Exeggcute,http://pokedex.nl/exeggcute/ Exeggutor,http://pokedex.nl/exeggutor/ Alolan Exeggutor,http://pokedex.nl/alolan-exeggutor/ Cubone,http://pokedex.nl/cubone/ Marowak,http://pokedex.nl/marowak/ Alolan Marowak,http://pokedex.nl/alolan-marowak/ Hitmonlee,http://pokedex.nl/hitmonlee/ Hitmonchan,http://pokedex.nl/hitmonchan/ Lickitung,http://pokedex.nl/lickitung/ Koffing,http://pokedex.nl/koffing/ Weezing,http://pokedex.nl/weezing/ Rhyhorn,http://pokedex.nl/rhyhorn/ Rhydon,http://pokedex.nl/rhydon/ Chansey,http://pokedex.nl/chansey/ Tangela,http://pokedex.nl/tangela/ Kangaskhan,http://pokedex.nl/kangaskhan/ Mega Kangaskhan,http://pokedex.nl/mega-kangaskhan/ Horsea,http://pokedex.nl/horsea/ Seadra,http://pokedex.nl/seadra/ Goldeen,http://pokedex.nl/goldeen/ Seaking,http://pokedex.nl/seaking/ Staryu,http://pokedex.nl/staryu/ Starmie,http://pokedex.nl/starmie/ Mr. Mime,http://pokedex.nl/mr-mime/ Scyther,http://pokedex.nl/scyther/ Jynx,http://pokedex.nl/jynx/ Electabuzz,http://pokedex.nl/electabuzz/ Magmar,http://pokedex.nl/magmar/ Pinsir,http://pokedex.nl/pinsir/ Mega Pinsir,http://pokedex.nl/mega-pinsir/ Tauros,http://pokedex.nl/tauros/ Magikarp,http://pokedex.nl/magikarp/ Gyarados,http://pokedex.nl/gyarados/ Mega Gyarados,http://pokedex.nl/mega-gyarados/ Lapras,http://pokedex.nl/lapras/ Ditto,http://pokedex.nl/ditto/ Eevee,http://pokedex.nl/eevee/ Vaporeon,http://pokedex.nl/vaporeon/ Jolteon,http://pokedex.nl/jolteon/ Flareon,http://pokedex.nl/flareon/ Porygon,http://pokedex.nl/porygon/ Omanyte,http://pokedex.nl/omanyte/ Omastar,http://pokedex.nl/omastar/ Kabuto,http://pokedex.nl/kabuto/ Kabutops,http://pokedex.nl/kabutops/ Aerodactyl,http://pokedex.nl/aerodactyl/ Mega Aerodactyl,http://pokedex.nl/mega-aerodactyl/ Snorlax,http://pokedex.nl/snorlax/ Articuno,http://pokedex.nl/articuno/ Zapdos,http://pokedex.nl/zapdos/ Moltres,http://pokedex.nl/moltres/ Dratini,http://pokedex.nl/dratini/ Dragonair,http://pokedex.nl/dragonair/ Dragonite,http://pokedex.nl/dragonite/ Mewtwo,http://pokedex.nl/mewtwo/ Mega Mewtwo X,http://pokedex.nl/mega-mewtwo-x/ Mega Mewtwo Y,http://pokedex.nl/mega-mewtwo-y/ Mew,http://pokedex.nl/mew/ Chikorita,http://pokedex.nl/chikorita/ Bayleef,http://pokedex.nl/bayleef/ Meganium,http://pokedex.nl/meganium/ Cyndaquil,http://pokedex.nl/cyndaquil/ Quilava,http://pokedex.nl/quilava/ Typhlosion,http://pokedex.nl/typhlosion/ Totodile,http://pokedex.nl/totodile/ Croconaw,http://pokedex.nl/croconaw/ Feraligatr,http://pokedex.nl/feraligatr/ Sentret,http://pokedex.nl/sentret/ Furret,http://pokedex.nl/furret/ Hoothoot,http://pokedex.nl/hoothoot/ Noctowl,http://pokedex.nl/noctowl/ Ledyba,http://pokedex.nl/ledyba/ Ledian,http://pokedex.nl/ledian/ Spinarak,http://pokedex.nl/spinarak/ Ariados,http://pokedex.nl/ariados/ Crobat,http://pokedex.nl/crobat/ Chinchou,http://pokedex.nl/chinchou/ Lanturn,http://pokedex.nl/lanturn/ Pichu,http://pokedex.nl/pichu/ Cleffa,http://pokedex.nl/cleffa/ Igglybuff,http://pokedex.nl/igglybuff/ Togepi,http://pokedex.nl/togepi/ Togetic,http://pokedex.nl/togetic/ Natu,http://pokedex.nl/natu/ Xatu,http://pokedex.nl/xatu/ Mareep,http://pokedex.nl/mareep/ Flaaffy,http://pokedex.nl/flaaffy/ Ampharos,http://pokedex.nl/ampharos/ Mega Ampharos,http://pokedex.nl/mega-ampharos/ Bellossom,http://pokedex.nl/bellossom/ Marill,http://pokedex.nl/marill/ Azumarill,http://pokedex.nl/azumarill/ Sudowoodo,http://pokedex.nl/sudowoodo/ Politoed,http://pokedex.nl/politoed/ Hoppip,http://pokedex.nl/hoppip/ Skiploom,http://pokedex.nl/skiploom/ Jumpluff,http://pokedex.nl/jumpluff/ Aipom,http://pokedex.nl/aipom/ Sunkern,http://pokedex.nl/sunkern/ Sunflora,http://pokedex.nl/sunflora/ Yanma,http://pokedex.nl/yanma/ Wooper,http://pokedex.nl/wooper/ Quagsire,http://pokedex.nl/quagsire/ Espeon,http://pokedex.nl/espeon/ Umbreon,http://pokedex.nl/umbreon/ Murkrow,http://pokedex.nl/murkrow/ Slowking,http://pokedex.nl/slowking/ Misdreavus,http://pokedex.nl/misdreavus/ Unown,http://pokedex.nl/unown/ Wobbuffet,http://pokedex.nl/wobbuffet/ Girafarig,http://pokedex.nl/girafarig/ Pineco,http://pokedex.nl/pineco/ Forretress,http://pokedex.nl/forretress/ Dunsparce,http://pokedex.nl/dunsparce/ Gligar,http://pokedex.nl/gligar/ Steelix,http://pokedex.nl/steelix/ Mega Steelix,http://pokedex.nl/mega-steelix/ Snubbull,http://pokedex.nl/snubbull/ Granbull,http://pokedex.nl/granbull/ Qwilfish,http://pokedex.nl/qwilfish/ Scizor,http://pokedex.nl/scizor/ Mega Scizor,http://pokedex.nl/mega-scizor/ Shuckle,http://pokedex.nl/shuckle/ Heracross,http://pokedex.nl/heracross/ Mega Heracross,http://pokedex.nl/mega-heracross/ Sneasel,http://pokedex.nl/sneasel/ Teddiursa,http://pokedex.nl/teddiursa/ Ursaring,http://pokedex.nl/ursaring/ Slugma,http://pokedex.nl/slugma/ Magcargo,http://pokedex.nl/magcargo/ Swinub,http://pokedex.nl/swinub/ Piloswine,http://pokedex.nl/piloswine/ Corsola,http://pokedex.nl/corsola/ Remoraid,http://pokedex.nl/remoraid/ Octillery,http://pokedex.nl/octillery/ Delibird,http://pokedex.nl/delibird/ Mantine,http://pokedex.nl/mantine/ Skarmory,http://pokedex.nl/skarmory/ Houndour,http://pokedex.nl/houndour/ Houndoom,http://pokedex.nl/houndoom/ Mega Houndoom,http://pokedex.nl/mega-houndoom/ Kingdra,http://pokedex.nl/kingdra/ Phanpy,http://pokedex.nl/phanpy/ Donphan,http://pokedex.nl/donphan/ Porygon2,http://pokedex.nl/porygon2/ Stantler,http://pokedex.nl/stantler/ Smeargle,http://pokedex.nl/smeargle/ Tyrogue,http://pokedex.nl/tyrogue/ Hitmontop,http://pokedex.nl/hitmontop/ Smoochum,http://pokedex.nl/smoochum/ Elekid,http://pokedex.nl/elekid/ Magby,http://pokedex.nl/magby/ Miltank,http://pokedex.nl/miltank/ Blissey,http://pokedex.nl/blissey/ Raikou,http://pokedex.nl/raikou/ Entei,http://pokedex.nl/entei/ Suicune,http://pokedex.nl/suicune/ Larvitar,http://pokedex.nl/larvitar/ Pupitar,http://pokedex.nl/pupitar/ Tyranitar,http://pokedex.nl/tyranitar/ Mega Tyranitar,http://pokedex.nl/mega-tyranitar/ Lugia,http://pokedex.nl/lugia/ Ho-Oh,http://pokedex.nl/ho-oh/ Celebi,http://pokedex.nl/celebi/ Treecko,http://pokedex.nl/treecko/ Grovyle,http://pokedex.nl/grovyle/ Sceptile,http://pokedex.nl/sceptile/ Mega Sceptile,http://pokedex.nl/mega-sceptile/ Torchic,http://pokedex.nl/torchic/ Combusken,http://pokedex.nl/combusken/ Blaziken,http://pokedex.nl/blaziken/ Mega Blaziken,http://pokedex.nl/mega-blaziken/ Mudkip,http://pokedex.nl/mudkip/ Marshtomp,http://pokedex.nl/marshtomb/ Swampert,http://pokedex.nl/swampert/ Mega Swampert,http://pokedex.nl/mega-swampert/ Poochyena,http://pokedex.nl/poochyena/ Mightyena,http://pokedex.nl/mightyena/ Zigzagoon,http://pokedex.nl/zigzagoon/ Linoone,http://pokedex.nl/linoone/ Wurmple,http://pokedex.nl/wurmple/ Silcoon,http://pokedex.nl/silcoon/ Beautifly,http://pokedex.nl/beautifly/ Cascoon,http://pokedex.nl/cascoon/ Dustox,http://pokedex.nl/dustox/ Lotad,http://pokedex.nl/lotad/ Lombre,http://pokedex.nl/lombre/ Ludicolo,http://pokedex.nl/ludicolo/ Seedot,http://pokedex.nl/seedot/ Nuzleaf,http://pokedex.nl/nuzleaf/ Shiftry,http://pokedex.nl/shiftry/ Taillow,http://pokedex.nl/taillow/ Swellow,http://pokedex.nl/swellow/ Wingull,http://pokedex.nl/wingull/ Pelipper,http://pokedex.nl/pelipper/ Ralts,http://pokedex.nl/ralts/ Kirlia,http://pokedex.nl/kirlia/ Gardevoir,http://pokedex.nl/gardevoir/ Mega Gardevoir,http://pokedex.nl/mega-gardevoir/ Surskit,http://pokedex.nl/surskit/ Masquerain,http://pokedex.nl/masquerain/ Shroomish,http://pokedex.nl/shroomish/ Breloom,http://pokedex.nl/breloom/ Slakoth,http://pokedex.nl/slakoth/ Vigoroth,http://pokedex.nl/vigoroth/ Slaking,http://pokedex.nl/slaking/ Nincada,http://pokedex.nl/nincada/ Ninjask,http://pokedex.nl/ninjask/ Shedinja,http://pokedex.nl/shedinja/ Whismur,http://pokedex.nl/whismur/ Loudred,http://pokedex.nl/loudred/ Exploud,http://pokedex.nl/exploud/ Makuhita,http://pokedex.nl/makhuita/ Hariyama,http://pokedex.nl/hariyama/ Azurill,http://pokedex.nl/azurill/ Nosepass,http://pokedex.nl/nosepass/ Skitty,http://pokedex.nl/skitty/ Delcatty,http://pokedex.nl/delcatty/ Sableye,http://pokedex.nl/sableye/ Mega Sableye,http://pokedex.nl/mega-sableye/ Mawile,http://pokedex.nl/mawile/ Mega Mawile,http://pokedex.nl/mega-mawile/ Aron,http://pokedex.nl/aron/ Lairon,http://pokedex.nl/lairon/ Aggron,http://pokedex.nl/aggron/ Mega Aggron,http://pokedex.nl/mega-aggron/ Meditite,http://pokedex.nl/meditite/ Medicham,http://pokedex.nl/medicham/ Mega Medicham,http://pokedex.nl/mega-medicham/ Electrike,http://pokedex.nl/electrike/ Manectric,http://pokedex.nl/manectric/ Mega Manectric,http://pokedex.nl/mega-manectric/ Plusle,http://pokedex.nl/plusle/ Minun,http://pokedex.nl/minun/ Volbeat,http://pokedex.nl/volbeat/ Illumise,http://pokedex.nl/illumise/ Roselia,http://pokedex.nl/roselia/ Gulpin,http://pokedex.nl/gulpin/ Swalot,http://pokedex.nl/swalot/ Carvanha,http://pokedex.nl/carvanha/ Sharpedo,http://pokedex.nl/sharpedo/ Mega Sharpedo,http://pokedex.nl/mega-sharpedo/ Wailmer,http://pokedex.nl/wailmer/ Wailord,http://pokedex.nl/wailord/ Numel,http://pokedex.nl/numel/ Camerupt,http://pokedex.nl/camerupt/ Mega Camerupt,http://pokedex.nl/mega-camerupt/ Torkoal,http://pokedex.nl/torkoal/ Spoink,http://pokedex.nl/spoink/ Grumpig,http://pokedex.nl/grumpig/ Spinda,http://pokedex.nl/spinda/ Trapinch,http://pokedex.nl/trapinch/ Vibrava,http://pokedex.nl/vibrava/ Flygon,http://pokedex.nl/flygon/ Cacnea,http://pokedex.nl/cacnea/ Cacturne,http://pokedex.nl/cacturne/ Swablu,http://pokedex.nl/swablu/ Altaria,http://pokedex.nl/altaria/ Mega Altaria,http://pokedex.nl/mega-altaria/ Zangoose,http://pokedex.nl/zangoose/ Seviper,http://pokedex.nl/seviper/ Lunatone,http://pokedex.nl/lunatone/ Solrock,http://pokedex.nl/solrock/ Barboach,http://pokedex.nl/barboach/ Whiscash,http://pokedex.nl/whiscash/ Corphish,http://pokedex.nl/corphish/ Crawdaunt,http://pokedex.nl/crawdaunt/ Baltoy,http://pokedex.nl/baltoy/ Claydol,http://pokedex.nl/claydol/ Lileep,http://pokedex.nl/lileep/ Cradily,http://pokedex.nl/cradily/ Anorith,http://pokedex.nl/anorith/ Armaldo,http://pokedex.nl/armaldo/ Feebas,http://pokedex.nl/feebas/ Milotic,http://pokedex.nl/milotic/ Castform,http://pokedex.nl/castform/ Castform Normal Form,http://pokedex.nl/castform/ Castform Sunny Form,http://pokedex.nl/castform-sunny-form/ Castform Rainy Form,http://pokedex.nl/castform-rainy-form/ Castform Snowy Form,http://pokedex.nl/castform-snowy-form/ Kecleon,http://pokedex.nl/kecleon/ Shuppet,http://pokedex.nl/shuppet/ Banette,http://pokedex.nl/banette/ Mega Banette,http://pokedex.nl/mega-banette/ Duskull,http://pokedex.nl/duskull/ Dusclops,http://pokedex.nl/dusclops/ Tropius,http://pokedex.nl/tropius/ Chimecho,http://pokedex.nl/chimecho/ Absol,http://pokedex.nl/absol/ Mega Absol,http://pokedex.nl/mega-absol/ Wynaut,http://pokedex.nl/wynaut/ Snorunt,http://pokedex.nl/snorunt/ Glalie,http://pokedex.nl/glalie/ Mega Glalie,http://pokedex.nl/mega-glalie/ Spheal,http://pokedex.nl/spheal/ Sealeo,http://pokedex.nl/sealeo/ Walrein,http://pokedex.nl/walrein/ Clamperl,http://pokedex.nl/clamperl/ Huntail,http://pokedex.nl/huntail/ Gorebyss,http://pokedex.nl/gorebyss/ Relicanth,http://pokedex.nl/relicanth/ Luvdisc,http://pokedex.nl/luvdisc/ Bagon,http://pokedex.nl/bagon/ Shelgon,http://pokedex.nl/shelgon/ Salamence,http://pokedex.nl/salamence/ Mega Salamence,http://pokedex.nl/mega-salamence/ Beldum,http://pokedex.nl/beldum/ Metang,http://pokedex.nl/metang/ Metagross,http://pokedex.nl/metagross/ Mega Metagross,http://pokedex.nl/mega-metagross/ Regirock,http://pokedex.nl/regirock/ Regice,http://pokedex.nl/regice/ Registeel,http://pokedex.nl/registeel/ Latias,http://pokedex.nl/latias/ Mega Latias,http://pokedex.nl/mega-latias/ Latios,http://pokedex.nl/latios/ Mega Latios,http://pokedex.nl/mega-latios/ Kyogre,http://pokedex.nl/kyrogue/ Primal Kyogre,http://pokedex.nl/primal-kyrogue/ Groudon,http://pokedex.nl/groudon/ Primal Groudon,http://pokedex.nl/primal-groudon/ Rayquaza,http://pokedex.nl/rayquaza/ Mega Rayquaza,http://pokedex.nl/mega-rayquaza/ Jirachi,http://pokedex.nl/jirachi/ Deoxys,http://pokedex.nl/deoxys/ Deoxys Normal Forme,http://pokedex.nl/deoxys-normal-forme/ Deoxys Attack Forme,http://pokedex.nl/deoxys-attack-forme/ Deoxys Defense Forme,http://pokedex.nl/deoxys-defense-forme/ Deoxys Speed Forme,http://pokedex.nl/deoxys-speed-forme/ Turtwig,http://pokedex.nl/turtwig/ Grotle,http://pokedex.nl/grotle/ Torterra,http://pokedex.nl/torterra/ Chimchar,http://pokedex.nl/chimchar/ Monferno,http://pokedex.nl/monferno/ Infernape,http://pokedex.nl/infernape/ Piplup,http://pokedex.nl/piplup/ Prinplup,http://pokedex.nl/prinplup/ Empoleon,http://pokedex.nl/empoleon/ Starly,http://pokedex.nl/starly/ Staravia,http://pokedex.nl/staravia/ Staraptor,http://pokedex.nl/staraptor/ Bidoof,http://pokedex.nl/bidoof/ Bibarel,http://pokedex.nl/bibarel/ Kricketot,http://pokedex.nl/kricketot/ Kricketune,http://pokedex.nl/kricketune/ Shinx,http://pokedex.nl/shinx/ Luxio,http://pokedex.nl/luxio/ Luxray,http://pokedex.nl/luxray/ Budew,http://pokedex.nl/budew/ Roserade,http://pokedex.nl/roserade/ Cranidos,http://pokedex.nl/cranidos/ Rampardos,http://pokedex.nl/rampardos/ Shieldon,http://pokedex.nl/shieldon/ Bastiodon,http://pokedex.nl/bastiodon/ Burmy,http://pokedex.nl/burmy/ Wormadam,http://pokedex.nl/wormadam/ Wormadam Plant Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-plant-cloak/ Wormadam Sandy Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-sandy-cloak/ Wormadam Trash Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-trash-cloak/ Mothim,http://pokedex.nl/mothim/ Combee,http://pokedex.nl/combee/ Vespiquen,http://pokedex.nl/vespiquen/ Pachirisu,http://pokedex.nl/pachirisu/ Buizel,http://pokedex.nl/buizel/ Floatzel,http://pokedex.nl/floatzel/ Cherubi,http://pokedex.nl/cherubi/ Cherrim,http://pokedex.nl/cherrim/ Shellos,http://pokedex.nl/shellos/ Gastrodon,http://pokedex.nl/gastrodon/ Ambipom,http://pokedex.nl/ambipom/ Drifloon,http://pokedex.nl/drifloon/ Drifblim,http://pokedex.nl/drifblim/ Buneary,http://pokedex.nl/buneary/ Lopunny,http://pokedex.nl/lopunny/ Mega Lopunny,http://pokedex.nl/mega-lopunny/ Mismagius,http://pokedex.nl/mismagius/ Honchkrow,http://pokedex.nl/honchkrow/ Glameow,http://pokedex.nl/glameow/ Purugly,http://pokedex.nl/purugly/ Chingling,http://pokedex.nl/chingling/ Stunky,http://pokedex.nl/stunky/ Skuntank,http://pokedex.nl/skuntank/ Bronzor,http://pokedex.nl/bronzor/ Bronzong,http://pokedex.nl/bronzong/ Bonsly,http://pokedex.nl/bonsly/ Mime Jr.,http://pokedex.nl/mime-jr/ Happiny,http://pokedex.nl/happiny/ Chatot,http://pokedex.nl/chatot/ Spiritomb,http://pokedex.nl/spiritomb/ Gible,http://pokedex.nl/gible/ Gabite,http://pokedex.nl/gabite/ Garchomp,http://pokedex.nl/garchomp/ Mega Garchomp,http://pokedex.nl/mega-garchomp/ Munchlax,http://pokedex.nl/munchlax/ Riolu,http://pokedex.nl/riolu/ Lucario,http://pokedex.nl/lucario/ Mega Lucario,http://pokedex.nl/mega-lucario/ Hippopotas,http://pokedex.nl/hippopotas/ Hippowdon,http://pokedex.nl/hippowdon/ Skorupi,http://pokedex.nl/skorupi/ Drapion,http://pokedex.nl/drapion/ Croagunk,http://pokedex.nl/croagunk/ Toxicroak,http://pokedex.nl/toxicroak/ Carnivine,http://pokedex.nl/carnivine/ Finneon,http://pokedex.nl/finneon/ Lumineon,http://pokedex.nl/lumineon/ Mantyke,http://pokedex.nl/mantyke/ Snover,http://pokedex.nl/snover/ Abomasnow,http://pokedex.nl/abomasnow/ Mega Abomasnow,http://pokedex.nl/mega-abomasnow/ Weavile,http://pokedex.nl/weavile/ Magnezone,http://pokedex.nl/magnezone/ Lickilicky,http://pokedex.nl/lickilicky/ Rhyperior,http://pokedex.nl/rhyperior/ Tangrowth,http://pokedex.nl/tangrowth/ Electivire,http://pokedex.nl/electivire/ Magmortar,http://pokedex.nl/magmortar/ Togekiss,http://pokedex.nl/togekiss/ Yanmega,http://pokedex.nl/yanmega/ Leafeon,http://pokedex.nl/leafeon/ Glaceon,http://pokedex.nl/glaceon/ Gliscor,http://pokedex.nl/gliscor/ Mamoswine,http://pokedex.nl/mamoswine/ Porygon-Z,http://pokedex.nl/porygon-z/ Gallade,http://pokedex.nl/gallade/ Mega Gallade,http://pokedex.nl/mega-gallade/ Probopass,http://pokedex.nl/probopass/ Dusknoir,http://pokedex.nl/dusknoir/ Froslass,http://pokedex.nl/froslass/ Rotom,http://pokedex.nl/rotom/ Normal Rotom,http://pokedex.nl/rotom/ Heat Rotom,http://pokedex.nl/heat-rotom/ Wash Rotom,http://pokedex.nl/wash-rotom/ Frost Rotom,http://pokedex.nl/frost-rotom/ Fan Rotom,http://pokedex.nl/fan-rotom/ Mow Rotom,http://pokedex.nl/mow-rotom/ Uxie,http://pokedex.nl/uxie/ Mesprit,http://pokedex.nl/mesprit/ Azelf,http://pokedex.nl/azelf/ Dialga,http://pokedex.nl/dialga/ Palkia,http://pokedex.nl/palkia/ Heatran,http://pokedex.nl/heatran/ Regigigas,http://pokedex.nl/regigigas/ Giratina,http://pokedex.nl/giratina/ Giratina Altered Forme,http://pokedex.nl/giratina-altered-forme/ Giratina Origin Forme,http://pokedex.nl/giratina-origin-forme/ Cresselia,http://pokedex.nl/cresselia/ Phione,http://pokedex.nl/phione/ Manaphy,http://pokedex.nl/manaphy/ Darkrai,http://pokedex.nl/darkrai/ Shaymin,http://pokedex.nl/shaymin/ Shaymin Land Forme,http://pokedex.nl/shaymin-land-forme/ Shaymin Sky Forme,http://pokedex.nl/shaymin-sky-forme/ Arceus,http://pokedex.nl/arceus/ Victini,http://pokedex.nl/victiny/ Snivy,http://pokedex.nl/snivy/ Servine,http://pokedex.nl/servine/ Serperior,http://pokedex.nl/serperior/ Tepig,http://pokedex.nl/tepig/ Pignite,http://pokedex.nl/pignite/ Emboar,http://pokedex.nl/emboar/ Oshawott,http://pokedex.nl/oshawott/ Dewott,http://pokedex.nl/dewott/ Samurott,http://pokedex.nl/samurott/ Patrat,http://pokedex.nl/patrat/ Watchog,http://pokedex.nl/watchog/ Lillipup,http://pokedex.nl/lillipup/ Herdier,http://pokedex.nl/herider/ Stoutland,http://pokedex.nl/stoutland/ Purrloin,http://pokedex.nl/purrloin/ Liepard,http://pokedex.nl/liepard/ Pansage,http://pokedex.nl/pansage/ Simisage,http://pokedex.nl/simisage/ Pansear,http://pokedex.nl/pansear/ Simisear,http://pokedex.nl/simisear/ Panpour,http://pokedex.nl/panpour/ Simipour,http://pokedex.nl/simipour/ Munna,http://pokedex.nl/munna/ Musharna,http://pokedex.nl/musharna/ Pidove,http://pokedex.nl/pidove/ Tranquill,http://pokedex.nl/tranquill/ Unfezant,http://pokedex.nl/unfezant/ Blitzle,http://pokedex.nl/blitzle/ Zebstrika,http://pokedex.nl/zebstrika/ Roggenrola,http://pokedex.nl/roggenrola/ Boldore,http://pokedex.nl/boldore/ Gigalith,http://pokedex.nl/gigalith/ Woobat,http://pokedex.nl/woobat/ Swoobat,http://pokedex.nl/swoobat/ Drilbur,http://pokedex.nl/drilbur/ Excadrill,http://pokedex.nl/excadrill/ Audino,http://pokedex.nl/audino/ Mega Audino,http://pokedex.nl/mega-audino/ Timburr,http://pokedex.nl/timburr/ Gurdurr,http://pokedex.nl/gurdurr/ Conkeldurr,http://pokedex.nl/conkeldurr/ Tympole,http://pokedex.nl/tympole/ Palpitoad,http://pokedex.nl/palpitoad/ Seismitoad,http://pokedex.nl/seismitoad/ Throh,http://pokedex.nl/throh/ Sawk,http://pokedex.nl/sawk/ Sewaddle,http://pokedex.nl/sewaddle/ Swadloon,http://pokedex.nl/swadloon/ Leavanny,http://pokedex.nl/leavanny/ Venipede,http://pokedex.nl/venipede/ Whirlipede,http://pokedex.nl/whirlipede/ Scolipede,http://pokedex.nl/scolipede/ Cottonee,http://pokedex.nl/cottonee/ Whimsicott,http://pokedex.nl/whimsicott/ Petilil,http://pokedex.nl/petilil/ Lilligant,http://pokedex.nl/lilligant/ Basculin,http://pokedex.nl/basculin/ Basculin Red-Striped Form,http://pokedex.nl/basculin-red-striped-form/ Basculin Blue-Striped Form,http://pokedex.nl/basculin-blue-striped-form/ Sandile,http://pokedex.nl/sandile/ Krokorok,http://pokedex.nl/krokorok/ Krookodile,http://pokedex.nl/krookodile/ Darumaka,http://pokedex.nl/darumaka/ Darmanitan,http://pokedex.nl/darmanitan/ Darmanitan Standard Mode,http://pokedex.nl/darmanitan-standard-mode/ Darmanitan Zen Mode,http://pokedex.nl/darmanitan-zen-mode/ Maractus,http://pokedex.nl/maractus/ Dwebble,http://pokedex.nl/dwebble/ Crustle,http://pokedex.nl/crustle/ Scraggy,http://pokedex.nl/scraggy/ Scrafty,http://pokedex.nl/scrafty/ Sigilyph,http://pokedex.nl/sigilyph/ Yamask,http://pokedex.nl/yamask/ Cofagrigus,http://pokedex.nl/cofagrigus/ Tirtouga,http://pokedex.nl/tirtouga/ Carracosta,http://pokedex.nl/carracosta/ Archen,http://pokedex.nl/archen/ Archeops,http://pokedex.nl/archeops/ Trubbish,http://pokedex.nl/trubbish/ Garbodor,http://pokedex.nl/garbodor/ Zorua,http://pokedex.nl/zorua/ Zoroark,http://pokedex.nl/zoroark/ Minccino,http://pokedex.nl/minccino/ Cinccino,http://pokedex.nl/cinccino/ Gothita,http://pokedex.nl/gothita/ Gothorita,http://pokedex.nl/gothorita/ Gothitelle,http://pokedex.nl/gothitelle/ Solosis,http://pokedex.nl/solosis/ Duosion,http://pokedex.nl/duosion/ Reuniclus,http://pokedex.nl/reuniclus/ Ducklett,http://pokedex.nl/ducklett/ Swanna,http://pokedex.nl/swanna/ Vanillite,http://pokedex.nl/vanillite/ Vanillish,http://pokedex.nl/vanillish/ Vanilluxe,http://pokedex.nl/vanilluxe/ Deerling,http://pokedex.nl/deerling/ Sawsbuck,http://pokedex.nl/sawsbuck/ Emolga,http://pokedex.nl/emolga/ Karrablast,http://pokedex.nl/karrablast/ Escavalier,http://pokedex.nl/escavalier/ Foongus,http://pokedex.nl/foongus/ Amoonguss,http://pokedex.nl/amoonguss/ Frillish,http://pokedex.nl/frillish/ Jellicent,http://pokedex.nl/jellicent/ Alomomola,http://pokedex.nl/alomomola/ Joltik,http://pokedex.nl/joltik/ Galvantula,http://pokedex.nl/galvantula/ Ferroseed,http://pokedex.nl/ferroseed/ Ferrothorn,http://pokedex.nl/ferrothorn/ Klink,http://pokedex.nl/klink/ Klang,http://pokedex.nl/klang/ Klinklang,http://pokedex.nl/klinklang/ Tynamo,http://pokedex.nl/tynamo/ Eelektrik,http://pokedex.nl/eelektrik/ Eelektross,http://pokedex.nl/eelektross/ Elgyem,http://pokedex.nl/elgyem/ Beheeyem,http://pokedex.nl/beheeyem/ Litwick,http://pokedex.nl/litwick/ Lampent,http://pokedex.nl/lampent/ Chandelure,http://pokedex.nl/chandelure/ Axew,http://pokedex.nl/axew/ Fraxure,http://pokedex.nl/fraxure/ Haxorus,http://pokedex.nl/haxorus/ Cubchoo,http://pokedex.nl/cubchoo/ Beartic,http://pokedex.nl/beartic/ Cryogonal,http://pokedex.nl/cryogonal/ Shelmet,http://pokedex.nl/shelmet/ Accelgor,http://pokedex.nl/accelgor/ Stunfisk,http://pokedex.nl/stunfisk/ Mienfoo,http://pokedex.nl/mienfoo/ Mienshao,http://pokedex.nl/mienshao/ Druddigon,http://pokedex.nl/druddigon/ Golett,http://pokedex.nl/golett/ Golurk,http://pokedex.nl/golurk/ Pawniard,http://pokedex.nl/pawniard/ Bisharp,http://pokedex.nl/bisharp/ Bouffalant,http://pokedex.nl/bouffalant/ Rufflet,http://pokedex.nl/rufflet/ Braviary,http://pokedex.nl/braviary/ Vullaby,http://pokedex.nl/vullaby/ Mandibuzz,http://pokedex.nl/mandibuzz/ Heatmor,http://pokedex.nl/heatmor/ Durant,http://pokedex.nl/durant/ Deino,http://pokedex.nl/deino/ Zweilous,http://pokedex.nl/zweilous/ Hydreigon,http://pokedex.nl/hydreigon/ Larvesta,http://pokedex.nl/larvesta/ Volcarona,http://pokedex.nl/volcarona/ Cobalion,http://pokedex.nl/cabalion/ Terrakion,http://pokedex.nl/terrakion/ Virizion,http://pokedex.nl/virizion/ Tornadus,http://pokedex.nl/tornadus/ Tornadus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/tornadus-incarnate-forme/ Tornadus Therian Forme,http://pokedex.nl/tornadus-therian-forme/ Thundurus,http://pokedex.nl/thundurus/ Thundurus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/thundurus-incarnate-forme/ Thundurus Therian Forme,http://pokedex.nl/thundurus-therian-forme/ Reshiram,http://pokedex.nl/reshiram/ Zekrom,http://pokedex.nl/zekrom/ Landorus,http://pokedex.nl/landorus/ Landorus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/landorus-incarnate-forme/ Landorus Therian Forme,http://pokedex.nl/landorus-therian-forme/ Kyurem,http://pokedex.nl/kyurem/ White Kyurem,http://pokedex.nl/white-kyurem/ Black Kyurem,http://pokedex.nl/black-kyurem/ Keldeo,http://pokedex.nl/keldeo/ Meloetta,http://pokedex.nl/meloetta/ Meloetta Aria Forme,http://pokedex.nl/meloetta-aria-forme/ Meloetta Pirouette Forme,http://pokedex.nl/meloetta-pirouette-forme/ Genesect,http://pokedex.nl/genesect/ Chespin,http://pokedex.nl/chespin/ Quilladin,http://pokedex.nl/quilladin/ Chesnaught,http://pokedex.nl/chesnaught/ Fennekin,http://pokedex.nl/fennekin/ Braixen,http://pokedex.nl/braixen/ Delphox,http://pokedex.nl/delphox/ Froakie,http://pokedex.nl/froakie/ Frogadier,http://pokedex.nl/forgadier/ Greninja,http://pokedex.nl/greninja/ Ash Greninja,http://pokedex.nl/ash-greninja/ Bunnelby,http://pokedex.nl/bunnelby/ Diggersby,http://pokedex.nl/diggersby/ Fletchling,http://pokedex.nl/fletchling/ Fletchinder,http://pokedex.nl/flechtinder/ Talonflame,http://pokedex.nl/talonflame/ Scatterbug,http://pokedex.nl/scatterbug/ Spewpa,http://pokedex.nl/spewpa/ Vivillon,http://pokedex.nl/vivillon/ Litleo,http://pokedex.nl/litleo/ Pyroar,http://pokedex.nl/pyroar/ Flabébé,http://pokedex.nl/flabebe/ Floette,http://pokedex.nl/floette/ Floette Eternal Flower,http://pokedex.nl/floette-eternal-flower/ Florges,http://pokedex.nl/florges/ Skiddo,http://pokedex.nl/skiddo/ Gogoat,http://pokedex.nl/gogoat/ Pancham,http://pokedex.nl/pancham/ Pangoro,http://pokedex.nl/pangoro/ Furfrou,http://pokedex.nl/furfrou/ Espurr,http://pokedex.nl/espurr/ Meowstic,http://pokedex.nl/meowstic/ Honedge,http://pokedex.nl/honedge/ Doublade,http://pokedex.nl/doublade/ Aegislash,http://pokedex.nl/aegislash/ Aegislash Blade Forme,http://pokedex.nl/aegislash-blade-forme/ Aegislash Shield Forme,http://pokedex.nl/aegislash-shield-forme/ Spritzee,http://pokedex.nl/spritzee/ Aromatisse,http://pokedex.nl/aromatisse/ Swirlix,http://pokedex.nl/swirlix/ Slurpuff,http://pokedex.nl/slurpuff/ Inkay,http://pokedex.nl/inkay/ Malamar,http://pokedex.nl/malamar/ Binacle,http://pokedex.nl/binacle/ Barbaracle,http://pokedex.nl/barbaracle/ Skrelp,http://pokedex.nl/skerlp/ Dragalge,http://pokedex.nl/dragalge/ Clauncher,http://pokedex.nl/clauncher/ Clawitzer,http://pokedex.nl/clawitzer/ Helioptile,http://pokedex.nl/helioptile/ Heliolisk,http://pokedex.nl/heliolisk/ Tyrunt,http://pokedex.nl/tyrunt/ Tyrantrum,http://pokedex.nl/tyrantrum/ Amaura,http://pokedex.nl/amaura/ Aurorus,http://pokedex.nl/aurorus/ Sylveon,http://pokedex.nl/sylveon/ Hawlucha,http://pokedex.nl/hawlucha/ Dedenne,http://pokedex.nl/dedenne/ Carbink,http://pokedex.nl/carbink/ Goomy,http://pokedex.nl/goomy/ Sliggoo,http://pokedex.nl/sliggoo/ Goodra,http://pokedex.nl/goodra/ Klefki,http://pokedex.nl/klefki/ Phantump,http://pokedex.nl/phantump/ Trevenant,http://pokedex.nl/trevenant/ Pumpkaboo,http://pokedex.nl/pumpkaboo/ Pumpkaboo Average Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-average-size/ Pumpkaboo Small Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-small-size/ Pumpkaboo Large Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-large-size/ Pumpkaboo Super Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-super-size/ Gourgeist,http://pokedex.nl/gourgeist/ Gourgeist Average Size,http://pokedex.nl/gourgeist-average-size/ Gourgeist Small Size,http://pokedex.nl/gourgeist-small-size/ Gourgeist Large Size,http://pokedex.nl/gourgeist-large-size/ Gourgeist Super Size,http://pokedex.nl/gourgeist-super-size/ Bergmite,http://pokedex.nl/bergmite/ Avalugg,http://pokedex.nl/avalugg/ Noibat,http://pokedex.nl/noibat/ Noivern,http://pokedex.nl/noivern/ Xerneas,http://pokedex.nl/xerneas/ Yveltal,http://pokedex.nl/yveltal/ Zygarde,http://pokedex.nl/zygarde/ Zygarde 50% Forme,http://pokedex.nl/zygarde-50-forme/ Zygarde 10% Forme,http://pokedex.nl/zygarde-10-forme/ Zygarde Complete Forme,http://pokedex.nl/zygarde-complete-forme/ Diancie,http://pokedex.nl/diancie/ Mega Diancie,http://pokedex.nl/mega-diancie/ Hoopa,http://pokedex.nl/hoopa/ Hoopa Confined,http://pokedex.nl/hoopa-confined/ Hoopa Unbound,http://pokedex.nl/hoopa-unbound/ Volcanion,http://pokedex.nl/volcanion/ Rowlet,http://pokedex.nl/rowlet/ Dartrix,http://pokedex.nl/dartrix/ Decidueye,http://pokedex.nl/decidueye/ Litten,http://pokedex.nl/litten/ Torracat,http://pokedex.nl/torracat/ Incineroar,http://pokedex.nl/incineroar/ Popplio,http://pokedex.nl/popplio/ Brionne,http://pokedex.nl/brionne/ Primarina,http://pokedex.nl/primarina/ Pikipek,http://pokedex.nl/pikipek/ Trumbeak,http://pokedex.nl/trumbeak/ Toucannon,http://pokedex.nl/toucannon/ Yungoos,http://pokedex.nl/yungoos/ Gumshoos,http://pokedex.nl/gumshoos/ Grubbin,http://pokedex.nl/grubbin/ Charjabug,http://pokedex.nl/charjabug/ Vikavolt,http://pokedex.nl/vikavolt/ Crabrawler,http://pokedex.nl/crabrawler/ Crabominable,http://pokedex.nl/crabominable/ Oricorio,http://pokedex.nl/oricorio/ Oricorio Baile Style,http://pokedex.nl/oricorio-baile-style/ Oricorio Pom-Pom Style,http://pokedex.nl/oricorio-pom-pom-style/ Oricorio Pa'u Style,http://pokedex.nl/oricorio-pau-style/ Oricorio Sensu Style,http://pokedex.nl/oricorio-sensu-style/ Cutiefly,http://pokedex.nl/cutiefly/ Ribombee,http://pokedex.nl/ribombee/ Rockruff,http://pokedex.nl/rockruff/ Lycanroc,http://pokedex.nl/lycanroc/ Lycanroc Midday Form,http://pokedex.nl/lycanroc-midday-form/ Lycanroc Midnight Form,http://pokedex.nl/lycanroc-midnight-form/ Lycanroc Dusk Form,http://pokedex.nl/lycanroc-dusk-form/ Wishiwashi,http://pokedex.nl/wishiwashi/ Wishiwashi Solo Form,http://pokedex.nl/wishiwashi-solo-form/ Wishiwashi School Form,http://pokedex.nl/wishiwashi-school-form/ Mareanie,http://pokedex.nl/mareanie/ Toxapex,http://pokedex.nl/toxapex/ Mudbray,http://pokedex.nl/mudsbray/ Mudsdale,http://pokedex.nl/mudsdale/ Dewpider,http://pokedex.nl/dewpider/ Araquanid,http://pokedex.nl/araquanid/ Fomantis,http://pokedex.nl/fomantis/ Lurantis,http://pokedex.nl/lurantis/ Morelull,http://pokedex.nl/morelull/ Shiinotic,http://pokedex.nl/shiinotic/ Salandit,http://pokedex.nl/salandit/ Salazzle,http://pokedex.nl/salazzle/ Stufful,http://pokedex.nl/stufful/ Bewear,http://pokedex.nl/bewear/ Bounsweet,http://pokedex.nl/bounsweet/ Steenee,http://pokedex.nl/steenee/ Tsareena,http://pokedex.nl/tsareena/ Comfey,http://pokedex.nl/comfey/ Oranguru,http://pokedex.nl/oranguru/ Passimian,http://pokedex.nl/passimian/ Wimpod,http://pokedex.nl/wimpod/ Golisopod,http://pokedex.nl/golisopod/ Sandygast,http://pokedex.nl/sandygast/ Palossand,http://pokedex.nl/palossand/ Pyukumuku,http://pokedex.nl/pyukumuku/ Type: Null,http://pokedex.nl/type-null/ Silvally,http://pokedex.nl/silvally/ Minior,http://pokedex.nl/minior/ Minior Meteor Form,http://pokedex.nl/minior-meteor-form/ Minior Core,http://pokedex.nl/minior-core/ Komala,http://pokedex.nl/komala/ Turtonator,http://pokedex.nl/turtonator/ Togedemaru,http://pokedex.nl/togedemaru/ Mimikyu,http://pokedex.nl/mimikyu/ Bruxish,http://pokedex.nl/bruxish/ Drampa,http://pokedex.nl/drampa/ Dhelmise,http://pokedex.nl/dhelmise/ Jangmo-o,http://pokedex.nl/jangmo-o/ Hakamo-o,http://pokedex.nl/hakamo-o/ Kommo-o,http://pokedex.nl/kommo-o/ Tapu Koko,http://pokedex.nl/tapu-koko/ Tapu Lele,http://pokedex.nl/apu-lele/ Tapu Bulu,http://pokedex.nl/tapu-bulu/ Tapu Fini,http://pokedex.nl/tapu-fini/ Cosmog,http://pokedex.nl/cosmog/ Cosmoem,http://pokedex.nl/cosmoem/ Solgaleo,http://pokedex.nl/solgaleo/ Lunala,http://pokedex.nl/lunala/ Nihilego,http://pokedex.nl/nihilego/ Buzzwole,http://pokedex.nl/buzzwole/ Pheromosa,http://pokedex.nl/pheromosa/ Xurkitree,http://pokedex.nl/xurkitree/ Celesteela,http://pokedex.nl/celesteela/ Kartana,http://pokedex.nl/kartana/ Guzzlord,http://pokedex.nl/guzzlord/ Necrozma,http://pokedex.nl/necrozma/ Dusk Mane Necrozma,http://pokedex.nl/dusk-mane-necrozma/ Dawn Wings Necrozma,http://pokedex.nl/dawn-wings-necrozma/ Ultra Necrozma,http://pokedex.nl/ultra-necrozma/ Magearna,http://pokedex.nl/magearna/ Marshadow,http://pokedex.nl/marshadow/ Poipole,http://pokedex.nl/poipole/ Naganadel,http://pokedex.nl/naganadel/ Stakataka,http://pokedex.nl/stakataka/ Blacephalon,http://pokedex.nl/blacephalon/ Zeraora,http://pokedex.nl/zeraora/
                                Bezig...
                                X