Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Mantine Surf

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Mantine Surf

Mantine Surf

Het zal je niet ontgaan zijn: in Ultra Sun en Ultra Moon is het mogelijk om tussen de eilanden te surfen met hulp van Mantine! Dit is niet alleen een leuk* tijdverdrijf, maar het is ook een manier om BP (Beach Points) te verdienen. Deze BP hebben dezelfde functie als Battle Points, maar je hoeft er geen gevechten voor te winnen. In deze guide zal ik uitleggen hoe je een zo hoog mogelijke score haalt, en dus zoveel mogelijk BP verdient met één rit.
    *Mijn mening.

Beloningen
    Als je de hoogste score op een strand haalt, zal je een nieuwe trick leren (zie Tricks voor meer). Deze zorgt ervoor dat je meer punten kan halen, en dus de hoogste score op het volgende strand ook kan verbreken. Als je op alle vier de stranden de hoogste score hebt verbroken, dan krijg je nog een extra beloning: een Pikachu met de move Surf! Deze Pikachu houdt ook nog een Gold Bottle Cap vast. Je kan Pikachu ophalen in Hea'hea City, naast het Poké Center. Als je een bepaalde nature wil, plaats dan een Pokémon met die nature en de ability Synchronize** vooraan in je party.

Na iedere rit zal je ook BP verdienen, afhankelijk van het aantal behaalde punten. Je kan de BP gebruiken om je Pokémon tutor moves aan te leren op de stranden, of om verschillende items, waaronder PP Up, te kopen. Eerst leek het erop dat 10 BP het maximum is voor één rit, maar na wat oefening zal je misschien wel 50 BP kunnen winnen.
    **Het schijnt dat gift Pokémon 100% van de keren de nature van de synchronizer overnemen. Ik heb die niet getest, dus sla het spel op, voordat je de Pikachu accepteert.

Basis
    Deze informatie zal je wel bekend voorkomen. Om punten te verdienen, moet je tricks uitvoeren, en daarvoor heb je snelheid nodig. Klim eerst rustig de golf op, ga dan weer naar beneden, en herhaal dat, totdat je een oranje gloed ziet. Deze snelheid is genoeg om een trick goed uit te voeren, en veilig te landen. Wil je twee tricks in één sprong maken, zorg dan voor nóg meer snelheid, totdat de gloed rood kleurt. Zorg dat je geen bewegingen meer maakt als je bijna beneden bent; dan val je in het water en moet je opnieuw snelheid maken. Zorg dat je altijd een goede landing maakt, dat levert ook nog eens extra punten op. Als je toch beweegt terwijl je de golf weer raakt, dan ga je kopje onder en ben je al je snelheid kwijt.

Tricks
    Er zijn zeven verschillende tricks uit te voeren, waarvan er vijf op het onderste scherm komen te staan. Achter iedere trick staat het aantal punten dat ik haal als de trick goed uitgevoerd is (zie: punten maximaliseren). Het is mogelijk om meer punten te verdienen, maar het is vrij lastig om dat iedere keer weer te doen.

Vanaf het begin kan je volgende tricks gebruiken:
    • Huntail Spiral: Rechts, rechts, rechts (1.100 punten)
    • Gorebyss Spiral: Links, links, links (1.100 punten)
    • Magikarp Splash (verborgen): Vier bewegingen die geen andere trick veroorzaken, bijvoorbeeld links, links, rechts, links. Deze trick zal één keer per rit een hoge score geven. (4.000)
    Als je op één strand de beste bent kan je de Lanturn 360 gebruiken:
    • Lanturn 360: Omhoog, omlaag, omhoog. Gebruik deze trick als de golf hoog is voor extra punten. (2.800)
    Als je op een tweede strand de top score hebt behaald, zal je de Primarina Twist leren:
    • Primarina Twist: Omlaag, omlaag, omlaag. Gebruik deze trick als de golf laag is voor extra punten. (2.800)
    Als je op drie stranden de #1-positie hebt veroverd, leer je de Starmie 720:
    • Starmie 720: Rechts, links, rechts, omhoog of links, rechts, links, omhoog. Deze trick zal op zowel een hoge als lage golf veel punten geven. (2.800)
    Als je de Surfing Pikachu hebt opgehaald, kan je ook de legendarische Over-The-Gyarados gebruiken:
    • Over-The-Gyarados (verborgen): Beweeg eenmaal in alle richtingen, met de klok mee of tegen de klok in, bijvoorbeeld: Links, omhoog, rechts, omlaag. Deze trick zal één keer per rit een gigantisch puntenaantal opleveren, namelijk het dubbele aantal punten van de vorige sprong.

