Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Black Ice ranks the Pokémon gyms - Part 6: Kalos

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Black Ice ranks the Pokémon gyms - Part 6: Kalos

Hallo lezer,

We zijn eindelijk aangekomen bij het laatste deel van de gyms-ranking. Ditmaal wordt er gekeken naar de 8 Kalos gyms. Deze gyms hebben allemaal maar één design, dus het zal lekker makkelijk zijn om ze te beoordelen. Laat hieronder weten welke gym jouw favoriet is!

In de Kalos regio staan de volgende gyms:
    • Santalune gym
    • Cyllage gym
    • Shalour gym
    • Coumarine gym
    • Lumiose gym
    • Laverre gym
    • Anistar gym
    • Snowbelle gym

Kalos gyms:

Alle gyms:
    Spoiler: Toon
    Laatst gewijzigd door Black Ice; 17-11-16, 00:14.

Kalos had erg tegenvallende Gyms na Unova helaas.
    Oorspronkelijk gepost door Igneel
    Verwarming zaaien is niet egt gunstig voor de taarten dus ik stem voor nu op blanche
    Oorspronkelijk gepost door Blanche
    Mijn favoriete gym was toch wel die van Volkner. En als ik het mag zeggen, wat een lekkere bink was dat.

Opmerking

#8 - Shalour Gym

Ja, met dit soort afbeeldingen moet deze ranking versierd worden... Op de laatste plaats staat de Shalour gym. Deze Fighting-type gym is ingericht als een soort skatepark, maar dan met een vlakke vloer. Alle trainers zijn ook skaters, en pas als ze allemaal verslagen zijn, is het mogelijk om Korrina uit te dagen. Een skatepark is natuurlijk wel een plaats om te sporten, maar ik vind het gewoon een erg saai uiterlijk hebben. Het is wel leuk om weer eens Heracross en Hariyama te zien.

Gym Leader Korrina heeft, net als vele andere Gym Leaders, haar Pokémon slechts drie moves aangeleerd. Helaas is er niet één move die echt nuttig is tegen een zojuist gevangen Psychic-type. Gek genoeg gebruikt ze niet één van haar Lucario en daarmee ook géén Mega Evolution, terwijl zij de enige Gym Leader is die een Mega Ring heeft. Maar goed, haar Mienfoo zal niet vervelend doen met Detect en Hawlucha kan stralen met zijn signature move, ook al is Hone Claws + Power-Up Punch een beetje dubbelop. Na het verslaan van de eerdergenoemde Pokémon en een Machoke, zal er een grind rail verschijnen, waarover je snel bij de uitgang van de gym terechtkomt. Dit stukje was toch wel het hoogtepunt van deze gym.

Shalour gym eindigt tussen Vermilion en Celadon.

Opmerking

Ik had echt gedacht dat je tegen mega lucario moest opnemen
        Oorspronkelijk gepost door Shaman
        Igneel voor beste lid 2016!

Opmerking

#7 - Anistar Gym

Ook Anistar gym eindigt niet hoog. De gekleurde halfdoorzichtige platforms zijn mooi, de sterrenbeelden zijn leuk om te zien, maar verder is de gym erg saai. Steeds een klein doolhof, waarin je niet eens een beetje kan verdwalen, doorlopen en een trainer met één enkele Pokémon verslaan, voordat je met een warp panel naar het volgende platform geteleporteerd wordt om daar hetzelfde te doen, vind ik niet erg interessant. Een derde pluspunt is hoe de entreehal uiteenvalt, in plaats van het door een deur naar de volgende ruimte lopen.

Gym Leader Olympia is ook een erg oninteressant personage. En een moeilijk gevecht levert ze ook al niet. Sigilyph met Dual Screens, meh. Slowking met Calm Mind, dat lijkt er al meer op. Maar de Pokémon die als laatste gekozen wordt, de Pokémon die het meeste weerstand zou moeten bieden, degene je verzwakte team alle hoeken van de ruimte zou moeten laten zien, is een teleurstelling. Meowstic ♀is gewoon een zwakke Pokémon, en een moveslot verspild aan Fake Out helpt natuurlijk ook niet. Waarom deze gym dan toch boven Shalour staat? Omdat ruimte volgens Pokémon in verband staat met Psychic-type, zoals te zien in Solgaleo/Lunala, Solrock/Lunatone en anderen, en omdat deze gym niet de misleidende verwachting van een Lucario schiep.

Anistar gym eindigt tussen Canalave en Cianwood.

Opmerking

Verreweg een van de leukste Gyms in Kalos.

Opmerking

Leuke gym, maar Olympia is stom en haar team vergeetbaar. En Psychic is mijn favoriete type.

Oorspronkelijk gepost door adder18
              Korrecte speling.

Opmerking

Anistar gym was vreselijk. Ik hou niet van die doolhof gyms waarin je geen idee hebt waar je heen gaat.

WEEEEEEEEEE~
                FC: 5343-9169-4395
                Spoiler: Toon

Opmerking

I-ik kan niet zeggen dat ik me de gen 6 gyms nog goed herinner maar Olympia vond ik altijd wel leuk geloof ik

Ik ben nog steeds salty dat je Olivine de állerslechtste gym vindt.
                  Oorspronkelijk gepost door Kamerplant
                  Hit it & quit it. Tom is de man die nooit belt na een one night stand.

