Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

Inklappen
Dit topic is gesloten.
X
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

    Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

    [center:1rge5oj1]Isometric Pixelart: Ramen
    [/center:1rge5oj1]

    Deze tutorial is een uitbreding van Isometric Pixelart Basis
    Gelieve eerst de basis te kunnen voor je hier mee begint.
    Doe je dit niet zul je deze tutorial niet kunnen volgen en vast zitten.


    -----

    Ik sla de basis over, en begin direct met de ramen.
    In de voorbeelden staat er steeds al een basisfiguur.

    Het neutrale raam
    Dit raam is een normaal raam, zonder speciale technieken of dergelijke.
    Om te beginnen maak je een schuine lijn, zoals het hoort.



    Daarna maak je twee hoogtelijnen.
    De hoogtelijnen zijn weer even hoog!



    Met een lijn die paralel staat met de onderste lijn, sluit je het raam af.
    Ook komt er een derde hoogtelijn naast de linker hoogtelijn.



    Nu is het raam al klaar, en gaan we over tot de kleuren.
    Het raam krijgt een blauwachtige kleur. Het beste kun je een kleur ongeveer in dit gedeelte van het kleurenpallet.



    Met deze kleur kleuren we het raam in.
    En met een iets donkerdere tint van deze kleur, kleuren we de witruimte tussen de 2 linkse hoogtelijnen.



    Nu is dit raam klaar. Ik ga geen tijd verspillen om het gebouw ook nog in te kleuren, want het belangerijkste zijn de ramen.

    Het lange raam
    Dit raam gaat eigenlijk over heel de breedte van het gebouw.
    Begin met een lijn te maken, die paralel loopt met de lijn van het dak.



    Daaronder trek je nog een lijn die paralel loopt met de eerste.



    Nu is het raam al klaar, en kunnen we al beginnen met inkleuren!
    kies ongveer de kleur zoals hierboven.



    Om het een effect te geven van een echt raam, gaan we weerspiegelingen maken van de zon.
    Dit doen we door middel van schuine strepen dwars door het raam te trekken.


    Deze afbeelding is 6x ingezoomd.

    Nadat we de lijnen hebben gezet, kunnen we het inkleuren en dan is dit raam ook klaar.



    Eventueel kun je het raam nog kopiëren en onder het originele plakken.



    Het open dakraam
    Zoals de titel al zegt, is het een dakraam. Dit raam is iets complex qua kleuren.
    Maar eerst maken we een 'grondoppervlakte" voor het raam.



    Nadat je dit gedaan hebt, zet je twee hoogtelijnen op de achterste hoeken van het grondvlak.
    Maak ze ongeveer 4 Ă:D 5 pixels hoog.



    Daarna verbind je de top van de hoogtelijnen, met de voorste hoeken van het grondoppervlak.
    Het maakt nu niets uit dat deze lijn niet uit blokjes bestaan die 1 pixel hoog zijn, en 2 pixels breed.



    Tenslotte verbind je de top van de twee hoogtelijnen nog met elkaar.



    Om het in te kleuren geef ik het dak zelf ook even een kleurtje, omdat die dan duidelijker is.



    Daarna kleuren we eerst heel het raam in.



    Nu moeten we gebruik maken van een donkerdere tint. Als je door het glas kijkt, zie je een stukje van het dak.
    Zo ziet het raam er gewoon stukken beter uit.



    Zoals je kunt zien, staat het dakraam nu open, en hebben we verschillende tinten in het glas.

    Het schuine dakraam
    Dit raam staat ook op het dak, maar is veel complexer dan de andere.
    Allereerst beginnen we weer met een grondvlak op het dak.
    Het beste kun je dit raam aan de rand van het dak, of in een hoek zetten, maar om het duidelijker uit te leggen, zet ik het in het midden.



    Daarna is het de beurt aan een tweede grondvlak, maar dan een maatje kleiner.



    Dan, zoals het open dakraam, komen er 2 hoogtelijnen.
    De hoogtelijnen mogen deze keer wel hoger zijn dan die van het open dakraam.
    Bij dit voorbeeld heb de hoogtelijnen 15 pixels hoog gemaakt.
    Maar des te groter je grondvlak, des te hoger je hoogtelijn zal moeten zijn.



    Daarna verbind je de hoogtelijnen met elkaar, en verbind je ze ook met de hoeken van het kleinste grondvlak.



    Daarna verwijder je de lijnen die je in werkelijk ook niet zou kunnen zien.



    Als dit gebeurt is, maken we een raampje op de schuine kant.



    We kleuren het raampje in, en dan is het schuine dakraam ook klaar.




    Verbeteringen of opmerkingen zijn altijd welkom

    #2
    Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

    Ziet er leuk uit!

    Opmerking


      #3
      Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

      Gaaf! Knap dat je die dingen kunt maken!

      Opmerking


        #4
        Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

        Very nice. Dit is pas pixelart.

        Opmerking


          #5
          Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

          Nice!
          Zeker eens uitproberen, hopelijk ga je er mee verder.

          edit

          Outcome,


          Ik heb alles zowat bij elkaar gemengd xD
          Ps. De reflectering met de zon zo hé, is bij mij niet zo goed gelukt.. Tip?

          Lugia.

          Opmerking


            #6
            Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

            Oorspronkelijk gepost door Lugia
            Nice!
            Zeker eens uitproberen, hopelijk ga je er mee verder.

            edit

            Outcome,


            Ik heb alles zowat bij elkaar gemengd xD
            Ps. De reflectering met de zon zo hé, is bij mij niet zo goed gelukt.. Tip?
            Sla als .PNG op.
            Zo behoud het document de kwaliteit.
            Daarnaast zou ik het deel over het open dakraam nog eens goed doorlezen.

            Edit
            De tutorial is nu officieel af.
            4 verschillende stijlen van ramen.
            Opmerkingen of verbeteringen zijn altijd welkom!

            Opmerking


              #7
              Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

              mooi gedaan ziet er leuk uit


              Mijn Pokémon Black and White Walkthrough!

              Opmerking


                #8
                Re: Tutorial: Isometric Pixelart Ramen

                Gesloten, en verplaatst naar de Pixel Tut Index.

                Opmerking

                Bezig...
                X