Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Alle 3 de eerste generaties bemachtigen.

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Alle 3 de eerste generaties bemachtigen.

Al wist ik tot 2 jaar geleden nog niet eens dat er pokemon spellen bestonden, ik ben er langzamerhand een groot fan van geworden.
    Nu ben ik van plan om samen met een vriend 2 gameboy advance systemen te kopen (met de 2 link kabels (gbc en gba)) en zo veel mogelijk games van die generatie.
    Nu heb ik al op marktplaats 2 gameboy's met een gba link en pokemon ruby en sapphire gevonden, maar mijn vraag is, hebben jullie nog tips om deze goedkoop ergens te vinden?

Oorspronkelijk gepost door pknfan Bekijk post
    Al wist ik tot 2 jaar geleden nog niet eens dat er pokemon spellen bestonden, ik ben er langzamerhand een groot fan van geworden.
    Nu ben ik van plan om samen met een vriend 2 gameboy advance systemen te kopen (met de 2 link kabels (gbc en gba)) en zo veel mogelijk games van die generatie.
    Nu heb ik al op marktplaats 2 gameboy's met een gba link en pokemon ruby en sapphire gevonden, maar mijn vraag is, hebben jullie nog tips om deze goedkoop ergens te vinden?
    In denk dat de enige manier om ze te krijgen Marktplaats is. Of een andere tweedehands winkel maar ik zou er geen weten...

Opmerking

Oorspronkelijk gepost door pknfan Bekijk post
      Ja vlak bij mij woonplaats en in hartje Amsterdam zijn er 2 winkels met retro games en ook nieuwe daar hebben ze veel van dat soort oude spellen waaronder pokemon maar toen ik de laatste keer daar was koste die spellen bijna net zo duur als x & y dus ik denk zelf ook dat je ze het goedkoops op marktplaats of ebay kan vinden

Opmerking

Intussen heb ik al een gameboy advance (€12,90), Pokemon Red (€13,90), Pokemon Blue (€12,90), GBA Link cable (€3,-).
        De eerste 3 van een online winkel die ergens bij amsterdam zou zitten ja (site link toegestaan?) en de GBA link cable bij mijn lokale gameshop.
        Belangrijksten voorlopig:
        - GBC Link cable
        - Pokemon Gold/Silver

Iemand tips?

Opmerking

Geen tips, maar ik heb wel een vraagje. Is het niet heeel erg wennen om weer terug te gaan naar generatie 1? Ik bedoel, de spelfuncties zijn vele malen beperkter, minder Pokémon, slechtere kwaliteit, etc.
          FC: 4656-8219-7083
          Als je me toevoegt, stuur me dan ook even een privébericht met jouw FC

Wil jij mij helpen om mijn National Dex te vullen? Kijk dan eens in mijn Ruiltopic!
          http://www.pokemonunited.nl/forum/sh...ltopic-P0K3M0N

Opmerking

Je kan ook, zeker omdat je vanaf Gen 1 & 2 niks over kan zetten naar gen 3 en later die gewoon spelen via een emulator op de computer.
            Dat kan je vinden op google of whatever (overigens R/S/E/LG/FR & P/D/Pt/SS/HG ook, maar veel leuker om dat 'legaal' te spelen).

Dan zou ik eerder ervoor kiezen om een DS te kopen met een GBA slot (al is dat een beetje mosterd na de maaltijd nu je een advance hebt ).
            Via marktplaats echter krijg je vaak ds'en met kapotte/gekrasde schermen of andere mankementen.
            Je kan hem wel nog ter reparatie opsturen naar Nintendo (zeker als je wilt dat zo'n ding nog een tijdje mee gaat).
            Al raad ik je sowieso aan via nintendo te kopen, duur maar weet je zeker dat hij top is. Die met GBA slots zie je niet veel meer in de winkel, ja misschien bij 2e hands winkels nog.

Oorspronkelijk gepost door P0K3M0N Bekijk post
            Geen tips, maar ik heb wel een vraagje. Is het niet heeel erg wennen om weer terug te gaan naar generatie 1? Ik bedoel, de spelfuncties zijn vele malen beperkter, minder Pokémon, slechtere kwaliteit, etc.

Nah valt mee. Enige is dat je bij vorige spellen niet kon rennen binnen in gebouwen (op paar uitzonderingen na, zoals Pokemon Mansion op Cannibar Island in LG/FR). Dus dat maakt het soms wat slomer.
            En in sommige spellen kan je tas vol raken, en moet je items op de computer bewaren.
            Van de rest ondervindt je geen hinder
            Laatst gewijzigd door Tasmanian devil; 31-10-14, 12:00.
            The "Earth" without "Art" is just "Eh"

Opmerking

De oude dsen met GBA slots kan geen grote casette in zoals RBYGSC, alleen vanaf RSE dus als je gen 1+2 wilt spelen zul je toch een Gameboy moeten hebben.

Ik speel nu Yellow na X gespeeld te hebben en natuurlijk tot viridian city is het echt wennen dat je niet kan rennen, kwaliteit minder etc etc maar het went wel.
              Moet zeggen dat ik de eerdere generaties een hoger moeilijkheidsgraad hebben omdat je minder geholpen wordt, dus voor mensen die nieuwere spellen te makkelijk vinden is dit wel een voordeel denk ik.
              Nog 6 dagen!!!!
              ~Pokémon AlphaSapphire-OmegaRuby~

Opmerking

Misschien nog iets voor mijzelf voor in de toekomst Eerst X afronden en de aankomende spellen eens bekijken.

Wil jij mij helpen om mijn National Dex te vullen? Kijk dan eens in mijn Ruiltopic!

Opmerking

Sinds ik van de spellen weet ben ik ze al vanaf het begin (gen 1) gaan spelen op emulators. Die eerste 3 generaties vond ik echt geweldig, maar Diamond haalde mijn motivatie ineens een beetje weg, dus heb nooit echt nieuwere games gespeeld. Ook vind ik dat de eerste 2 generaties de meeste aansluiting hebben met de serie die ik veel beter kende. Kwaliteit stoort mij 'juist' niet (zowel beeld als geluid). Enige grote nadeel is dat nu ik het op het originele systeem speel is: geen fast-foreward! Is even wennen
                  Maar mijn doel is dus om op een echt systeem the (national) pokedex compleet te maken in elke generatie, voorzover mogelijk!
                  Dat gaat nog wel even duren dus, ben nu zelfs nog bezig met Pokemon Blue om alle pokemon te vangen die niet in Red voorkomen.

Die spellen hebben me echt in hun greep genomen!

Opmerking

Gotta Catch 'Em All!

Opmerking

Precies!

Opmerking

Heeft iemand toevallig een tip voor een gameboy(color) link cable? Zijn best moeilijk te vinden

Opmerking

En heb hem eindelijk te pakken
                          Na Blue uitgespeeld te hebben en alles gevangen te hebben wat niet in Red voorkomt, wordt het tijd om eerst wat starters over te zetten en dan te beginnen met Pokemon Red!

Opmerking

succes

Opmerking

Bedankt!

Opmerking

Bezig...
                              X