Aankondiging

Inklappen
Nog geen mededeling.

Ultra Nuzlocke: Speel Ultra Moon of Ultra Sun met speciale regels

Inklappen
X
Inklappen
Eerste Vorige Volgende Laatste
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Leeg alles
nieuwe posts

Ultra Nuzlocke: Speel Ultra Moon of Ultra Sun met speciale regels

3 vrienden van mij en ik gaan een spin-off doen op een main game.
    We gaan allemaal een exemplaar van Pokémon Ultra Sun of Pokémon Ultra Moon halen en deze gaan we doorspelen met speciale regels. De nuzlocke regels.

Deze Nuzlocke regels houden in dat je beperkingen krijgt. Het is een beetje alsof je doet dat je Ash bent, maar niet helemaal.
    Zo moet je elke Pokémon die je vangt een bijnaam geven.
    Je mag slechts 1 Pokémon vangen in elk gebied en dit moet bovendien ook de eerste zijn die je tegenkomt! Mocht je 'm niet vangen, dan heb je in dat gebied helemaal geen (nieuwe) Pokémon. Mocht je de Pokémon al hebben, dan mag je ook de volgende vangen, want het is niet echt chill als je allemaal (Alolan) Ratata hebt.
    Als een Pokémon flauw valt dan mag je deze niet meer gebruiken. Je moet deze Pokémon in een box in de PC stoppen of vrijlaten.
    Mocht het zo zijn dat al je Pokémon flauw vallen, dan is het spel voorbij en moet je, als je zo verder wilt spelen, overnieuw beginnen.

Het idee hiervan is dat het spel pittiger wordt en dat je een grotere band met je Pokémon krijgt. Je kunt het spel nog pittiger maken door bijvoorbeeld de Battle Style op SET te zetten of de Exp. Share niet te gebruiken. Beide maken het flink pittiger.
    Nu weten we helemaal niet hoe geschikt deze games zijn om te 'nuzlocke', want hebben die spellen natuurlijk nog nooit gespeeld.

Je moet er bij deze manier van spelen voor zorgen dat je alle benodigde items goed op voorraad hebt, zoals Pokéballs en potions. Alternatief is dat je vaak terug gaat naar het Pokémon Center of dat je 'grind'. Grinden betekent dat je niet verder gaat met het verhaal, maar op een bepaalde plek blijft om wilde Pokémon te verslaan, zodat jouw Pokémon sterker worden dan die van de tegenstanders.

Ik vraag me nu dus af of er leden op dit forum zijn die zoiets ook gaan doen.
    The Nuzlocke Challenge is a set of self-imposed rules used while playing a Pokémon main series...

In nuzlock gebruik je toch geen exp share ik gebruike hem niet eens als ik het spel normaal speel
    Oorspronkelijk gepost door Shaman
    Igneel voor beste lid 2016!

Opmerking

Ik heb Moon ook zonder Exp. Share uitgespeeld, maar nuzlocke zonder kan leiden tot veel grinden, vandaar.
      Grinden is saai.

Opmerking

Ik speel graag Nuzlockes. Maar ik ga eerst het spel uitspelen en alle legends vangen, breeden etc. Ik koop misschien nog Ultra Moon erbij om dat te kunnen doen.

"Je kunt het spel nog pittiger maken door bijvoorbeeld de Battle Style op SET te zetten of de Exp. Share niet te gebruiken. Beide maken het flink pittiger." Doe ik altijd al.

Opmerking

Ja, ik was vergeten dat ik ook altijd op SET speel, maar ik ken mensen die beiden wel gewoon standaard gebruiken, dus tsja.
          Ik heb Y doorgespeeld met SET, maar wel met exp. Share aan en dat vond ik zo niks dat ik het spel amper aangeraakt heb.

Opmerking

Dupes clause ("mocht je hem al hebben, dan mag je de volgende vangen") zou geen regel horen te zijn. Eerste Pokémon per gebied is eerste Pokémon, ongeacht of je hem al hebt of dat je geen Poké Balls meer hebt of wat dan ook.

Nuzlockes hoor je te spelen met Set en zonder gebruik van de Exp. Share. Eigenlijk hoor je het spel sowieso zo te spelen, maar ja.

Ik heb beide besteld, dus ik main een van de twee en Nuzlocke de andere daarna. Ik weet nog niet welke versie ik waarvoor ga gebruiken.
            Oorspronkelijk gepost door Kamerplant
            Hit it & quit it. Tom is de man die nooit belt na een one night stand.

Opmerking

Als je eerst maint en daarna nuzlocked, dan weet je toch al wat er aankomt / gaat gebeuren / welke Pokémon je tegen komt, etc. ?

Opmerking

Maakt toch niet zo veel uit? Een Nuzlocke gaat voor mij om het gedwongen worden om Pokémon te gebruiken die je anders niet zou gebruiken.

Opmerking

Als dat het idee is, dan snap ik niet waarom SET en Exp. Share OFF zo'n ding zijn voor jou. Vooral het feit dat je ook dubbele toelaat lijkt me niet echt positief voor de diversiteit van je team en dus de kans dat je Pokémon gebruikt die je anders niet zou gebruiken.

Opmerking

Omdat het natuurlijk ook gaat om de uitdaging, en spelen met Exp. Share aan en/of op SHIFT maakt het spel echt heel erg veel makkelijker.

Het principe van "alleen de eerste Pokémon op de route vangen" is heel simpel

Opmerking

Officieel zijn de regels vang alleen de eerste pokmeon op een route en fainted=dood.
                      Alleen op het een chalenge te houden gaat vaak de EXP share off en battle op SET

Opmerking

Aangezien dat waar is, spelen mijn vrienden en ik daar nu mee. Ik ben inmiddels al Katrien de Gruppin kwijtgeraakt in het eerste Totem gevecht.
                        Ik vind dit echt een hele leuke variant om te spelen. (En terwijl ik dit aan het typen was is mijn Pokéball Cartridge holder binnen gekomen!)

Opmerking

Het is me gelukt om mijn allereerste Nuzlocke te succesvol te voltooien. Dit was tevens een live Nuzlocke. Een Nuzlocke van Ultra Moon.
                          Hoeveel mensen hebben dit inmiddels ook gedaan?
                          Ik heb er zo'n 90 uur, verspreid over meer dan 6 weken, over gedaan.
                          Ik vond het erg tof om te doen, maar het is was bij vlagen ook wel erg spannend. Erg intrigerende ervaring.

Ik ben een verslag aan het schrijven van de laatste trials en de league. Iemand die het wil lezen?

Opmerking

Hoeveel mon zijn er dood gedaan door Necrozma

Opmerking

Helemaal geen een. Pascalle de Pangoro heeft 'm 2x afgemaakt en 1x gevangen.

Opmerking

Bezig...
                              X