Opmerking

Ik vin dat deze wel wat hoger mogt
                    Oorspronkelijk gepost door Shaman
                    Igneel voor beste lid 2016!

Opmerking

#6 - Laverre Gym

De ideeën moesten wel een keer opraken. Dat gebeurde in de zesde generatie. Laverre gym is gewoon Saffron gym, maar dan beter. Nou ja, het is nu veel beter mogelijk om uit te vogelen welke warp tile waarheen leidt, om zo bij de Gym Leader te komen. En heel belangrijk: vanuit Valeries kamer is een warp tile terug naar de ingang! Laverre gym is ingericht als een poppenhuis, want Fairy Tale Girls zijn net zo eng als die "doll" Sabrina. De trainers in de gym zijn gelukkig gewone mensen, in bijzondere kleding.

Gym Leader Valerie is echter wel weer eng, dankzij haar vreemde ogen. Haar team lijkt me erg willekeurig samengesteld, met een Mawile die alleen maar met Dark-type moves kan aanvallen en een Ms. Mime. De enige Pokémon die hier echt op haar plaats is, is natuurlijk Sylveon, de zojuist geďntroduceerde Fairy-type. Eindelijk weer eens een echt goede tegenstander in een gym.

Ondanks het mooie uiterlijk van deze gym, zal hij niet hoog eindigen, vanwege een gebrek aan originaliteit. Omdat deze gym wel beter is dan de Saffron gym, zal hij direct boven die eindigen.

Opmerking

Goed gerankt. Die Fairy Girls en Valerie vind ik eerder overkomen als Ghost Trainers door hun ogen.
                        Oorspronkelijk gepost door Igneel
                        Verwarming zaaien is niet egt gunstig voor de taarten dus ik stem voor nu op blanche
                        Oorspronkelijk gepost door Blanche
                        Mijn favoriete gym was toch wel die van Volkner. En als ik het mag zeggen, wat een lekkere bink was dat.

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door Tuck Bekijk post
                          Goed gerankt. Die Fairy Girls en Valerie vind ik eerder overkomen als Ghost Trainers door hun ogen.
                          Mja, inderdaad te spooky4me

Opmerking

#5 - Lumiose Gym

Na het verslaan van Team Flare in de woestijn is het eindelijk mogelijk om de Prism Tower te betreden en de vijfde badge te winnen. Met verschillende liften is het mogelijk om Clemont te bezoeken, maar slechts één lift op iedere etage brengt je verder omhoog. Bonnie vertelt je welke lift dat is in de vorm van een vraag. De vragen gaan over silhouetten en zijn dus redelijk makkelijk te beantwoorden, maar ik vind het een leuk idee. Wat minder leuk is, is de lange lange animatie na het betreden van een lift. Vóórdat een lift betreden kan worden, moet een enkele Pokémon verslagen worden. Niet echt boeiende gevechten, en voor degenen die graag trainen is het slechte nieuws dat na elke battle een lift-animatie begint.

En op de zesde etage staat Clemont om de gym voor een lage plaats te behoeden. Hij is namelijk een aardig sterke Gym Leader. Het gevecht begint tegen een Volt Switch Emolga, bekend en berucht dankzij Elesa. De andere badge-verdedigers zijn Magneton, die graag Electric Terrain gebruikt, en de snelle Heliolisk, die met versterkte Thunderbolts flink wat schade aanricht, en met Grass Knot de Ground-types verslaat. Kort gezegd: een goede battle.

Lumiose gym zal eindigen tussen Petalburg en Lavaridge.

Opmerking

#4 - Coumarine Gym

Net buiten de top 3 strandt de Coumarine gym, een prachtig groene gym. Ditmaal is er geen gebouw om doorheen te lopen, maar een grote boom die beklommen moet worden. Met behulp van touwen kan je omhoog klimmen en over ruimte tussen platforms springen. Als er geen vangnetten hingen, had je misschien Link nog tegengekomen. De gym is niet erg moeilijk om doorheen te komen, je kan hooguit een paar keer de verkeerde weg kiezen en snel weer omkeren. Een leuk detail vind ik dat alle trainers Pokémon Rangers zijn. Het zullen wel ervaren Rangers zijn, want ze hebben in andere regio's wat interessante Pokémon gevangen.

De Gym Leader is Ramos, een oude man met een gigantische heggenschaar. Zijn Jumpluff en Weepinbell zijn niet erg nuttig, maar Gogoat kan zeker lastig zijn, dankzij zijn hoge HP en de move Bulldoze. Maar goed, bij deze gym aangekomen heb je natuurlijk al een Flying-type die eenvoudig deze drie kan verslaan. Wisten jullie trouwens dat Gogoat geen Normal-type is? Na de battle kan je met de Plant badge op zak via een enorme glijbaan terug naar de ingang.

Er is niet veel competitie voor de beste Grass-type gym, dus Coumarine gym kan die titel makkelijk opeisen. Hij zal eindigen boven de Azalea gym.

Opmerking

Bezig...
                              X