Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Tom ranks the legendaries

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Tom ranks the legendaries

Nu mijn ranking van de volledig geëvolueerde Bug-type Pokémon afgemaakt is, heb ik besloten me te richten op het ranken van alle legendary Pokémon.

Ik heb er echter voor gekozen om één Pokémon niet mee te laten doen in deze ranking, en dat is logischerwijs Magearna. Hoewel we al zeker weten dat ze een Mythical Pokémon is, weten we verder nog helemaal niks over haar en dat maakt het een beetje moeilijk om haar te ranken.

Overigens rank ik Pokémon met verschillende formes gewoon als één Pokémon. Dat geeft ons een totaal van maar liefst 54 legendaries.

Lijst
    Spoiler:
    Gen I (5)
    Articuno
    Zapdos
    Moltres
    Mew
    Mewtwo

Gen II (6)
    Entei
    Raikou
    Suicune
    Lugia
    Ho-Oh
    Celebi

Gen III (10)
    Regice
    Registeel
    Regirock
    Latios
    Latias
    Groudon
    Kyogre
    Rayquaza
    Jirachi
    Deoxys

Gen IV (14)
    Uxie
    Mesprit
    Azelf
    Dialga
    Palkia
    Giratina
    Cresselia
    Darkrai
    Manaphy
    Phione
    Heatran
    Regigigas
    Shaymin
    Arceus

Gen V (13)
    Victini
    Cobalion
    Terrakion
    Virizion
    Keldeo
    Tornadus
    Thundurus
    Landorus
    Zekrom
    Reshiram
    Kyurem
    Meloetta
    Genesect

Gen VI (6)
    Xerneas
    Yveltal
    Zygarde
    Diancie
    Hoopa
    Volcanion

Discuss.

Ranking tot nu toe
    Spoiler:
    #54 Uxie
    #53 Phione
    #52 Reshiram
    Oorspronkelijk gepost door Kamerplant
    Hit it & quit it. Tom is de man die nooit belt na een one night stand.

Mewtwo #1, Darkrai, Cobalion top 10, Beast trio en Regi trio in top 20! Phione laatste ofzo.

Opmerking

#54 Palkia

Opmerking

Geweldig idee voor een onderwerp, maar na Toms hete meningen te hebben gehoord over enkele ervan vrees ik voor deze ranking.

Oorspronkelijk gepost door adder18
        Korrecte speling.

Opmerking

Meloetta, Articuno, Jirachi hoog aub

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door Weblock Bekijk post
            Geweldig idee voor een onderwerp, maar na Toms hete meningen te hebben gehoord over enkele ervan vrees ik voor deze ranking.
            Ik denk dat ik inderdaad veel naar het BOOS topic ga lopen na het lezen van de write-ups.

​Met dank aan Ella Elle L'a voor de sig!
            Deze tekst gaat niet weg voordat CotP beta uit is.

Opmerking

Dialga hoop ik wel hoog te zien.
              Spoiler:

Opmerking

Is het nog te vroeg om Magearna al mee te nemen?

Opmerking

Ik moest al even denken wie Magearna is, dus doe maar niet.

Celebi enorm hoog graag! En zolang Regigigas erg laag komt ben ik tevreden.

Filosofie is het most requested second degree van werkgevers hoor

Opmerking

#54 Uxie

Ik heb geen idee wat de reacties op deze write-up gaan zijn, maar we zullen het meemaken. De eerste legendarische Pokémon die de lijst verlaat, is één van de veertien (!) legendaries van de Sinnoh-regio. Het is natuurlijk compleet belachelijk dat GameFreak het een goed idee vond om maar liefst veertien van die legendarische Pokémon in een generatie te proppen, maar het is toch echt zo en we moeten er maar mee leven.

Uxie behoort, samen met Mesprit en Azelf, tot de lake guardians. Uxie, Mesprit en Azelf zijn de belichaming van respectievelijk de kennis, de emotie en de wilskracht. Ze hebben een beetje een losse beschermende rol over de wereld maar wat ze precies moeten doen is me niet heel erg duidelijk. Wel wordt er van ze gezegd dat ze, als ze hun krachten hebben gebundeld, even sterk zijn als één van de leden van het creation trio (Dialga, Palkia, Giratina). Ook heeft elk van de drie pixies een edelsteen op hun lichaam, en van deze edelstenen kan een Red Chain gemaakt worden, waarmee men een lid van het eerdergenoemde creation trio kan beheersen. Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal maar een beetje willekeurig, deze elfjes zijn in mijn ogen best wel filler legendaries.

Zoveel legendaries maakt wel dat de legendaries wat vergeetbaarder worden. Zeker in het geval van Uxie is dat zo, want van de drie elfjes is, naar mijn ervaring, Uxie toch wel echt de meest vergeetbare gebleken. Ze is een beetje een nutteloze Psychic-type Pokémon met een ongelofelijk lelijk design en verder compleet geen potentie en al helemaal geen grote rol in het plot van Gen IV. De pixies maakten nog een cameo in BW2 maar dat is ook niet echt een grote rol om over te spreken. In ORAS zijn ze ook te vangen maar bijna elke legendary is te vangen in dat spel dus dat wil nu ook niet heel veel zeggen.

Voor de mensen die het interessant vinden: Uxie's naam is een combinatie van het voornaamwoord 'you' en het woord 'pixie'. De namen van alle drie de elfjes zijn op eenzelfde manier opgebouwd: Mesprit's naam komt van 'me' en 'sprite', en Azelf's naam komt van 'us' en 'elf'. Worden jullie ook zo geraakt door deze diepe emotionele betekenis?

tl;dr Uxie is nutteloos en lelijk
                    Hit it & quit it. Tom is de man die nooit belt na een one night stand.

Opmerking

Uxie had wel nog een vrij grote rol in PMD Time/Darkness/Sky, was ook wel leuk om daar te weten te komen dat hij zomaar het geheugen kan wissen van eender wie hem tegenkomt.

Filosofie is het most requested second degree van werkgevers hoor

Opmerking

Interessante naamgeving, leuk dat je die vermeldt! Ik snap dat Uxie laag staat, maar ik vind hem wel leuker dan Mesprit.

In tiers zonder Latios is hij een goede keuze voor Dual Screens + Memento..?

Write-ups voor de andere twee zijn al bekend

Opmerking

Articuno en Kyogre hoog graag.
                          Oorspronkelijk gepost door Igneel
                          Verwarming zaaien is niet egt gunstig voor de taarten dus ik stem voor nu op blanche
                          Oorspronkelijk gepost door Blanche
                          Mijn favoriete gym was toch wel die van Volkner. En als ik het mag zeggen, wat een lekkere bink was dat.

Opmerking

Had Uxie denk ik niet op de laatste plaats gezet.
                            Vind shaymin, regigigas, phione de helft van B/W legends minder en een paar zo goed als gelijkwaardig.
                            Laatst gewijzigd door Tasmanian devil; 12-04-2016, 08:44.
                            The "Earth" without "Art" is just "Eh"

Opmerking

Uxie is keicool en ook nog eens best sterk hoor.
                              Keep it shady!

Opmerking

Bezig...
                              X