Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Wie is de Mol? PU #2

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Is er nog een overzicht wie op wie zat enzo?

Opmerking

Eindelijk dit klotetopic uit mijn feed

Opmerking

De testuitslagen voor iedereen die ze nog niet had gezien

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Spoiler:

Brent en Tuck vinden dit leuk.

Opmerking

• Aurynn
        Aurynn merkte op
        Opmerking bewerken
        Toch leuk om te zien dat Brent en ik vanaf aflevering 1 al op BI zaten.

Dan rest mij nog één laatste ding als organisator. Een opsomming van mijn beleving, mening en eventuele geheimen waar jullie mogelijk nog geen weet van hebben gehad. Hoewel ik de te intieme gesprekken, die ik met sommige kandidaten had, achterwegen laat. Wel zo eerlijk, lijkt mij.

Laat ik beginnen bij het begin. Wie is de Mol? is zeg maar wel mijn ding. Reality tv is niet per se iets dat mij aantrekt, maar als het gecombineerd wordt met mindf*cks en psychologische dilemma's, waarin men keuzes moet maken tussen zichzelf, het groepsbelang of dat van een eventuele partner, dan ben ik daar wel voor te porren. Vooral als het al bekende mensen zijn, die daardoor sneller onder typetjes vallen dan de onbekende kant van de bevolking en zich ook veel makkelijker durven aan te stellen voor de camera. Plus dat het als ware het een film in beeld wordt gebracht. En als kers op de taart kun je thuis voor de buis zoeken naar hints en vreemde acties. God blessed Nederland met programma.

Mijn doel als organisator van deze editie was om de vorige zo veel mogelijk te overtreffen, lijkt me vrij logisch. De opdrachten mochten intenser, de strijd moest feller en de spanning, tja.., spannender. Ook heb ik mezelf aangezet om het spel in de waan en het thema te zetten van het gekozen land. Dat was de vorige editie ook gedaan, maar ik wilde daar nog een extra streep onder zetten. Ook met het idee van hotelkamers, campingspots, steden, gebouwen, wie bij wie op de kamer sliep. Dat soort momenten mag ik ook altijd graag zien op tv, dus waarom zou dat hier niet kunnen? Ook al is het totale onzin, natuurlijk, ik wist wel dat een aantal van jullie in de stemming was dat toneelspel met mij te spelen.

De test en executies waren dit keer anders dan de vorige editie. Met als idee om het toch meer de feeling van het programma te geven. Een test maken zonder effectief te kunnen spreiden en te weten dat elke seconde praktisch telt. Van mij heeft het ook best wat gevergd, vanwege beschikbaarheid en dergelijken, maar los van één akkefietje zijn alle tests keurig op tijd gemaakt. Ook de vragen mochten voor mijn part een tandje zwaarder zijn, helemaal toen ik in ronde 2 doorkreeg dat bijna iedereen elkaars vragenlijsten in bezit had. Dan kun je simpelweg vragen naar een favoriete Pokémon, of je vraagt naar de lengte, moves, abilities en egg group. En hopelijk hebben jullie nu ook wat bijgeleerd over Farfetch'd, Altaria, Ampharos, Absol enzovoort. Het is en blijft een Pokémon forum immers. Funfact: aan de testantwoorden kon ik vaak wel afzien wie veel Pokémonkennis had en wie minder. Afgezien van Black Ice zelf, was Tuck hier veelal de beste in. Inderdaad, veelal, want bij de laatste testvraag daarover, had Brent de vraag goed en Tuck de vraag fout.

Ook bij de vorige editie werd de executie op een andere manier gedaan, middels een video. Meningen verschillen over wat de juiste manier is. Echter, heb ik de executies van de vorige editie nooit live meegemaakt, dus de spanning was voor mij ook niet zo hoog toen. Je kunt zeggen dat deze vorm van executie alleen maar het oprekken van het topic is, maar er mag toch niet vergeten worden dat dat vaak het hoogtepunt van de aflevering is, dus spanningen opbouwen hoort er voor mijn part wel bij.

De opdrachten. Sommigen naar horen zeggen te intensief, zeker tegen het einde aan. Natuurlijk ben ik als fanaat zowat elke opdracht in de geschiedenis van het programma afgegaan om te kijken wat werkt op een forum en wat niet. Af en toe heb ik er dan wel eens een opdracht tussen gezet waarvan ik wist dat die sowieso zou werken, voorbeelden zijn een song contest en een WvW. Dat werkt gewoon en daar kun je dan nog een eigen draai aangeven met jokers en vrijstellingen. Veel andere opdrachten vinden hun roots in al bestaande WidM opdrachten. "In Formatie", kreeg bijvoorbeeld zijn inspiratie onder meer van het reuzenrad in Belfast (2009), wat ik overigens een van de beste opdrachten ooit vind. En zo ben ik al mijn favoriete opdrachten afgegaan of spelelementen daarvan bij elkaar gevoegd. Ook heb ik me soms spontaan laten leiden door iets dat ik tegenkwam, zoals een Mario Kart spel of een schaakbord. In een paar gevalletjes ben ik naar de omgeving van Colombia gaan kijken om daar een opdracht aan te koppelen, zie "Fortuin" en "Bergopwaardig".

Ook zijn er een aantal opdrachten verwijderd, vervangen of sterk aangepast. "Schiet op!" en "Turf War" zijn hier voorbeelden van. Daardoor zijn andere concepten nooit aan bod gekomen, zoals een Pokémongevecht-(achtige)opdracht, die ik heb verwijderd omdat ik het idee kreeg dat Black Ice hierin wel een sterk voordeel zou hebben. Maar ook Zeeslag, Mijnenveger, Verstoppertje en Video-omschrijven, om het maar even bij die conceptnamen te houden, hebben nooit het licht mogen zien. Soms omdat ik er niet de dubbele laag in kon verwerken of omdat er te veel jokers in het spel zouden komen. Sommige ideeën waren te groot of complex en zo heb ik in mijn ogen best wat leuke opdrachten moeten laten varen. Funfact: voor iedereen die niet Tuck is, de opdracht "Pot of Greed" is er last minute in gezet, omdat Tuck een weekend met vakantie was en ik wist dat de opvolgende opdracht veel activiteit zou vereisen. Om die reden heb ik een extra en vooral korte opdracht bedacht om de tijd op te vullen.

Om mijn mening te geven over de opdrachten die uitgevoerd zijn, die ik het meest geslaagd vind. Hoewel vaak niet helemaal uitgevoerd naar mijn idee, vond ik "Valse Start", "In Formatie", "Kennis is Macht", "Hunt or Be Hunted", "Kameraden" en hoewel de kandidaten dat zelf niet zullen beamen "Turf War" het meest geslaagd. Nu ik het toch over de namen heb, dat vond ik vaak nog het leukste om te bedenken voor een opdracht. Soms een citaat van een kandidaat (of iemand anders), soms een woordspeling en soms een knipoogje naar een videogame. Waarschijnlijk was er maar één persoon die wist dat "Race to the Finish" zowel op Mario Kart als op Super Smash Bros sloeg, maar ja, elke naam heeft dus zijn verwijzing gehad. Funfact: opdracht 1 was eigenlijk gepland als de finaleopdracht, maar heb ik vanwege een plotselinge extra ronde naar voren geschoven, omdat dat in 'reis' beter uitkwam en ik voor opdracht 3 per se 10 kandidaten nodig had.

Kandidaten, dan kom ik nu aan bij jullie. En wellicht hetgeen waar jullie naar door zullen scrollen. Ik maak het spel, maar jullie hebben het ingevuld. Dit zal uiteraard vanuit mijzelf komen en niet de visie van de objectieve organisator Chartdo, desalniettemin zal ik beloven het vriendelijk te houden waar het nodig is. En ik zal maar gewoon beginnen met de Mol.

Black Ice
      Spoiler:
      Ik heb al aangegeven waarom jij mijn keuze was. Wat je nog niet van me hebt gehoord is wat ik van je daden vond. Dat je in ronde 2 zelf op het idee kwam om een verzonnen hint prijs te geven, was het punt waarop ik zeker wist de juiste keuze gemaakt te hebben. Ik had zelf niet eens over die mollenactie nagedacht, dus om zoiets toch nog onder de neuzen van de anderen te doen, dat vond ik wel mooi. Maar je mooiste acties vond ik toch wel die met Zinegirl in het hotel en dat je nipt hebt kunnen winnen met de kart opdracht en vooral de laatste opdracht. Zo kon iedereen aanschouwen wat voor een goede strateeg Black Ice is.

Wat velen waarschijnlijk niet zullen denken is dat wij tijdens de hele editie eigenlijk niet zo gek veel contact hebben gehad. Sterker, er zijn kandidaten in het spel geweest met wie ik veel meer heb gepraat. De relatie was voornamelijk de opdracht geven, uitleggen en dan is het de taak aan de Mol om daar iets mee te gaan doen. Verdenkingen heb ik tot aan de finale niet verteld. Onderling hebben we nog wel wat lol gehad hoor, ook om kandidaten en hun acties, maar niet alle details hoeven prijsgegeven te worden.

Rob
      Spoiler:
      Opeens de standaard deelnemer van de PU-games: WidM, Sevii, Het Landhuis en PUSC. Als zijn moderators dit voorbeeld nou eens zouden volgen. Maar goed, ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat jouw deelname mooi was, maar ook een poëtische kant had. De kandidaat waarvan niemand eigenlijk kon verwachten hoe te gaan spelen. Iemand die ook nooit te voren gezien is in bijvoorbeeld een WvW. Nou had ik wel verwacht dat je het niet zo ver zou schoppen, want daar was de concurrentie gewoonweg te moordend voor. Maar dat zorgde ook dat het eerste afscheid in mijn optiek het mooiste afscheid was. De negen likes onderstreept mijn vermoeden ook wel dat de rest dat ook zo zag.

Shaman
      Spoiler:
      Velen zullen denken dat ik me echt in moet houden om iets naars over jou te zeggen, omdat je mijn spel hebt verlaten(!!). Het ding is, dat is alweer drie maanden geleden en niet lang daarna was alles wel weer vergeven en vergeten. Het was het beste besluit dit zo vroeg mogelijk te doen, waardoor je je ook niet echt hebt kunnen hechten aan het spel. Ik denk wel dat je het tot de helft zou hebben geschopt, was je doorgegaan. Tegen de finale aan en achteraf heb je nog wel een beetje je interesse getoond in het spel. Dus al met al was die vete echt niet wat men dacht.

Lyra
      Spoiler:
      Volgende keer beter.