Obstakels
    Er zijn verschillende Pokémon op het water, die je moet ontwijken:
    • Corsola/Pyukumuku zitten op de rotsen op het vlakke water. Als je hier tegenaan botst, zal je wat snelheid verliezen en afketsen.
    • Tentacool doen hetzelfde als Corsola/Pyukumuku, maar zitten ook op de golf.
    • Wailmer schuilen onder water en zullen je aanvallen als je over ze heen surft. Ontwijk ronde schaduwen onderaan de golf om geen last van ze te hebben. Als ze je raken, zal je veel snelheid verliezen.
    • Wailord komen alleen voor op Ula'ula en Poni Beach. Ze zwemmen recht door de golf heen. Ontwijk grote ronde schaduwen in de golf koste wat kost: als een Wailord je raakt, zal je al je snelheid verliezen. Je kan voorlangs over het vlakke water surfen, of een sprong maken.
    • Sharpedo zijn het grootste probleem. Ze zwemmen op hoge snelheid op je af, en als ze je raken, verlies je veel snelheid. Ze kunnen ook van achteren aanvallen. Ontwijk ze door op hoge snelheid omhoog of omlaag te surfen.

Tips
    • Sla het spel op, voordat je aan een rit begint. Het is niet mogelijk om voor de eindstreep te stoppen, maar als je denkt dat je niet de gewenste eindscore zal halen, kan je met een Soft Reset (L + R + Start/Select) het spel herstarten en opnieuw beginnen, wat en hoop tijd bespaart.
    • De moeilijkste golf is die van Poni Island. Er zitten veel Wailmer en Tentacool laag op de golf, wat het lastig maakt om snelheid te winnen. De hoge golven helpen hierbij; je hoeft de golf niet helemaal te verlaten om te versnellen. Surf omlaag tot halverwege, keer om en herhaal totdat de gloed oranje of rood kleurt.
    • Als je zoveel mogelijk BP wil verdienen, surf dan vanaf Ula'ula Beach, probeer om 140.000 punten te halen. Ula'ula Beach heeft een lange golf, zoals Poni, maar beduidend minder obstakels, wat het goed mogelijk maakt om veel punten te scoren.
    • De eerste sprong levert minder punten op dan normaal. Je kan deze op lagere snelheid al nemen met bijvoorbeeld een Huntail Spiral.
    • Spring zoveel mogelijk met een rode gloed (maximale snelheid). Dit maakt het mogelijk om twee tricks in één sprong te doen, bijvoorbeeld een Primarina Twist, gevolgd door een Starmie 720. Let wel op als je de Over-The-Gyarados gebruikt: je hebt niet genoeg tijd voor een "grote" move, gebruik een Huntail of Gorebyss na deze move.
    • Bewaar de Magikarp Splash zo lang mogelijk. Mocht je een trick verprutsen, dan kan je hem gebruiken. Als alles goed gaat, dan kan je aan het einde nog snel de punten pakken.
    • Onthoud goed of je al een Magikarp Splash / Over-The-Gyarados hebt gebruikt! De eerste keer kan Gyarados wel 17.000 punten opleveren, de eerste Magikarp zo'n 4.000, maar iedere volgende keer mag je al blij zijn met 560 punten (dat is de helft van en Huntail/Gorebyss Spiral).
    • Surf overdag. 's Nachts is de lucht wel erg mooi, maar de Sharpedo en shaduwen van Wailmer en Wailord zijn veel moeilijker te zien.
    • Als je de Sharpedo begint uit te schelden, of als je duim pijn gaat doen, is het tijd voor een pauze.

