Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Niet meer mogelijk om te battlen/ruilen?

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Niet meer mogelijk om te battlen/ruilen?

Ik heb laatst Pokemon white 2 gekocht en verder heb ik Pokemon heartgold. Ik wil graag ruilen tussen deze games en een keer tegen een vriend spelen. Het opzetten van een internetconnectie lukte niet, dus ben ik gaan googlen en kwam ik dit tegen: https://www.nintendo.nl/Klantenservi...st-859609.html

In het kort: "Sinds 20 mei 2014 is de Nintendo Wi-Fi Connection-dienst stopgezet en zijn de onlinefuncties (zoals online spelen, matchmaking, competities en ranglijsten) voor Nintendo DS-/DSi-software en Wii-software niet meer beschikbaar."

Dit geldt voor een aantal games, waaronder Pokemon white2 en heartgold.

Is er nog een manier waarop ik kan ruilen/battlen, of kan ik alleen nog single player doen?

WIFI conectie kan inderdaad niet meer. Je kan alleen nog ruilen/vechten door middel van infraroodconnectie, binnen het 10 meter gebied.
    Als je een 3DS heb en dan Pokémon HG of W2 gaat spelen, dan kan je ook geen WIFI gebruiken.

Opmerking

Lokale Wi-Fi verbinding werkt nog gewoon prima. Ook op de 3DS. Je kunt alleen niet meer online.

Opmerking

Jammer om te horen... Ik probeer nu een verbinding via infrarood te krijgen, maar dit lijkt niet te werken. Op beide DS'en (op minder dan 1 meter afstand van elkaar) sta ik in de union room, maar ik zie de andere trainer niet. Weet iemand hoe dit kan?

Heartgold en White2

edit: elders op het internet lees ik dat de DSi geen intrarood heeft... dus ruilen is onmogelijk?
        Laatst gewijzigd door Memento; 06-06-16, 13:12.

Opmerking

HG is gen 4 en W2 is gen 5. Andere generaties kunnen niet ruilen met een andere gen. Je kan alleen Pokémon overzetten d.m.v. de Pokétransporter in White 2.

Opmerking

Heartgold is een 4e generatie game, White 2 een 5e, dus die kunnen niet op deze manier met elkaar communiceren. Om Pokémon van HG naar W2 over te zetten, kan je gebruik maken van de Poké Transfer Lab op Rt. 15. Met de DS waar HG in zit, moet je Download Play gebruiken.
            Everything changes, it all stays the same
            Everyone guilty, no one to blame
            Every way out brings you back to the start
            Everyone dies to break somebody's heart

Opmerking

Okee, bedankt! Laatste vraag dan voor nu... het is de eerste keer dat ik gen 5 speel, dus ben nog niet bekend met de map. Ik heb tijdelijk een DS van een vriend geleend om te ruilen, maar ben nog niet op route 15 geweest. Hoe ver in het spel (badges, elite 4 etc) moet ik zijn voordat ik hier kom? Ik heb nu 4 badges

Opmerking

Je moet daarvoor de Unova League / Elite 4 verslagen hebben.
                Everything changes, it all stays the same
                Everyone guilty, no one to blame
                Every way out brings you back to the start
                Everyone dies to break somebody's heart

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door Memento Bekijk post
                  Jammer om te horen... Ik probeer nu een verbinding via infrarood te krijgen, maar dit lijkt niet te werken. Op beide DS'en (op minder dan 1 meter afstand van elkaar) sta ik in de union room, maar ik zie de andere trainer niet. Weet iemand hoe dit kan?

Heartgold en White2

edit: elders op het internet lees ik dat de DSi geen intrarood heeft... dus ruilen is onmogelijk?
                  De infrarood-zender zit in de cartridge zelf gebouwd, dus welke DS je gebruikt maakt niet uit.

Ruilen via infrarood werkt volgens mij alleen in de 5e generatie spellen: Black, White, Black 2 en White 2. Infrarood verbinding zet je aan in de C-Gear op het touchscreen, Union Room werkt altijd via lokale wi-fi.

In HeartGold kun je rechtstreeks ruilen met SoulSilver, Diamond, Pearl en Diamond. Van HeartGold kun je alleen Pokémon naar White sturen, niet ontvangen. Je hebt overigens geen infrarood nodig om te ruilen, het kan via lokale wi-fi. Infrarood is gewoon een manier om de verbinding snel op te zetten. Hiervoor moeten je de twee DS-systemen zo neerzetten, dat de bovenkanten van de cartridges rechtstreeks op elkaar gericht staan.

Opmerking

Bezig...
                  X