Williewortel
      Spoiler:
      In een zin toch mijn favoriet, in dat je heel gemakkelijk meevoer met de stroom. Ik ben van mening dat kandidaten eigenlijk niks over opdrachten te zeggen hebben. Het is bedacht en zo gaat het zijn. En vanuit die visie zijn jij en nog een andere kandidaat daar zeker in geslaagd, door alles gewoon te accepteren zoals het is. Je moet toch ergens tussen al die haantjes de rust zien te vinden. Maar daarnaast deed je ook goed mee met het spel. Het fort, Tuck heeft dit nog gezegd en dat was ook zo, je hebt toch echt een paar vragen zelf opgelost, ondanks dat Tuck molloot van beroep is. Om nog niet te spreken over het feit dat je de meeste nummers goed had gekoppeld een ronde later en daarmee grote kans had om terug te komen en door te gaan. Echt jammer dat het je niet is gegund terug te komen, maar daar was het wel echt een wedstrijd voor. Ook had je je eigen unieke spoor, eerst op Shaman en toen op Tuck. Dat is leuk voor mij als organisator, om variatie in verdenkingen te zien. Een nadeeltje, Jan-Willem Roodbeen was met afstand de meest saaie uitgekozen kandidaat.

Aurynn
      Spoiler:
      Het rode scherm in ronde 4 was voor jou en dat wist je ook. Maar dat kan het nadeel zijn van een vakantieperiode. En die periode zie je ook wel terug in je overige activiteiten. Maar dan net als je weer paraat bent, het rode scherm krijgen, dat is best zuur. Als voormalig winnaar heb je het nou eenmaal zwaarder dan anderen. Je hebt een lat gelegd en die kun je alleen overtreffen door opnieuw te winnen. Na je executie was wel te zien dat je het topic scherp in de gaten hebt gehouden. Dus evenals met Shaman doet me dat wel deugd.
      Funfact: oeps, toen Aurynn er in ronde 2 voor koos om uit de opdracht te stappen voor het goed en wel begonnen was, ben ik hem twee keer vergeten in de testantwoorden te noemen. Evangeline had het kunnen weten, want die heeft toen als eerste de test gemaakt, maar niks opgemerkt. Brent heeft me er wel op gewezen, dus voor hem was dat een definitief bewijs dat Aurynn niet de Mol kon zijn. Daarna heb ik het het natuurlijk wel aangepast voor de rest.

Blanche
      Spoiler:
      Zoals ik al zei had ik totaal niet verwacht dat je zo hoog zou eindigen. En eigenlijk, omdat jij vaak een van de eerste testmakers was, ging ik er elke ronde wel vanuit dat jij eruit zou gaan. Ik heb ook meerdere malen alvast je quotes opgezocht voor je afscheid, maar telkens kwam het er maar niet van. Toch spreek ik denk ik voor alle kandidaten toen nog in het spel, dat jij wel de vrolijke noot was. Na ronde 6 was het toch een stuk meer een slachtveld en dat heeft ook met jouw exit te maken. Je deed vaak mee met de intieme belgesprekken tijdens executies en hoewel ik wist aan de hand van de anti-jokers dat sommigen je toch wel graag uit het spel zouden zien gaan, hebben ze me achteraf toch verteld het ook wel jammer te vinden. Daarbij komt ook dat ik denk dat de meesten nooit hadden verwacht jou te gaan verdenken. Daar waren ze toch niet zo zeker meer van.

Evangeline
      Spoiler:
      Ik heb het vaker tegen Brent en Tuck verteld, dat jij al met al wel mijn favoriete kandidaat was (om andere redenen dan williewortel). Van te voren heeft iedereen en ik ook verwachtingen van kandidaten. Als die verwachtingen overschreden worden, dan zijn het eigenlijk al leuke kandidaten. En bij jou had ik eigenlijk niet verwacht dat je zo fanatiek zou zijn. Zo fanatiek dat Brent ook daadwerkelijk concurrentie kreeg. Het was niet altijd binnen de lijntjes van de regels, maar ik ben wel van mening dat ondanks jullie onderlinge conflict het spel er wel een nieuwe en voor mij leuke draai aan kreeg. Het werd even echt een wedstrijd, zoals dat in vroegere seizoenen ook echt zo was.
      Daarnaast was je in veel opdrachten goed actief bezig. En zag ik je ook zoeken naar de Mol. Ik heb je zien spreiden op Tuck, op Aurynn, op Black Ice en op Blanche. En vooral van Tuck gehoord dat je ook sterk de rest aan het ondervragen was. Zo hoort naar mijn idee een kandidaat te spelen. Zo zou ik zelf ook spelen. En bovendien vertelde je mij vlak voor je executie, dat je een hint had gevonden. De redenatie klopte niet, maar er zat wel degelijk een hint aan verborgen.

Zinegirl
      Spoiler:
      Op een haar na de eerste ronde overleefd, maar het toch volgehouden tot vlak voor het eind. Minder fanatiek in het opsporen van de Mol, maar wel het meeste geld opgebracht van alle kandidaten. Tuck heeft me daarom ook verteld dat hij je mee uit eten gaat nemen. Het ding is dat je overal eigenlijk wel een inbreng in hebt gehad en vol met de opdracht meedeed, "Fortuin", "Race to the Finish", "Kameraden", "Hints" en ga zo nog maar een tijdje door. Aan het begin werd je nog best wat verdacht, meegenomen in tests omdat je best onpeilbaar was, maar gaande weg was voor iedereen wel duidelijk dat jij niet de Mol kon zijn. Iedere groep heeft zo'n goedzak nodig. En zoals ik al bij williewortel aangaf, was er nog iemand in het spel die heel gemakkelijk met de stroom van het spel meevoer. En die tweede persoon, dat was Zinegirl. De finale was je dan ook wel gegund, niettemin is een derde plaats niet slecht.

Brent
      Spoiler:
      Als je de Mol zou zoeken puur op de communicatie tussen de organisator, dan was Brent 100% de Mol geweest. Ook omdat je natuurlijk de vorige organisator was en me af en toe tips en tops hebt gegeven. Je was bijzonder scherpzinnig, wat ik soms ook wel eens als vervelend heb beschouwd. Iemand die expres grenzen gaat opzoeken en ook zo nu en dan informatie probeerde te ontfutselen bij mij. Ja, je was me er af en toe wel eentje. Maar ook zeker eentje die het spel positief heeft beďnvloed. Als een van de ware molloten in dit spel, heb je, althans voor mij, wel eens een knipoogje gemaakt naar Renate Verbaan, Jon van Eerd of Karin de Groot en ook mooi mee is gedaan in het toneelspel over Colombia. Hoewel ik het soms best beangstigend vond om je reacties te lezen. Maar ja, het spel was echt een stuk saaier geweest zonder jouw deelname. Ook omdat sommigen zo heerlijk op jou de mist in zijn gegaan.

Ik heb je verder niet meer na de ontknoping gesproken en ik denk ook niet dat dat veel had uitgemaakt toen. Maar dan zeg ik nu maar via deze weg dat het me wel spijt. De rest weet niet waar dit over gaat en dat hoeft ook niet. Maar ik had dit natuurlijk niet zo ingepland.

Tuck
      Spoiler:
      Te zien aan de uitslagen van de tests had ik zo halverwege wel verwacht dat jij zou kunnen gaan winnen. Ook maakte je vaak als eerste een testafspraak en daar heb je je ook spit aan gehouden, want er moet natuurlijk nog wel even geleerd worden (althans ik neem aan dat je dat deed). Het ironische was dat de pech je toch wel steeds voor de voeten liep. Jokers werden afgepakt, een vrijstelling voor de finale werd weggekaapt (beiden door Black Ice), het labyrint, het rattendorp, het grijze scherm, je verbond die al snel het spel verliet en ga zo maar door. Dan is het wel een mooi einde dat jij juist de winnaar bent geworden. Niet te vergeten je twee, geheel onvoorziene, verhalen over je eigen visie van het spel. Evenals Brent, was jij ook iemand die ik graag lang in het spel had gezien vanwege je WidM-kennis en dat kwam gelukkig ook uit. Hoewel je in tegenstelling tot wat ik had verwacht, eigenlijk niet zo veel verdacht werd. Natuurlijk heb ik wel gezien dat er vragen op je zijn ingevuld, maar nadat Blanche was vertrokken heeft niemand meer aan hem gedacht als Mol, dat heb ik in ieder geval niet terug gezien in de tests.
      Je zat al vrij snel goed op de Mol, maar ondanks dat heb ik je wel ervaren als de meest onzekere kandidaat. En daarom was het voor mij ook zo'n uitgelezen kans jou dat grijze scherm te geven. Als iemand daar waanzinnig van wordt, dan ben jij dat wel. Maar verder verdiend gewonnen en ik denk dat dit je blamage van de vorige editie enigszins vergoed. Doe wat leuks met die 11.000,-!

Goed, dat was het dan. Ik ben erg tevreden met het verloop van het spel geweest. Soms was het echt even doorbijten. En het doet best wel pijn dat er minder animo voor de uiteindelijke uitslag en andere fenomenen van het spel was dan ik had gehoopt. Maar dat is soms ook mijn eigen fout geweest. Misschien dat er nog kandidaten zijn die hun zegje zullen doen, wie weet. Maar ik heb met deze laatste post, uit de losse pols getypt, en inmiddels bij elkaar al zo'n 3 uur mee bezig, alles gezegd dat ik wilde zeggen.

Au revoir.
      williewortel, Brent en 2 anderen vinden dit leuk.

Opmerking

Mooie woorden Zal ik nog even mijn gebeuren posten? Ik zal even waarschuwen dat het voornamelijk snel getyp is dat in me opkwam terwijl ik het schreef, dus erger je niet te veel aan die slechte geformatteerde zinnen

Spoiler:
        HALLO ALLEMAAL DIT IS HET MOLLENBOEKJE VAN WILLEM [NIET LEZEN AUB]

25 juni 2018
        Nou ja vandaag is het 25 juni en het spel is begonnen alhoewel de eerste opdracht morgen pas gepost wordt. Tja ik kan er niks aan doen. Ik weet niet precies wat je allemaal moet lullen in zo’n boekje, maar ik ga m’n best doen. Eventueel praten over iets anders met jullie.

Afgelopen week was wel vermoeiend zeg. Druk met school xDddDd ja dat zeg ik constant, maar om eerlijk te zijn gebruik ik school gewoon als smoesje om uit leuke forum evenementen uit te komen. Niet doorvertellen he. Het wordt volgens mij snel weer zomer. Ik houd niet van zomer, ik ben een grote liefhebber van regen en het algemene koude klimaat. Ik verbrand ook ontiegelijk snel dus de zon is geen goed idee voor moi.