Punten maximaliseren
    Ook als alle tricks naar wens verlopen, zal het je misschien opvallen dat ze verschillende aantallen punten opleveren. Om te zorgen dat je steeds een hoge score krijgt, let op het volgende:
    • Gebruik tussen dezelfde trick twee andere tricks. Voorbeeld: Starmie 720 + Primarina Twist, Gorebyss Spiral + Starmie 720, Primarina Twist + Gorebyss Spiral, Starmie 720 + Primarina Twist. Als je ze te snel na elkaar gebruikt, zal je er minder punten voor krijgen.
    • Als je een beweging gebruikt, wacht dan met de volgende totdat de cirkel om Mantine net weg is. Als je de trick te snel uitvoert, zal je minder punten krijgen. Voorbeeld: Omhoog... omlaag... omhoog voor de Lanturn 360, en niet: Omhoog-omlaag-omhoog. Probeer het een paar keer zelf, dan wordt het snel duidelijk.
    • De Over-The-Gyarados verdubbelt het puntenaantal van de vorige sprong. Gebruik deze trick na een hoogscorende move + Magikarp Splash om wel 17.000 punten te halen! Je hoeft deze trick niet zo rustig als hierboven beschreven uit te voeren.
    • Als je bijna bij de finish bent, maak je dan vooral geen zorgen over een goede landing. Zelfs een dubbele Starmie 720 zal meer opleveren dan een goede landing.

Nawoord
    Hopelijk genieten jullie net zo van Mantine Surf als ik, en lukt het jullie ook om met regelmaat 30+ BP te verdienen! Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat een berichtje achter. Nog niet alle mechanics zijn bekend, deze guide is gebaseerd op informatie die ik gevonden (en gecontroleerd) heb, en mijn eigen ervaringen. Als je van mening bent dat er een fout in de guide staat, zwijg dan vooral niet! Ook als je een hoge score hebt gehaald, lees ik dat graag.
    Laatst gewijzigd door Black Ice; 04-12-17, 16:44.
    Everything changes, it all stays the same
    Everyone guilty, no one to blame
    Every way out brings you back to the start
    Everyone dies to break somebody's heart

Goede guide Black. Ik dacht dat het maximum 10 was, blijkt het 50 BP te zijn. Zeker bedankt voor de tips over het te snel herhalen en te snel de knoppen te gebruiken.
    Levert Gyarados 13.00 of 14.000 punten op?

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door StaalTrainer Bekijk post
      Goede guide Black. Ik dacht dat het maximum 10 was, blijkt het 50 BP te zijn. Zeker bedankt voor de tips over het te snel herhalen en te snel de knoppen te gebruiken.
      Levert Gyarados 13.00 of 14.000 punten op?
      Dank je, Staal Gyarados kan meer dan 14.000 punten opleveren, maar ik haal er meestal ongeveer 13.000.

Nog een tip: surf overdag. 's Nachts is de lucht wel erg mooi, maar de Sharpedo en shaduwen van Wailmer en Wailord zijn veel moeilijker te zien.

Opmerking

Nette guide, Black Ice!

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door Prof. 9 Bekijk post
          Nette guide, Black Ice!
          Dankjewel, Prof

Op 12 december begint de volgende Global Mission! Het doel is om wereldwijd 2.000.000 Beach Points te verdienen.

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door Black Ice Bekijk post
            Op 12 december begint de volgende Global Mission! Het doel is om wereldwijd 2.000.000 Beach Points te verdienen.
            Dan komt deze goede guide wel van pas.

Opmerking

Superinfo! Mijn puntentotaal nu verschilt een heel stuk met dat van ervoor

Spoiler: Toon
              Heroes Come And Go,
              But Legends Are Foreve
              r

Als ik online ben mag je me altijd uitdagen voor een gevecht!
              Friendcode X en Y: 3282-2477-7939

Stuur ff PM als je me toevoegd!

Opmerking

Update: De Over-The-Gyarados verdubbelt het puntenaantal van de vorige sprong. Gebruik deze trick na een hoogscorende move + Magikarp Splash om wel 17.000 punten te halen! De punten van de Magikarp Splash lijken niet beďnvloed te worden door vorige acties.

De guide zal later vandaag bijgewerkt worden met deze informatie.
                EDIT: Bijgewerkt!

Mikaka Ik ben blij om dat te horen
                Laatst gewijzigd door Black Ice; 04-12-17, 16:45.

Opmerking

Bezig...
                X