+ Plaats nieuw onderwerp
Resultaten 1 tot 1 van de 1
    BLUH Tobi's Avatar
    Aangemeld
    27-02-2008

Standaard Team: Pokemon XD Gale Of Darkness

Als een soort van "rate my team", "progress" en "advice" topic gecombineerd.

Zoals de meesten van jullie weten is Pokemon XD Gale Of Darkness een spel waarin je tegen bijna alleen maar trainers battled in doubles format en ondertussen zogenoemde "shadow" Pokemon van de trainer moet vangen. Hierdoor is mijn team lichtelijk gebaseerd op het verzwakken van de Pokemon i.p.v. de Pokemon verslaan.

Lvl. 42
    Raven @ Twisted Spoon
    Ability: Synchronise
    - Psychic
    - Psych Up
    - Bite
    - Swift

Lvl. 42
    Pickles @ Focus Band
    Ability: Effect Spore
    - Mega Drain
    - Headbutt
    - Sky Uppercut
    - Stun Spore

Lvl. 42
    Vriska @ Silver Powder
    Ability: Swarm
    - Signal Beam
    - Dig
    - Night Shade
    - Fury Swipes

Lvl. 44
    Silva @ Mystic Water
    Ability: Thick Fat
    - Ice Beam
    - Body Slam
    - Water Pulse
    - Rest

Lvl. 44
    Onyxia @ Leftovers
    Ability: Sturdy
    - Headbutt
    - Rock Tomb
    - Metal Claw
    - Iron Tail

Lvl. 41
    Ruin @ Blackglasses
    Ability: Flash Fire
    - Bite
    - Charm
    - Flamethrower
    - Faint Attack

Swift, Stun Spore, Night Shade, Body Slam en Charm zijn dus echt puur bedoeld om shadow Pokemon te vangen. Dat gaat namelijk makkelijker als ze minder damage doen, je langzaam/geleidelijk schade kan toebrengen en ze paralyzed zijn. Vandaar deze moves.

Op het moment ben ik erg tevreden met mijn team, maar ik wil nog een aantal dingen veranderen:

Ik mis een electric type attack in mijn team en zat eraan te denken om Walrein te vervangen voor Starmie die ik recent in mijn bezit heb gekregen. Starmie kan, net als Walrein, Ice Beam en een water type move. Daarbij kan Starmie ook Recover, Psychic en Thunderbolt leren.

Ariados lijkt alleen nuttig te zijn voor het verzwakken van Shadow Pokemon met Night Shade en doet niet geweldig veel damage terwijl haar speed ook nog best laag is. Weet alleen nog niet wat ik dan als vervanging wil gaan nemen. Ik zat te denken aan Scyther. Scyther krijgt namelijk meteen Silver Wind en kan ook nog zorgen voor een flying type attack.

Aggron heeft nu 2 steel type moves. Metal Claw en Iron Tail. Om ze even op een rijtje te zetten, Metal Claw heeft 50 bp, 95 acc en 10% kans op attack raise en Iron Tail heeft 100 bp, 75 acc en 30% kans op defense lowering (tegenstander). Ik weet niet welke ik moet kiezen want soms ben ik best lang bezig in een battle en dan is een attack boost wel erg fijn en Iron Tail mist vaker. Aan de andere kant doet Iron Tail veel meer damage en is de kans op een stat verandering hoger. Ik wil een van deze attacks namelijk vervangen door Brick Break.

Aggron heeft ook Headbutt, die ik opzich wel fijn vind, maar ik zat eraan te denken om deze te vervangen door Double-Edge of Earthquake. Het probleem met Double-Edge is dat het een Sturdy Aggron is en geen Rock Head, en het probleem met Earthquake is dat ik deze alleen in combinatie met Scyther (als ik die wil gebruiken in plaats van Ariados) en eventuaal Breloom. Ik mis wel een beetje een reliable ground type move, dus dat zou wel tof zijn.

Houndoom heeft nu 2 dark type moves terwijl ik maar af en toe wat heb aan Faint Attack, dus eventueel wil ik deze nog vervangen voor een andere move. Heb helaas geen idee waarmee.

Advies/meningen?
    Laatst gewijzigd door Tobi; 17-03-16 om 19:31. Reden: Levels zijn ook best handig...

WEEEEEEEEEE~
    FC: 5343-9169-4395
    Spoiler: Toon

Informatie over onderwerp

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen: (0 leden en 1 gasten)

Forumrechten