Dat Sevii Islands gedoe is ook bezig he? Ik wil het wel volgen, maar het is nogal ingewikkeld en het gaat zo snel. Allemaal huizen shit en ik heb daar eventjes geen zin in. De Showdown gevechten zijn wel leuk om te kijken nu. Ja Showdown dat is een handig platform, ik gebruik dat ook om eens in de paar maanden een Pokémon toernooi te doen met een bepaalde tier of speciale regels. Altijd leuk.

Dus, belastingen he? Sorry, ik had precies zo’n gesprek met mijn docent geschiedenis laatst en hij heeft zowat dezelfde ongemakkelijke gespreksonderwerpen als ik dus hij is leuk om mee te praten. Het WK is ook weer bezig, maar ik kijk niet want fuck België en Marokko enzo. [niks persoonlijks brent]

Ja ik ga d’r voor nu even mee stoppen. Ik zie je morgen(?) weer.

27 juni 2018
        Oef, Chardo heeft een hele mooie gif gepost en de eerste opdracht begint morgenochtend. Lekker handig, want ik zit weer mooi op school. Maar goed, wat is er in hemelsnaam vandaag en gisteren gebeurd met Lyra en co? Ze werd eruit gekickt ofzo? En nu er weer in? Nou ja ik zal me er niet te veel bezig mee houden.

Ik vind het wel spannend hoor dit. Ik weet niet echt wat ik moet verwachten; met het geweldige creatieve brein van Tsjardo kan alles een opdracht zijn.

Nou dit is dus mijn laatste week school voor de proefwerkweek en dat wordt me toch leuk jongens. Vrijdag en donderdag zijn namelijk hele mooie dagen. Ja, want dan is mijn laatste les Frans, Duits, aardrijkskunde, natuurkunde en scheikunde ooit. Dinsdag was ook mijn laatste Grieks les ooit. Het voelt toch wel goed om dat te zeggen hoor. Nooit meer die vreselijke vakken.

Terwijl ik dit schrijf is het tien uur ’s avonds en ik heb nog een heleboel huiswerk te doen, dus ik ga d’r maar vandoor. Het was leuk vandaag, toedels.

25 juli 2018
        Oh ja kut ik heb nog een mollenboekje. Nou ja, het moment dat ik eruit ligt lijkt me een prima moment om eventjes wat op te schrijven een dikke maand later.

GODVERDOMME IK KRIJG NET BERICHT VAN CHARDO DAT IK NOG KAN TERUGKOMEN IN OPDRACHT 9. Het is dus een PUSC waarin mensen elkaars liedjes moeten raden? Nou ik dacht da’s makkelijk voor mij, want ik doe gewoon Don’t Stop Me Now, iedereen zal dat wel min of meer weten hoop ik. Dan komt Chardo weer lekker met zijn “hurr geen liedjes die al ingezonden zijn” en “hurr niet je favoriete liedje doen”

Dit maakt het natuurlijk METEEN moeilijker, want Tuck staat ook bekend als Queen liefhebber en misschien gaan ze voor hem dan met mijn lied. Chardo zei wel dat de kandidaten te weten komen dat ik (williewortel) een lied ingezonden hebben dus hopelijk zijn jullie slim genoeg om te weten dat het van mij is??? Ik heb lang getwijfeld over welk Queen lied ik zou doen, want, laten we realistisch zijn, alleen met dat lied heb ik een kans. Ik weet dat Tuck’s favoriete lied Innuendo is, dus ik heb maar Somebody To Love gedaan. Pls wees geen idioten mensen.

OH SHIT HET THEMA IS BLIJKBAAR LIST EN BEDROG ik zei maar mooi “liefde is bedrog?” tegen kutchardo want wtf wil hij nou dat ik ga doen ik wil dood

HAHA JA HIJ KEURT ‘M GOED WAT EEN HELD

Laat ik nu maar even iets opschrijven over wat ik de afgelopen maand allemaal gedaan heb? Ik heb nu zomervakantie gelukkig, dat kwam echt op het perfecte moment. In de laatste week van school zat mijn motivatie echt op 0, maar dan ook echt op het absolute minimum ik kon het niet meer aan. Ondertussen ben ik het besef van tijd verloren, mijn slaapschema gaat van ongeveer vier uur ’s nachts tot 1 uur ’s middags en als kers op de taart is het ook nog tyfus heet. Dus ik zit hier lekker met mijn laptop en ventilator de hele dag op mijn kamer, want fuck naar buiten gaan en socialiseren met vrienden.

Waar had ik het ook alweer over? Ohja Wie is de mol. (wat een kutspel) Nee grapje het is wel oke, ook al heb ik het gevoel dat ik elke opdracht niks toegevoegd heb. Het begon al bij de eerste opdracht, ik had geen idee wat ik met maar dan ook één van die hints moest doen. Uiteindelijk was ik zelfs te laat binnengekomen omdat ik niet wist dat de deadline fucking 12 uur in de ochtend was. Dan slaap ik toch nog joh. Wat was de opdracht daarna ook alweer.

Toen kwam die opdracht met de verhalen schrijven en Lyra en Brent die opgesloten waren ofzo. Ik ging bij Rob in het groepje want Rob is geweldig, toen kreeg hij een foto ofzo? Hij moest er een verhaaltje bijschrijven denk ik. Ik wist niet wanneer hij die foto kreeg dus ik wist niet eens of de opdracht überhaupt begonnen was en toen postte Chardo ineens dat één of ander team het gelukt was

Toen kwam dat spel met dat we allemaal naast elkaar stonden of zoiets. Lyra deed het daar echt geweldig en mijn complimenten dan ook aan haar. Ik begon haar te vertrouwen toen . Zelf wist ik niet heel veel van de hints die ik kreeg, maar ik heb wel één of twee kunnen ontrafelen. Bij deze opdracht benaderde Lyra mij ook om een bondje te maken. MIJN EERSTE BONDJE OOIT OMG nee maar ik had niet echt iets te bieden aan haar, maar zij zei heel vriendelijk dat we elkaars schaal voorkeuren en overige konden delen met elkaar om potentiële hints op te lossen. Dit deden we ook en dat had ik nu dus van haar.

-Aurynn kan niet zo goed overweg met mensen die geen favoriete vakantiebestemming hebben.
        -Shaman is allergisch voor Costa Rica, zoals hij dat zelf noemt.
        -Brent staat niet naast het laatste getal.
        -Blanche kijkt graag in de ogen van geduldige mensen.
        -Tuck vindt Rupaul's Drag Race niet leuk.

Lyra had geen favoriete vakantiebestemming. Ik wist dat Brent naar Costa Rica geweest was ofzo voor een stage idk, maar dat had ik nog even nagecheckt. Lyra was ook heel geduldig dus die superhint had ik mooi even opgelost en Rupaul’s dragrace ofzo of wie dat ook is wist ik niet.

En toen kwam dat tering kaartspel jezus. Echt in de allerlaatste ronde van dat ruilen ofzo moest ik alleen nog een kaart van Zinegirl ofzo en toen snipete Tuck hem recht voor mijn neus weg. Toen ben ik er maar uitgestapt want ik had er geen zin meer in en ik kon waarschijnlijk geen kwartet meer krijgen want idk van wie de fuck alle kaarten waren. Op dit moment was ik dus nogal op Tuck gefocust hehe.

Toen ging Lyra eruit. Dit was best wel kut, want ik had een bondje met haar, blijkbaar had ze een bondje met iedereen ofzo uit de reacties te zien? Maar goed, het was in ieder geval spijtig. Ze had nog tegen mij gezegd dat ze op Tuck/Black Ice ging en ik ging ook op Tuck. Als ik nou slim was geweest ging ik nog even over mijn mol Tuck nadenken.

Toen dat spel met dat kasteel en wachters enzo. Ik zat in een team met Tuck en ik was helemaal van slag want DAT IS TOCH DE MOL??? JULLIE LATEN MIJ ALLEEN MET DE MOL? Uiteindelijk ging die opdracht best goed voor ons. De eerste opdracht die redelijk leuk was om te doen met researchen en ik was best zeker over onze antwoorden. Helaas ging het toch vaak mis die opdracht. Het voelde eindelijk alsof ik iets toevoegde. Opnieuw had ik hier eigenlijk moeten concluderen dat Tuck niet echt de mol was, maar ik was niet echt goed bezig.

En toen dat hunting spel. Ik was de schildpad, dus ik kon alleen de zwarte vrijstelling krijgen, wat me geen bal uitmaakte want IK WILDE JOKERS. Iedereen ging ineens op mij stemmen en ik kon er weinig tegen doen, omdat ik haastig weg moest. Dat moment had er waarschijnlijk ook deels voor gezorgd dat ik er nu uitlig.

Nou ja, toen de test. Volgens mij ging ik deels Tuck deels Blanche want fucking Blanche deed heel raar. Een klein deel van me schreeuwde nog dat Chardo Blanche nooit de mol zou maken, maar ik ging er alsnog voor. Ik had geen jokers en de test ging voor mijn gevoel heel slecht, dus ja.

Ik zal het spel verder wel volgen, veel succes uit het verleden als jullie dit later lezen?

2 augustus 2018
        Godverdomme wat een klerezooi zeg. Ik vind het wel ironisch dat ik die opdracht als beste had gemaakt en ik ZOU OOK EEN MOOIE ZWARTE JOKER KRIJGEN ALS JULLIE ME NIET ALLEMAAL HAATTEN ):

Het was ook niet alsof jullie niet wisten welke van mij was, al helemaal met die veto die je kreeg, dus dat maakt het ook weer minder leuk. Nou ja, veel succes I guess. Jullie hebben er vast een goede reden voor

1 oktober 2018
        Hey Tuck heeft gewonnen lekker bezig.

Nou ik zat dus mooi rustig mijn huiswerk te maken, krijg ik ineens een melding op m’n mobiel dat ik op Skype word gebeld. Natuurlijk! WidM! Helemaal vergeten, maar goed, ondertussen is het 23:12 en ik ben net klaar, dus uh, welterusten.
        Chardo, Tuck en 2 anderen vinden dit leuk.
        Spoiler:

Opmerking

• Brent
          Brent merkte op
          Opmerking bewerken
          Costa Rica <3
          williewortel vindt dit leuk.

Leuke reacties, Rob , Shaman, Lyra, Blanche, Evangeline, Zinegirl en Brent !
        Oorspronkelijk gepost door Igneel
        Verwarming zaaien is niet egt gunstig voor de taarten dus ik stem voor nu op blanche
        Oorspronkelijk gepost door Blanche
        Mijn favoriete gym was toch wel die van Volkner. En als ik het mag zeggen, wat een lekkere bink was dat.

Opmerking

Was leuk doei
          Oorspronkelijk gepost door Kamerplant
          Filosofie is het most requested second degree van werkgevers hoor

Opmerking

Dit is Chardo nu
            Oorspronkelijk gepost door Igneel
            Verwarming zaaien is niet egt gunstig voor de taarten dus ik stem voor nu op blanche
            Oorspronkelijk gepost door Blanche
            Mijn favoriete gym was toch wel die van Volkner. En als ik het mag zeggen, wat een lekkere bink was dat.

Opmerking

Oké grapje, Rob was de Mol.

Opmerking

flophost

Opmerking

Bulbasaur,http://pokedex.nl/bulbasaur/ Ivysaur,http://pokedex.nl/ivysaur/ Venusaur,http://pokedex.nl/venusaur/ Mega Venusaur,http://pokedex.nl/mega-venusaur/ Charmander,http://pokedex.nl/charmander/ Charmeleon,http://pokedex.nl/charmeleon/ Charizard,http://pokedex.nl/charizard/ Mega Charizard X,http://pokedex.nl/mega-charizard-x/ Mega Charizard Y,http://pokedex.nl/mega-charizard-y/ Squirtle,http://pokedex.nl/squirtle/ Wartortle,http://pokedex.nl/wartortle/ Blastoise,http://pokedex.nl/blastoise/ Mega Blastoise,http://pokedex.nl/mega-blastoise/ Caterpie,http://pokedex.nl/caterpie/ Metapod,http://pokedex.nl/metapod/ Butterfree,http://pokedex.nl/butterfree/ Weedle,http://pokedex.nl/weedle/ Kakuna,http://pokedex.nl/kakuna/ Beedrill,http://pokedex.nl/beedrill/ Mega Beedrill,http://pokedex.nl/mega-beedrill/ Pidgey,http://pokedex.nl/pidgey/ Pidgeotto,http://pokedex.nl/pidgeotto/ Pidgeot,http://pokedex.nl/pidgeot/ Mega Pidgeot,http://pokedex.nl/mega-pidgeot/ Rattata,http://pokedex.nl/rattata/ Alolan Rattata,http://pokedex.nl/alolan-rattata/ Raticate,http://pokedex.nl/raticate/ Alolan Raticate,http://pokedex.nl/alolan-raticate/ Spearow,http://pokedex.nl/spearow/ Fearow,http://pokedex.nl/fearow/ Ekans,http://pokedex.nl/ekans/ Arbok,http://pokedex.nl/arbok/ Pikachu,http://pokedex.nl/pikachu/ Raichu,http://pokedex.nl/raichu/ Alolan Raichu,http://pokedex.nl/alolan-raichu/ Sandshrew,http://pokedex.nl/sandshrew/ Alolan Sandshrew,http://pokedex.nl/alolan-sandshrew/ Sandslash,http://pokedex.nl/sandslash/ Alolan Sandslash,http://pokedex.nl/alolan-sandslash/ Nidoran♀,http://pokedex.nl/nidoran-f/ Nidorina,http://pokedex.nl/nidorina/ Nidoqueen,http://pokedex.nl/nidoqueen/ Nidoran♂,http://pokedex.nl/nidoran-m/ Nidorino,http://pokedex.nl/nidorinp/ Nidoking,http://pokedex.nl/nidoking/ Clefairy,http://pokedex.nl/clefairy/ Clefable,http://pokedex.nl/clefable/ Vulpix,http://pokedex.nl/vulpix/ Alolan Vulpix,http://pokedex.nl/alolan-vulpix/ Ninetales,http://pokedex.nl/ninetales/ Alolan Ninetales,http://pokedex.nl/alolan-ninetales/ Jigglypuff,http://pokedex.nl/jigglypuff/ Wigglytuff,http://pokedex.nl/wigglytuff/ Zubat,http://pokedex.nl/zubat/ Golbat,http://pokedex.nl/golbat/ Oddish,http://pokedex.nl/oddish/ Gloom,http://pokedex.nl/gloom/ Vileplume,http://pokedex.nl/vileplume/ Paras,http://pokedex.nl/paras/ Parasect,http://pokedex.nl/parasect/ Venonat,http://pokedex.nl/venonat/ Venomoth,http://pokedex.nl/venomoth/ Diglett,http://pokedex.nl/diglett/ Alolan Diglett,http://pokedex.nl/alolan-diglett/ Dugtrio,http://pokedex.nl/dugtrio/ Alolan Dugtrio,http://pokedex.nl/alolan-dugtrio/ Meowth,http://pokedex.nl/meowth/ Alolan Meowth,http://pokedex.nl/alolan-meowth/ Persian,http://pokedex.nl/persian/ Alolan Persian,http://pokedex.nl/alolan-persian/ Psyduck,http://pokedex.nl/psyduck/ Golduck,http://pokedex.nl/golduck/ Mankey,http://pokedex.nl/mankey/ Primeape,http://pokedex.nl/primeape/ Growlithe,http://pokedex.nl/growlithe/ Arcanine,http://pokedex.nl/arcanine/ Poliwag,http://pokedex.nl/poliwag/ Poliwhirl,http://pokedex.nl/poliwhirl/ Poliwrath,http://pokedex.nl/poliwrath/ Abra,http://pokedex.nl/abra/ Kadabra,http://pokedex.nl/kadabra/ Alakazam,http://pokedex.nl/alakazam/ Mega Alakazam,http://pokedex.nl/mega-alakazam/ Machop,http://pokedex.nl/machop/ Machoke,http://pokedex.nl/machoke/ Machamp,http://pokedex.nl/machamp/ Bellsprout,http://pokedex.nl/bellsprout/ Weepinbell,http://pokedex.nl/weepinbell/ Victreebel,http://pokedex.nl/victreebel/ Tentacool,http://pokedex.nl/tentacool/ Tentacruel,http://pokedex.nl/tentacruel/ Geodude,http://pokedex.nl/geodude/ Alolan Geodude,http://pokedex.nl/alolan-geodude/ Graveler,http://pokedex.nl/graveler/ Alolan Graveler,http://pokedex.nl/alolan-graveler/ Golem,http://pokedex.nl/golem/ Alolan Golem,http://pokedex.nl/alolan-golem/ Ponyta,http://pokedex.nl/ponyta/ Rapidash,http://pokedex.nl/rapidash/ Slowpoke,http://pokedex.nl/slowpoke/ Slowbro,http://pokedex.nl/slowbro/ Mega Slowbro,http://pokedex.nl/mega-slowbro/ Magnemite,http://pokedex.nl/magnemite/ Magneton,http://pokedex.nl/magneton/ Farfetch'd,http://pokedex.nl/farfetchd/ Doduo,http://pokedex.nl/doduo/ Dodrio,http://pokedex.nl/dodrio/ Seel,http://pokedex.nl/seel/ Dewgong,http://pokedex.nl/dewgong/ Grimer,http://pokedex.nl/grimer/ Alolan Grimer,http://pokedex.nl/alolan-grimer/ Muk,http://pokedex.nl/muk/ Alolan Muk,http://pokedex.nl/alolan-muk/ Shellder,http://pokedex.nl/shellder/ Cloyster,http://pokedex.nl/cloyster/ Gastly,http://pokedex.nl/gastly/ Haunter,http://pokedex.nl/haunter/ Gengar,http://pokedex.nl/gengar/ Mega Gengar,http://pokedex.nl/mega-gengar/ Onix,http://pokedex.nl/onix/ Drowzee,http://pokedex.nl/drowzee/ Hypno,http://pokedex.nl/hypno/ Krabby,http://pokedex.nl/krabby/ Kingler,http://pokedex.nl/kingler/ Voltorb,http://pokedex.nl/voltorb/ Electrode,http://pokedex.nl/electrode/ Exeggcute,http://pokedex.nl/exeggcute/ Exeggutor,http://pokedex.nl/exeggutor/ Alolan Exeggutor,http://pokedex.nl/alolan-exeggutor/ Cubone,http://pokedex.nl/cubone/ Marowak,http://pokedex.nl/marowak/ Alolan Marowak,http://pokedex.nl/alolan-marowak/ Hitmonlee,http://pokedex.nl/hitmonlee/ Hitmonchan,http://pokedex.nl/hitmonchan/ Lickitung,http://pokedex.nl/lickitung/ Koffing,http://pokedex.nl/koffing/ Weezing,http://pokedex.nl/weezing/ Rhyhorn,http://pokedex.nl/rhyhorn/ Rhydon,http://pokedex.nl/rhydon/ Chansey,http://pokedex.nl/chansey/ Tangela,http://pokedex.nl/tangela/ Kangaskhan,http://pokedex.nl/kangaskhan/ Mega Kangaskhan,http://pokedex.nl/mega-kangaskhan/ Horsea,http://pokedex.nl/horsea/ Seadra,http://pokedex.nl/seadra/ Goldeen,http://pokedex.nl/goldeen/ Seaking,http://pokedex.nl/seaking/ Staryu,http://pokedex.nl/staryu/ Starmie,http://pokedex.nl/starmie/ Mr. Mime,http://pokedex.nl/mr-mime/ Scyther,http://pokedex.nl/scyther/ Jynx,http://pokedex.nl/jynx/ Electabuzz,http://pokedex.nl/electabuzz/ Magmar,http://pokedex.nl/magmar/ Pinsir,http://pokedex.nl/pinsir/ Mega Pinsir,http://pokedex.nl/mega-pinsir/ Tauros,http://pokedex.nl/tauros/ Magikarp,http://pokedex.nl/magikarp/ Gyarados,http://pokedex.nl/gyarados/ Mega Gyarados,http://pokedex.nl/mega-gyarados/ Lapras,http://pokedex.nl/lapras/ Ditto,http://pokedex.nl/ditto/ Eevee,http://pokedex.nl/eevee/ Vaporeon,http://pokedex.nl/vaporeon/ Jolteon,http://pokedex.nl/jolteon/ Flareon,http://pokedex.nl/flareon/ Porygon,http://pokedex.nl/porygon/ Omanyte,http://pokedex.nl/omanyte/ Omastar,http://pokedex.nl/omastar/ Kabuto,http://pokedex.nl/kabuto/ Kabutops,http://pokedex.nl/kabutops/ Aerodactyl,http://pokedex.nl/aerodactyl/ Mega Aerodactyl,http://pokedex.nl/mega-aerodactyl/ Snorlax,http://pokedex.nl/snorlax/ Articuno,http://pokedex.nl/articuno/ Zapdos,http://pokedex.nl/zapdos/ Moltres,http://pokedex.nl/moltres/ Dratini,http://pokedex.nl/dratini/ Dragonair,http://pokedex.nl/dragonair/ Dragonite,http://pokedex.nl/dragonite/ Mewtwo,http://pokedex.nl/mewtwo/ Mega Mewtwo X,http://pokedex.nl/mega-mewtwo-x/ Mega Mewtwo Y,http://pokedex.nl/mega-mewtwo-y/ Mew,http://pokedex.nl/mew/ Meltan,http://pokedex.nl/meltan/ Melmetal,http://pokedex.nl/melmetal/ Chikorita,http://pokedex.nl/chikorita/ Bayleef,http://pokedex.nl/bayleef/ Meganium,http://pokedex.nl/meganium/ Cyndaquil,http://pokedex.nl/cyndaquil/ Quilava,http://pokedex.nl/quilava/ Typhlosion,http://pokedex.nl/typhlosion/ Totodile,http://pokedex.nl/totodile/ Croconaw,http://pokedex.nl/croconaw/ Feraligatr,http://pokedex.nl/feraligatr/ Sentret,http://pokedex.nl/sentret/ Furret,http://pokedex.nl/furret/ Hoothoot,http://pokedex.nl/hoothoot/ Noctowl,http://pokedex.nl/noctowl/ Ledyba,http://pokedex.nl/ledyba/ Ledian,http://pokedex.nl/ledian/ Spinarak,http://pokedex.nl/spinarak/ Ariados,http://pokedex.nl/ariados/ Crobat,http://pokedex.nl/crobat/ Chinchou,http://pokedex.nl/chinchou/ Lanturn,http://pokedex.nl/lanturn/ Pichu,http://pokedex.nl/pichu/ Cleffa,http://pokedex.nl/cleffa/ Igglybuff,http://pokedex.nl/igglybuff/ Togepi,http://pokedex.nl/togepi/ Togetic,http://pokedex.nl/togetic/ Natu,http://pokedex.nl/natu/ Xatu,http://pokedex.nl/xatu/ Mareep,http://pokedex.nl/mareep/ Flaaffy,http://pokedex.nl/flaaffy/ Ampharos,http://pokedex.nl/ampharos/ Mega Ampharos,http://pokedex.nl/mega-ampharos/ Bellossom,http://pokedex.nl/bellossom/ Marill,http://pokedex.nl/marill/ Azumarill,http://pokedex.nl/azumarill/ Sudowoodo,http://pokedex.nl/sudowoodo/ Politoed,http://pokedex.nl/politoed/ Hoppip,http://pokedex.nl/hoppip/ Skiploom,http://pokedex.nl/skiploom/ Jumpluff,http://pokedex.nl/jumpluff/ Aipom,http://pokedex.nl/aipom/ Sunkern,http://pokedex.nl/sunkern/ Sunflora,http://pokedex.nl/sunflora/ Yanma,http://pokedex.nl/yanma/ Wooper,http://pokedex.nl/wooper/ Quagsire,http://pokedex.nl/quagsire/ Espeon,http://pokedex.nl/espeon/ Umbreon,http://pokedex.nl/umbreon/ Murkrow,http://pokedex.nl/murkrow/ Slowking,http://pokedex.nl/slowking/ Misdreavus,http://pokedex.nl/misdreavus/ Unown,http://pokedex.nl/unown/ Wobbuffet,http://pokedex.nl/wobbuffet/ Girafarig,http://pokedex.nl/girafarig/ Pineco,http://pokedex.nl/pineco/ Forretress,http://pokedex.nl/forretress/ Dunsparce,http://pokedex.nl/dunsparce/ Gligar,http://pokedex.nl/gligar/ Steelix,http://pokedex.nl/steelix/ Mega Steelix,http://pokedex.nl/mega-steelix/ Snubbull,http://pokedex.nl/snubbull/ Granbull,http://pokedex.nl/granbull/ Qwilfish,http://pokedex.nl/qwilfish/ Scizor,http://pokedex.nl/scizor/ Mega Scizor,http://pokedex.nl/mega-scizor/ Shuckle,http://pokedex.nl/shuckle/ Heracross,http://pokedex.nl/heracross/ Mega Heracross,http://pokedex.nl/mega-heracross/ Sneasel,http://pokedex.nl/sneasel/ Teddiursa,http://pokedex.nl/teddiursa/ Ursaring,http://pokedex.nl/ursaring/ Slugma,http://pokedex.nl/slugma/ Magcargo,http://pokedex.nl/magcargo/ Swinub,http://pokedex.nl/swinub/ Piloswine,http://pokedex.nl/piloswine/ Corsola,http://pokedex.nl/corsola/ Remoraid,http://pokedex.nl/remoraid/ Octillery,http://pokedex.nl/octillery/ Delibird,http://pokedex.nl/delibird/ Mantine,http://pokedex.nl/mantine/ Skarmory,http://pokedex.nl/skarmory/ Houndour,http://pokedex.nl/houndour/ Houndoom,http://pokedex.nl/houndoom/ Mega Houndoom,http://pokedex.nl/mega-houndoom/ Kingdra,http://pokedex.nl/kingdra/ Phanpy,http://pokedex.nl/phanpy/ Donphan,http://pokedex.nl/donphan/ Porygon2,http://pokedex.nl/porygon2/ Stantler,http://pokedex.nl/stantler/ Smeargle,http://pokedex.nl/smeargle/ Tyrogue,http://pokedex.nl/tyrogue/ Hitmontop,http://pokedex.nl/hitmontop/ Smoochum,http://pokedex.nl/smoochum/ Elekid,http://pokedex.nl/elekid/ Magby,http://pokedex.nl/magby/ Miltank,http://pokedex.nl/miltank/ Blissey,http://pokedex.nl/blissey/ Raikou,http://pokedex.nl/raikou/ Entei,http://pokedex.nl/entei/ Suicune,http://pokedex.nl/suicune/ Larvitar,http://pokedex.nl/larvitar/ Pupitar,http://pokedex.nl/pupitar/ Tyranitar,http://pokedex.nl/tyranitar/ Mega Tyranitar,http://pokedex.nl/mega-tyranitar/ Lugia,http://pokedex.nl/lugia/ Ho-Oh,http://pokedex.nl/ho-oh/ Celebi,http://pokedex.nl/celebi/ Treecko,http://pokedex.nl/treecko/ Grovyle,http://pokedex.nl/grovyle/ Sceptile,http://pokedex.nl/sceptile/ Mega Sceptile,http://pokedex.nl/mega-sceptile/ Torchic,http://pokedex.nl/torchic/ Combusken,http://pokedex.nl/combusken/ Blaziken,http://pokedex.nl/blaziken/ Mega Blaziken,http://pokedex.nl/mega-blaziken/ Mudkip,http://pokedex.nl/mudkip/ Marshtomp,http://pokedex.nl/marshtomb/ Swampert,http://pokedex.nl/swampert/ Mega Swampert,http://pokedex.nl/mega-swampert/ Poochyena,http://pokedex.nl/poochyena/ Mightyena,http://pokedex.nl/mightyena/ Zigzagoon,http://pokedex.nl/zigzagoon/ Linoone,http://pokedex.nl/linoone/ Wurmple,http://pokedex.nl/wurmple/ Silcoon,http://pokedex.nl/silcoon/ Beautifly,http://pokedex.nl/beautifly/ Cascoon,http://pokedex.nl/cascoon/ Dustox,http://pokedex.nl/dustox/ Lotad,http://pokedex.nl/lotad/ Lombre,http://pokedex.nl/lombre/ Ludicolo,http://pokedex.nl/ludicolo/ Seedot,http://pokedex.nl/seedot/ Nuzleaf,http://pokedex.nl/nuzleaf/ Shiftry,http://pokedex.nl/shiftry/ Taillow,http://pokedex.nl/taillow/ Swellow,http://pokedex.nl/swellow/ Wingull,http://pokedex.nl/wingull/ Pelipper,http://pokedex.nl/pelipper/ Ralts,http://pokedex.nl/ralts/ Kirlia,http://pokedex.nl/kirlia/ Gardevoir,http://pokedex.nl/gardevoir/ Mega Gardevoir,http://pokedex.nl/mega-gardevoir/ Surskit,http://pokedex.nl/surskit/ Masquerain,http://pokedex.nl/masquerain/ Shroomish,http://pokedex.nl/shroomish/ Breloom,http://pokedex.nl/breloom/ Slakoth,http://pokedex.nl/slakoth/ Vigoroth,http://pokedex.nl/vigoroth/ Slaking,http://pokedex.nl/slaking/ Nincada,http://pokedex.nl/nincada/ Ninjask,http://pokedex.nl/ninjask/ Shedinja,http://pokedex.nl/shedinja/ Whismur,http://pokedex.nl/whismur/ Loudred,http://pokedex.nl/loudred/ Exploud,http://pokedex.nl/exploud/ Makuhita,http://pokedex.nl/makhuita/ Hariyama,http://pokedex.nl/hariyama/ Azurill,http://pokedex.nl/azurill/ Nosepass,http://pokedex.nl/nosepass/ Skitty,http://pokedex.nl/skitty/ Delcatty,http://pokedex.nl/delcatty/ Sableye,http://pokedex.nl/sableye/ Mega Sableye,http://pokedex.nl/mega-sableye/ Mawile,http://pokedex.nl/mawile/ Mega Mawile,http://pokedex.nl/mega-mawile/ Aron,http://pokedex.nl/aron/ Lairon,http://pokedex.nl/lairon/ Aggron,http://pokedex.nl/aggron/ Mega Aggron,http://pokedex.nl/mega-aggron/ Meditite,http://pokedex.nl/meditite/ Medicham,http://pokedex.nl/medicham/ Mega Medicham,http://pokedex.nl/mega-medicham/ Electrike,http://pokedex.nl/electrike/ Manectric,http://pokedex.nl/manectric/ Mega Manectric,http://pokedex.nl/mega-manectric/ Plusle,http://pokedex.nl/plusle/ Minun,http://pokedex.nl/minun/ Volbeat,http://pokedex.nl/volbeat/ Illumise,http://pokedex.nl/illumise/ Roselia,http://pokedex.nl/roselia/ Gulpin,http://pokedex.nl/gulpin/ Swalot,http://pokedex.nl/swalot/ Carvanha,http://pokedex.nl/carvanha/ Sharpedo,http://pokedex.nl/sharpedo/ Mega Sharpedo,http://pokedex.nl/mega-sharpedo/ Wailmer,http://pokedex.nl/wailmer/ Wailord,http://pokedex.nl/wailord/ Numel,http://pokedex.nl/numel/ Camerupt,http://pokedex.nl/camerupt/ Mega Camerupt,http://pokedex.nl/mega-camerupt/ Torkoal,http://pokedex.nl/torkoal/ Spoink,http://pokedex.nl/spoink/ Grumpig,http://pokedex.nl/grumpig/ Spinda,http://pokedex.nl/spinda/ Trapinch,http://pokedex.nl/trapinch/ Vibrava,http://pokedex.nl/vibrava/ Flygon,http://pokedex.nl/flygon/ Cacnea,http://pokedex.nl/cacnea/ Cacturne,http://pokedex.nl/cacturne/ Swablu,http://pokedex.nl/swablu/ Altaria,http://pokedex.nl/altaria/ Mega Altaria,http://pokedex.nl/mega-altaria/ Zangoose,http://pokedex.nl/zangoose/ Seviper,http://pokedex.nl/seviper/ Lunatone,http://pokedex.nl/lunatone/ Solrock,http://pokedex.nl/solrock/ Barboach,http://pokedex.nl/barboach/ Whiscash,http://pokedex.nl/whiscash/ Corphish,http://pokedex.nl/corphish/ Crawdaunt,http://pokedex.nl/crawdaunt/ Baltoy,http://pokedex.nl/baltoy/ Claydol,http://pokedex.nl/claydol/ Lileep,http://pokedex.nl/lileep/ Cradily,http://pokedex.nl/cradily/ Anorith,http://pokedex.nl/anorith/ Armaldo,http://pokedex.nl/armaldo/ Feebas,http://pokedex.nl/feebas/ Milotic,http://pokedex.nl/milotic/ Castform,http://pokedex.nl/castform/ Castform Normal Form,http://pokedex.nl/castform/ Castform Sunny Form,http://pokedex.nl/castform-sunny-form/ Castform Rainy Form,http://pokedex.nl/castform-rainy-form/ Castform Snowy Form,http://pokedex.nl/castform-snowy-form/ Kecleon,http://pokedex.nl/kecleon/ Shuppet,http://pokedex.nl/shuppet/ Banette,http://pokedex.nl/banette/ Mega Banette,http://pokedex.nl/mega-banette/ Duskull,http://pokedex.nl/duskull/ Dusclops,http://pokedex.nl/dusclops/ Tropius,http://pokedex.nl/tropius/ Chimecho,http://pokedex.nl/chimecho/ Absol,http://pokedex.nl/absol/ Mega Absol,http://pokedex.nl/mega-absol/ Wynaut,http://pokedex.nl/wynaut/ Snorunt,http://pokedex.nl/snorunt/ Glalie,http://pokedex.nl/glalie/ Mega Glalie,http://pokedex.nl/mega-glalie/ Spheal,http://pokedex.nl/spheal/ Sealeo,http://pokedex.nl/sealeo/ Walrein,http://pokedex.nl/walrein/ Clamperl,http://pokedex.nl/clamperl/ Huntail,http://pokedex.nl/huntail/ Gorebyss,http://pokedex.nl/gorebyss/ Relicanth,http://pokedex.nl/relicanth/ Luvdisc,http://pokedex.nl/luvdisc/ Bagon,http://pokedex.nl/bagon/ Shelgon,http://pokedex.nl/shelgon/ Salamence,http://pokedex.nl/salamence/ Mega Salamence,http://pokedex.nl/mega-salamence/ Beldum,http://pokedex.nl/beldum/ Metang,http://pokedex.nl/metang/ Metagross,http://pokedex.nl/metagross/ Mega Metagross,http://pokedex.nl/mega-metagross/ Regirock,http://pokedex.nl/regirock/ Regice,http://pokedex.nl/regice/ Registeel,http://pokedex.nl/registeel/ Latias,http://pokedex.nl/latias/ Mega Latias,http://pokedex.nl/mega-latias/ Latios,http://pokedex.nl/latios/ Mega Latios,http://pokedex.nl/mega-latios/ Kyogre,http://pokedex.nl/kyrogue/ Primal Kyogre,http://pokedex.nl/primal-kyrogue/ Groudon,http://pokedex.nl/groudon/ Primal Groudon,http://pokedex.nl/primal-groudon/ Rayquaza,http://pokedex.nl/rayquaza/ Mega Rayquaza,http://pokedex.nl/mega-rayquaza/ Jirachi,http://pokedex.nl/jirachi/ Deoxys,http://pokedex.nl/deoxys/ Deoxys Normal Forme,http://pokedex.nl/deoxys-normal-forme/ Deoxys Attack Forme,http://pokedex.nl/deoxys-attack-forme/ Deoxys Defense Forme,http://pokedex.nl/deoxys-defense-forme/ Deoxys Speed Forme,http://pokedex.nl/deoxys-speed-forme/ Turtwig,http://pokedex.nl/turtwig/ Grotle,http://pokedex.nl/grotle/ Torterra,http://pokedex.nl/torterra/ Chimchar,http://pokedex.nl/chimchar/ Monferno,http://pokedex.nl/monferno/ Infernape,http://pokedex.nl/infernape/ Piplup,http://pokedex.nl/piplup/ Prinplup,http://pokedex.nl/prinplup/ Empoleon,http://pokedex.nl/empoleon/ Starly,http://pokedex.nl/starly/ Staravia,http://pokedex.nl/staravia/ Staraptor,http://pokedex.nl/staraptor/ Bidoof,http://pokedex.nl/bidoof/ Bibarel,http://pokedex.nl/bibarel/ Kricketot,http://pokedex.nl/kricketot/ Kricketune,http://pokedex.nl/kricketune/ Shinx,http://pokedex.nl/shinx/ Luxio,http://pokedex.nl/luxio/ Luxray,http://pokedex.nl/luxray/ Budew,http://pokedex.nl/budew/ Roserade,http://pokedex.nl/roserade/ Cranidos,http://pokedex.nl/cranidos/ Rampardos,http://pokedex.nl/rampardos/ Shieldon,http://pokedex.nl/shieldon/ Bastiodon,http://pokedex.nl/bastiodon/ Burmy,http://pokedex.nl/burmy/ Wormadam,http://pokedex.nl/wormadam/ Wormadam Plant Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-plant-cloak/ Wormadam Sandy Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-sandy-cloak/ Wormadam Trash Cloak,http://pokedex.nl/wormadam-trash-cloak/ Mothim,http://pokedex.nl/mothim/ Combee,http://pokedex.nl/combee/ Vespiquen,http://pokedex.nl/vespiquen/ Pachirisu,http://pokedex.nl/pachirisu/ Buizel,http://pokedex.nl/buizel/ Floatzel,http://pokedex.nl/floatzel/ Cherubi,http://pokedex.nl/cherubi/ Cherrim,http://pokedex.nl/cherrim/ Shellos,http://pokedex.nl/shellos/ Gastrodon,http://pokedex.nl/gastrodon/ Ambipom,http://pokedex.nl/ambipom/ Drifloon,http://pokedex.nl/drifloon/ Drifblim,http://pokedex.nl/drifblim/ Buneary,http://pokedex.nl/buneary/ Lopunny,http://pokedex.nl/lopunny/ Mega Lopunny,http://pokedex.nl/mega-lopunny/ Mismagius,http://pokedex.nl/mismagius/ Honchkrow,http://pokedex.nl/honchkrow/ Glameow,http://pokedex.nl/glameow/ Purugly,http://pokedex.nl/purugly/ Chingling,http://pokedex.nl/chingling/ Stunky,http://pokedex.nl/stunky/ Skuntank,http://pokedex.nl/skuntank/ Bronzor,http://pokedex.nl/bronzor/ Bronzong,http://pokedex.nl/bronzong/ Bonsly,http://pokedex.nl/bonsly/ Mime Jr.,http://pokedex.nl/mime-jr/ Happiny,http://pokedex.nl/happiny/ Chatot,http://pokedex.nl/chatot/ Spiritomb,http://pokedex.nl/spiritomb/ Gible,http://pokedex.nl/gible/ Gabite,http://pokedex.nl/gabite/ Garchomp,http://pokedex.nl/garchomp/ Mega Garchomp,http://pokedex.nl/mega-garchomp/ Munchlax,http://pokedex.nl/munchlax/ Riolu,http://pokedex.nl/riolu/ Lucario,http://pokedex.nl/lucario/ Mega Lucario,http://pokedex.nl/mega-lucario/ Hippopotas,http://pokedex.nl/hippopotas/ Hippowdon,http://pokedex.nl/hippowdon/ Skorupi,http://pokedex.nl/skorupi/ Drapion,http://pokedex.nl/drapion/ Croagunk,http://pokedex.nl/croagunk/ Toxicroak,http://pokedex.nl/toxicroak/ Carnivine,http://pokedex.nl/carnivine/ Finneon,http://pokedex.nl/finneon/ Lumineon,http://pokedex.nl/lumineon/ Mantyke,http://pokedex.nl/mantyke/ Snover,http://pokedex.nl/snover/ Abomasnow,http://pokedex.nl/abomasnow/ Mega Abomasnow,http://pokedex.nl/mega-abomasnow/ Weavile,http://pokedex.nl/weavile/ Magnezone,http://pokedex.nl/magnezone/ Lickilicky,http://pokedex.nl/lickilicky/ Rhyperior,http://pokedex.nl/rhyperior/ Tangrowth,http://pokedex.nl/tangrowth/ Electivire,http://pokedex.nl/electivire/ Magmortar,http://pokedex.nl/magmortar/ Togekiss,http://pokedex.nl/togekiss/ Yanmega,http://pokedex.nl/yanmega/ Leafeon,http://pokedex.nl/leafeon/ Glaceon,http://pokedex.nl/glaceon/ Gliscor,http://pokedex.nl/gliscor/ Mamoswine,http://pokedex.nl/mamoswine/ Porygon-Z,http://pokedex.nl/porygon-z/ Gallade,http://pokedex.nl/gallade/ Mega Gallade,http://pokedex.nl/mega-gallade/ Probopass,http://pokedex.nl/probopass/ Dusknoir,http://pokedex.nl/dusknoir/ Froslass,http://pokedex.nl/froslass/ Rotom,http://pokedex.nl/rotom/ Normal Rotom,http://pokedex.nl/rotom/ Heat Rotom,http://pokedex.nl/heat-rotom/ Wash Rotom,http://pokedex.nl/wash-rotom/ Frost Rotom,http://pokedex.nl/frost-rotom/ Fan Rotom,http://pokedex.nl/fan-rotom/ Mow Rotom,http://pokedex.nl/mow-rotom/ Uxie,http://pokedex.nl/uxie/ Mesprit,http://pokedex.nl/mesprit/ Azelf,http://pokedex.nl/azelf/ Dialga,http://pokedex.nl/dialga/ Palkia,http://pokedex.nl/palkia/ Heatran,http://pokedex.nl/heatran/ Regigigas,http://pokedex.nl/regigigas/ Giratina,http://pokedex.nl/giratina/ Giratina Altered Forme,http://pokedex.nl/giratina-altered-forme/ Giratina Origin Forme,http://pokedex.nl/giratina-origin-forme/ Cresselia,http://pokedex.nl/cresselia/ Phione,http://pokedex.nl/phione/ Manaphy,http://pokedex.nl/manaphy/ Darkrai,http://pokedex.nl/darkrai/ Shaymin,http://pokedex.nl/shaymin/ Shaymin Land Forme,http://pokedex.nl/shaymin-land-forme/ Shaymin Sky Forme,http://pokedex.nl/shaymin-sky-forme/ Arceus,http://pokedex.nl/arceus/ Victini,http://pokedex.nl/victiny/ Snivy,http://pokedex.nl/snivy/ Servine,http://pokedex.nl/servine/ Serperior,http://pokedex.nl/serperior/ Tepig,http://pokedex.nl/tepig/ Pignite,http://pokedex.nl/pignite/ Emboar,http://pokedex.nl/emboar/ Oshawott,http://pokedex.nl/oshawott/ Dewott,http://pokedex.nl/dewott/ Samurott,http://pokedex.nl/samurott/ Patrat,http://pokedex.nl/patrat/ Watchog,http://pokedex.nl/watchog/ Lillipup,http://pokedex.nl/lillipup/ Herdier,http://pokedex.nl/herider/ Stoutland,http://pokedex.nl/stoutland/ Purrloin,http://pokedex.nl/purrloin/ Liepard,http://pokedex.nl/liepard/ Pansage,http://pokedex.nl/pansage/ Simisage,http://pokedex.nl/simisage/ Pansear,http://pokedex.nl/pansear/ Simisear,http://pokedex.nl/simisear/ Panpour,http://pokedex.nl/panpour/ Simipour,http://pokedex.nl/simipour/ Munna,http://pokedex.nl/munna/ Musharna,http://pokedex.nl/musharna/ Pidove,http://pokedex.nl/pidove/ Tranquill,http://pokedex.nl/tranquill/ Unfezant,http://pokedex.nl/unfezant/ Blitzle,http://pokedex.nl/blitzle/ Zebstrika,http://pokedex.nl/zebstrika/ Roggenrola,http://pokedex.nl/roggenrola/ Boldore,http://pokedex.nl/boldore/ Gigalith,http://pokedex.nl/gigalith/ Woobat,http://pokedex.nl/woobat/ Swoobat,http://pokedex.nl/swoobat/ Drilbur,http://pokedex.nl/drilbur/ Excadrill,http://pokedex.nl/excadrill/ Audino,http://pokedex.nl/audino/ Mega Audino,http://pokedex.nl/mega-audino/ Timburr,http://pokedex.nl/timburr/ Gurdurr,http://pokedex.nl/gurdurr/ Conkeldurr,http://pokedex.nl/conkeldurr/ Tympole,http://pokedex.nl/tympole/ Palpitoad,http://pokedex.nl/palpitoad/ Seismitoad,http://pokedex.nl/seismitoad/ Throh,http://pokedex.nl/throh/ Sawk,http://pokedex.nl/sawk/ Sewaddle,http://pokedex.nl/sewaddle/ Swadloon,http://pokedex.nl/swadloon/ Leavanny,http://pokedex.nl/leavanny/ Venipede,http://pokedex.nl/venipede/ Whirlipede,http://pokedex.nl/whirlipede/ Scolipede,http://pokedex.nl/scolipede/ Cottonee,http://pokedex.nl/cottonee/ Whimsicott,http://pokedex.nl/whimsicott/ Petilil,http://pokedex.nl/petilil/ Lilligant,http://pokedex.nl/lilligant/ Basculin,http://pokedex.nl/basculin/ Basculin Red-Striped Form,http://pokedex.nl/basculin-red-striped-form/ Basculin Blue-Striped Form,http://pokedex.nl/basculin-blue-striped-form/ Sandile,http://pokedex.nl/sandile/ Krokorok,http://pokedex.nl/krokorok/ Krookodile,http://pokedex.nl/krookodile/ Darumaka,http://pokedex.nl/darumaka/ Darmanitan,http://pokedex.nl/darmanitan/ Darmanitan Standard Mode,http://pokedex.nl/darmanitan-standard-mode/ Darmanitan Zen Mode,http://pokedex.nl/darmanitan-zen-mode/ Maractus,http://pokedex.nl/maractus/ Dwebble,http://pokedex.nl/dwebble/ Crustle,http://pokedex.nl/crustle/ Scraggy,http://pokedex.nl/scraggy/ Scrafty,http://pokedex.nl/scrafty/ Sigilyph,http://pokedex.nl/sigilyph/ Yamask,http://pokedex.nl/yamask/ Cofagrigus,http://pokedex.nl/cofagrigus/ Tirtouga,http://pokedex.nl/tirtouga/ Carracosta,http://pokedex.nl/carracosta/ Archen,http://pokedex.nl/archen/ Archeops,http://pokedex.nl/archeops/ Trubbish,http://pokedex.nl/trubbish/ Garbodor,http://pokedex.nl/garbodor/ Zorua,http://pokedex.nl/zorua/ Zoroark,http://pokedex.nl/zoroark/ Minccino,http://pokedex.nl/minccino/ Cinccino,http://pokedex.nl/cinccino/ Gothita,http://pokedex.nl/gothita/ Gothorita,http://pokedex.nl/gothorita/ Gothitelle,http://pokedex.nl/gothitelle/ Solosis,http://pokedex.nl/solosis/ Duosion,http://pokedex.nl/duosion/ Reuniclus,http://pokedex.nl/reuniclus/ Ducklett,http://pokedex.nl/ducklett/ Swanna,http://pokedex.nl/swanna/ Vanillite,http://pokedex.nl/vanillite/ Vanillish,http://pokedex.nl/vanillish/ Vanilluxe,http://pokedex.nl/vanilluxe/ Deerling,http://pokedex.nl/deerling/ Sawsbuck,http://pokedex.nl/sawsbuck/ Emolga,http://pokedex.nl/emolga/ Karrablast,http://pokedex.nl/karrablast/ Escavalier,http://pokedex.nl/escavalier/ Foongus,http://pokedex.nl/foongus/ Amoonguss,http://pokedex.nl/amoonguss/ Frillish,http://pokedex.nl/frillish/ Jellicent,http://pokedex.nl/jellicent/ Alomomola,http://pokedex.nl/alomomola/ Joltik,http://pokedex.nl/joltik/ Galvantula,http://pokedex.nl/galvantula/ Ferroseed,http://pokedex.nl/ferroseed/ Ferrothorn,http://pokedex.nl/ferrothorn/ Klink,http://pokedex.nl/klink/ Klang,http://pokedex.nl/klang/ Klinklang,http://pokedex.nl/klinklang/ Tynamo,http://pokedex.nl/tynamo/ Eelektrik,http://pokedex.nl/eelektrik/ Eelektross,http://pokedex.nl/eelektross/ Elgyem,http://pokedex.nl/elgyem/ Beheeyem,http://pokedex.nl/beheeyem/ Litwick,http://pokedex.nl/litwick/ Lampent,http://pokedex.nl/lampent/ Chandelure,http://pokedex.nl/chandelure/ Axew,http://pokedex.nl/axew/ Fraxure,http://pokedex.nl/fraxure/ Haxorus,http://pokedex.nl/haxorus/ Cubchoo,http://pokedex.nl/cubchoo/ Beartic,http://pokedex.nl/beartic/ Cryogonal,http://pokedex.nl/cryogonal/ Shelmet,http://pokedex.nl/shelmet/ Accelgor,http://pokedex.nl/accelgor/ Stunfisk,http://pokedex.nl/stunfisk/ Mienfoo,http://pokedex.nl/mienfoo/ Mienshao,http://pokedex.nl/mienshao/ Druddigon,http://pokedex.nl/druddigon/ Golett,http://pokedex.nl/golett/ Golurk,http://pokedex.nl/golurk/ Pawniard,http://pokedex.nl/pawniard/ Bisharp,http://pokedex.nl/bisharp/ Bouffalant,http://pokedex.nl/bouffalant/ Rufflet,http://pokedex.nl/rufflet/ Braviary,http://pokedex.nl/braviary/ Vullaby,http://pokedex.nl/vullaby/ Mandibuzz,http://pokedex.nl/mandibuzz/ Heatmor,http://pokedex.nl/heatmor/ Durant,http://pokedex.nl/durant/ Deino,http://pokedex.nl/deino/ Zweilous,http://pokedex.nl/zweilous/ Hydreigon,http://pokedex.nl/hydreigon/ Larvesta,http://pokedex.nl/larvesta/ Volcarona,http://pokedex.nl/volcarona/ Cobalion,http://pokedex.nl/cabalion/ Terrakion,http://pokedex.nl/terrakion/ Virizion,http://pokedex.nl/virizion/ Tornadus,http://pokedex.nl/tornadus/ Tornadus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/tornadus-incarnate-forme/ Tornadus Therian Forme,http://pokedex.nl/tornadus-therian-forme/ Thundurus,http://pokedex.nl/thundurus/ Thundurus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/thundurus-incarnate-forme/ Thundurus Therian Forme,http://pokedex.nl/thundurus-therian-forme/ Reshiram,http://pokedex.nl/reshiram/ Zekrom,http://pokedex.nl/zekrom/ Landorus,http://pokedex.nl/landorus/ Landorus Incarnate Forme,http://pokedex.nl/landorus-incarnate-forme/ Landorus Therian Forme,http://pokedex.nl/landorus-therian-forme/ Kyurem,http://pokedex.nl/kyurem/ White Kyurem,http://pokedex.nl/white-kyurem/ Black Kyurem,http://pokedex.nl/black-kyurem/ Keldeo,http://pokedex.nl/keldeo/ Meloetta,http://pokedex.nl/meloetta/ Meloetta Aria Forme,http://pokedex.nl/meloetta-aria-forme/ Meloetta Pirouette Forme,http://pokedex.nl/meloetta-pirouette-forme/ Genesect,http://pokedex.nl/genesect/ Chespin,http://pokedex.nl/chespin/ Quilladin,http://pokedex.nl/quilladin/ Chesnaught,http://pokedex.nl/chesnaught/ Fennekin,http://pokedex.nl/fennekin/ Braixen,http://pokedex.nl/braixen/ Delphox,http://pokedex.nl/delphox/ Froakie,http://pokedex.nl/froakie/ Frogadier,http://pokedex.nl/forgadier/ Greninja,http://pokedex.nl/greninja/ Ash Greninja,http://pokedex.nl/ash-greninja/ Bunnelby,http://pokedex.nl/bunnelby/ Diggersby,http://pokedex.nl/diggersby/ Fletchling,http://pokedex.nl/fletchling/ Fletchinder,http://pokedex.nl/flechtinder/ Talonflame,http://pokedex.nl/talonflame/ Scatterbug,http://pokedex.nl/scatterbug/ Spewpa,http://pokedex.nl/spewpa/ Vivillon,http://pokedex.nl/vivillon/ Litleo,http://pokedex.nl/litleo/ Pyroar,http://pokedex.nl/pyroar/ Flabébé,http://pokedex.nl/flabebe/ Floette,http://pokedex.nl/floette/ Floette Eternal Flower,http://pokedex.nl/floette-eternal-flower/ Florges,http://pokedex.nl/florges/ Skiddo,http://pokedex.nl/skiddo/ Gogoat,http://pokedex.nl/gogoat/ Pancham,http://pokedex.nl/pancham/ Pangoro,http://pokedex.nl/pangoro/ Furfrou,http://pokedex.nl/furfrou/ Espurr,http://pokedex.nl/espurr/ Meowstic,http://pokedex.nl/meowstic/ Honedge,http://pokedex.nl/honedge/ Doublade,http://pokedex.nl/doublade/ Aegislash,http://pokedex.nl/aegislash/ Aegislash Blade Forme,http://pokedex.nl/aegislash-blade-forme/ Aegislash Shield Forme,http://pokedex.nl/aegislash-shield-forme/ Spritzee,http://pokedex.nl/spritzee/ Aromatisse,http://pokedex.nl/aromatisse/ Swirlix,http://pokedex.nl/swirlix/ Slurpuff,http://pokedex.nl/slurpuff/ Inkay,http://pokedex.nl/inkay/ Malamar,http://pokedex.nl/malamar/ Binacle,http://pokedex.nl/binacle/ Barbaracle,http://pokedex.nl/barbaracle/ Skrelp,http://pokedex.nl/skerlp/ Dragalge,http://pokedex.nl/dragalge/ Clauncher,http://pokedex.nl/clauncher/ Clawitzer,http://pokedex.nl/clawitzer/ Helioptile,http://pokedex.nl/helioptile/ Heliolisk,http://pokedex.nl/heliolisk/ Tyrunt,http://pokedex.nl/tyrunt/ Tyrantrum,http://pokedex.nl/tyrantrum/ Amaura,http://pokedex.nl/amaura/ Aurorus,http://pokedex.nl/aurorus/ Sylveon,http://pokedex.nl/sylveon/ Hawlucha,http://pokedex.nl/hawlucha/ Dedenne,http://pokedex.nl/dedenne/ Carbink,http://pokedex.nl/carbink/ Goomy,http://pokedex.nl/goomy/ Sliggoo,http://pokedex.nl/sliggoo/ Goodra,http://pokedex.nl/goodra/ Klefki,http://pokedex.nl/klefki/ Phantump,http://pokedex.nl/phantump/ Trevenant,http://pokedex.nl/trevenant/ Pumpkaboo,http://pokedex.nl/pumpkaboo/ Pumpkaboo Average Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-average-size/ Pumpkaboo Small Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-small-size/ Pumpkaboo Large Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-large-size/ Pumpkaboo Super Size,http://pokedex.nl/pumpkaboo-super-size/ Gourgeist,http://pokedex.nl/gourgeist/ Gourgeist Average Size,http://pokedex.nl/gourgeist-average-size/ Gourgeist Small Size,http://pokedex.nl/gourgeist-small-size/ Gourgeist Large Size,http://pokedex.nl/gourgeist-large-size/ Gourgeist Super Size,http://pokedex.nl/gourgeist-super-size/ Bergmite,http://pokedex.nl/bergmite/ Avalugg,http://pokedex.nl/avalugg/ Noibat,http://pokedex.nl/noibat/ Noivern,http://pokedex.nl/noivern/ Xerneas,http://pokedex.nl/xerneas/ Yveltal,http://pokedex.nl/yveltal/ Zygarde,http://pokedex.nl/zygarde/ Zygarde 50% Forme,http://pokedex.nl/zygarde-50-forme/ Zygarde 10% Forme,http://pokedex.nl/zygarde-10-forme/ Zygarde Complete Forme,http://pokedex.nl/zygarde-complete-forme/ Diancie,http://pokedex.nl/diancie/ Mega Diancie,http://pokedex.nl/mega-diancie/ Hoopa,http://pokedex.nl/hoopa/ Hoopa Confined,http://pokedex.nl/hoopa-confined/ Hoopa Unbound,http://pokedex.nl/hoopa-unbound/ Volcanion,http://pokedex.nl/volcanion/ Rowlet,http://pokedex.nl/rowlet/ Dartrix,http://pokedex.nl/dartrix/ Decidueye,http://pokedex.nl/decidueye/ Litten,http://pokedex.nl/litten/ Torracat,http://pokedex.nl/torracat/ Incineroar,http://pokedex.nl/incineroar/ Popplio,http://pokedex.nl/popplio/ Brionne,http://pokedex.nl/brionne/ Primarina,http://pokedex.nl/primarina/ Pikipek,http://pokedex.nl/pikipek/ Trumbeak,http://pokedex.nl/trumbeak/ Toucannon,http://pokedex.nl/toucannon/ Yungoos,http://pokedex.nl/yungoos/ Gumshoos,http://pokedex.nl/gumshoos/ Grubbin,http://pokedex.nl/grubbin/ Charjabug,http://pokedex.nl/charjabug/ Vikavolt,http://pokedex.nl/vikavolt/ Crabrawler,http://pokedex.nl/crabrawler/ Crabominable,http://pokedex.nl/crabominable/ Oricorio,http://pokedex.nl/oricorio/ Oricorio Baile Style,http://pokedex.nl/oricorio-baile-style/ Oricorio Pom-Pom Style,http://pokedex.nl/oricorio-pom-pom-style/ Oricorio Pa'u Style,http://pokedex.nl/oricorio-pau-style/ Oricorio Sensu Style,http://pokedex.nl/oricorio-sensu-style/ Cutiefly,http://pokedex.nl/cutiefly/ Ribombee,http://pokedex.nl/ribombee/ Rockruff,http://pokedex.nl/rockruff/ Lycanroc,http://pokedex.nl/lycanroc/ Lycanroc Midday Form,http://pokedex.nl/lycanroc-midday-form/ Lycanroc Midnight Form,http://pokedex.nl/lycanroc-midnight-form/ Lycanroc Dusk Form,http://pokedex.nl/lycanroc-dusk-form/ Wishiwashi,http://pokedex.nl/wishiwashi/ Wishiwashi Solo Form,http://pokedex.nl/wishiwashi-solo-form/ Wishiwashi School Form,http://pokedex.nl/wishiwashi-school-form/ Mareanie,http://pokedex.nl/mareanie/ Toxapex,http://pokedex.nl/toxapex/ Mudbray,http://pokedex.nl/mudsbray/ Mudsdale,http://pokedex.nl/mudsdale/ Dewpider,http://pokedex.nl/dewpider/ Araquanid,http://pokedex.nl/araquanid/ Fomantis,http://pokedex.nl/fomantis/ Lurantis,http://pokedex.nl/lurantis/ Morelull,http://pokedex.nl/morelull/ Shiinotic,http://pokedex.nl/shiinotic/ Salandit,http://pokedex.nl/salandit/ Salazzle,http://pokedex.nl/salazzle/ Stufful,http://pokedex.nl/stufful/ Bewear,http://pokedex.nl/bewear/ Bounsweet,http://pokedex.nl/bounsweet/ Steenee,http://pokedex.nl/steenee/ Tsareena,http://pokedex.nl/tsareena/ Comfey,http://pokedex.nl/comfey/ Oranguru,http://pokedex.nl/oranguru/ Passimian,http://pokedex.nl/passimian/ Wimpod,http://pokedex.nl/wimpod/ Golisopod,http://pokedex.nl/golisopod/ Sandygast,http://pokedex.nl/sandygast/ Palossand,http://pokedex.nl/palossand/ Pyukumuku,http://pokedex.nl/pyukumuku/ Type: Null,http://pokedex.nl/type-null/ Silvally,http://pokedex.nl/silvally/ Minior,http://pokedex.nl/minior/ Minior Meteor Form,http://pokedex.nl/minior-meteor-form/ Minior Core,http://pokedex.nl/minior-core/ Komala,http://pokedex.nl/komala/ Turtonator,http://pokedex.nl/turtonator/ Togedemaru,http://pokedex.nl/togedemaru/ Mimikyu,http://pokedex.nl/mimikyu/ Bruxish,http://pokedex.nl/bruxish/ Drampa,http://pokedex.nl/drampa/ Dhelmise,http://pokedex.nl/dhelmise/ Jangmo-o,http://pokedex.nl/jangmo-o/ Hakamo-o,http://pokedex.nl/hakamo-o/ Kommo-o,http://pokedex.nl/kommo-o/ Tapu Koko,http://pokedex.nl/tapu-koko/ Tapu Lele,http://pokedex.nl/apu-lele/ Tapu Bulu,http://pokedex.nl/tapu-bulu/ Tapu Fini,http://pokedex.nl/tapu-fini/ Cosmog,http://pokedex.nl/cosmog/ Cosmoem,http://pokedex.nl/cosmoem/ Solgaleo,http://pokedex.nl/solgaleo/ Lunala,http://pokedex.nl/lunala/ Nihilego,http://pokedex.nl/nihilego/ Buzzwole,http://pokedex.nl/buzzwole/ Pheromosa,http://pokedex.nl/pheromosa/ Xurkitree,http://pokedex.nl/xurkitree/ Celesteela,http://pokedex.nl/celesteela/ Kartana,http://pokedex.nl/kartana/ Guzzlord,http://pokedex.nl/guzzlord/ Necrozma,http://pokedex.nl/necrozma/ Dusk Mane Necrozma,http://pokedex.nl/dusk-mane-necrozma/ Dawn Wings Necrozma,http://pokedex.nl/dawn-wings-necrozma/ Ultra Necrozma,http://pokedex.nl/ultra-necrozma/ Magearna,http://pokedex.nl/magearna/ Marshadow,http://pokedex.nl/marshadow/ Poipole,http://pokedex.nl/poipole/ Naganadel,http://pokedex.nl/naganadel/ Stakataka,http://pokedex.nl/stakataka/ Blacephalon,http://pokedex.nl/blacephalon/ Zeraora,http://pokedex.nl/zeraora/ Meltan,http://pokedex.nl/meltan/ Melmetal,http://pokedex.nl/melmetal/
                Bezig...
                X