Startpagina » Offtopic » Pokémon United Karaoke Contest

Pokémon United Karaoke Contest

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Auteur

https://vocaroo.com/7wc6UTWQRWr

Na lang wachten is hij er, de Pokémon United Karaoke Contest! Er was zeker een vraag naar, dus dan wordt het ook eens tijd om het te organiseren! Dit is de allereerste Karaoke Contest op Pokémon United, dus uiteraard is het ook een beetje experimenteren. Dit is niet een officiele editie van de Pokemon United Song Contest, de Karaoke Contest kan je zien als een spin-off dat verwant is maar toch op zichzelf staat. Laten we er een spetterende eerste editie van maken!

Wat is de Karaoke Contest?

Zoals eerder in de post gezegd, de Karaoke Contest is verwant aan de PUSC. Dat betekent dat een groot deel van de regels, evenals het stemmen hetzelfde zal zijn.

Het idee is simpel. Net als bij de PUSC, wordt er per deelnemer één inzending gevraagd. Echter is de inzending dit keer niet een liedje die je zoekt, maar eentje die je zelf zingt. De bedoeling is dat je een liedje karaoket, dus dat je meezingt met een ander liedje. Dit zelf gezongen liedje zal dan je inzending zijn bij de PUSC. Daarna worden er punten uitgedeeld door de deelnemers.

Stemronde:

Het stemmen gaat ook hetzelfde als in de PUSC, met één verschil. Gezien we van elkaar wel weten hoe we klinken, is het niet mogelijk dat de PUKC anoniem gehouden worden. Daardoor zijn de inzendingen niet anoniem. De gebruikelijke regels gelden, alle deelnemers geven punten aan de inzendingen aan de hand van het volgende schema, waarbij 12 punten naar de inzending gaat wat jouw favoriet is, 10 naar je op een na favoriet, etc.*

12 punten:
    10 punten:
    8 punten:
    7 punten:
    6 punten:
    5 punten:
    4 punten:
    3 punten:
    2 punten:
    1 punt:

*puntenschema kan verschillen aan de hand van aantal deelnemers.

De winnaar van de PUKC is degene die uiteindelijk de meeste punten heeft verzameld!

Extra categorie:

Echter zullen er zeker mensen zijn die niet willen zingen, maar wel de PUKC willen volgen en willen stemmen. Ook voor deze mensen heb ik nagedacht. Ik introduceer: de mietjesprijs! Mocht je graag willen stemmen bij de PUKC, maar doe je niet mee, stuur dan gerust nog steeds je stemmen. Je stem zal dan meetellen voor de mietjesprijs! Degene die de meeste punten van de mietjes (degenen die stemmen hebben uitgebracht zonder mee te doen), mag deze prijs in ontvangst nemen. De mietjesprijs is een extra categorie en telt niet mee voor uiteindelijke puntentelling van de PUKC.

PUKC Regels

• Elk individueel liedje mag maar één keer gekaraoket worden per PUKC editie. Dat betekent dat het, in tegenstelling tot de PUSC, wel mogelijk is om twee verschillende liedjes kan hebben die dezelfde oorspronkelijke artiest heeft.
    • Er zijn vooralsnog géén lied uitgesloten, dat betekent dat alle liedjes die zijn ingezonden in de PUSC, wel mag worden gekaraoket.
    • Het is de bedoeling dat het liedje wordt gekaraoket, dat wil zeggen, geen full-blown covers en remixes. We hoeven niet allerlei nieuwe instrumenten en auto-tune te horen. Meezingen met een track in de achtergrond mag, een a capella mag van mij ook. Ik zal daarover niet heel streng zijn en verwacht dat alles wat niet redelijkerwijs voldoet aan ‘karaoke’ wordt afgestraft door de stemmers.
    • Alle andere regels zijn afgeleid van de PUSC dus niet je stemmen verklappen, niet vergeten te stemmen, etc. tenzij anders gezegd. Gebruik je gezond verstand en stel vragen als er iets niet duidelijk is!

Tot slot:

• Alle inzendingen zijn in principe individueel, maar mocht er genoeg vraag zijn voor duet-inzendingen, dan wil ik dit zeker veranderen. Wat vinden jullie?

Thema:
    Geen thema, je bent vrij om te kiezen wat je karaoket.

Procedure:

In de eerste twee weken kunnen mensen mij vertellen welk liedje ze graag willen karaoken, dus hun liedje die ze hebben gekaraoket, gaan sturen naar mij, ShadowLoom. Ik doe dit zodat niet iemand mij last-minute een gekaraoket liedje inzendt dat al is ingezonden door iemand anders. Je krijgt dan ook zo snel mogelijk van mij een reactie dat je liedje nog niet bezet is en dan je niet je tijd verspilt. Dat zou heel zuur zijn. Doe dit via de PM functie van Pokémon United!

Uiterlijk dinsdag 16 juni 2020 om 23:59 wil ik graag weten welk liedje je wil karaoken. Stuur de artiestennaam + titel + videolink van het oorspronkelijke liedje naar mij, ShadowLoom.

In de eerste drie weken kan er een inzending gestuurd worden. Je kan ook je inzending sturen zonder dat je me vertelt welk liedje je wil karaoken, alleen heb je kan dat je dikke pech hebt en iemand anders hem al heeft gereserveerd en dat jij dus je tijd hebt verspild. De karaokeinzending wil ik graag op YouTube of als een .mp3 file die ik makkelijk kan downloaden, zoals Vocaroo.

Uiterlijk dinsdag 30 juni 2020 om 23:59 wil ik graag je inzending. Stuur je inzending in de vorm van een YouTube link of .mp3 file op naar mij, ShadowLoom, via PM. Mocht je het nog niet gedaan hebben, stuur dan de artiest + titel + videolink op van het originele liedje.

Nadat de inzendingen bekend zijn gemaakt, volgt de stemronde zoals beschreven hirboven.

Het kan uiteraard zijn dat ik een regel ben vergeten of dat iets niet goed is uitgelegd. De organisator heeft in principe altijd gelijk, maar ik zal zeker weten proberen erg redelijk te zijn. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een bericht.

Deelnemers :

• PokémonTrainer
    • E-boy
    • Black Ice
    • williewortel
    • Weblock
    • Brent
    • Tuck
    • ShadowLoom

Twee weken nadat de inzendingen bekend zijn gemaakt, zal de stemronde beginnen. De stemronde voor de PUKC en voor de mietjes zal uiteraard op dezelfde moment van start gaan.

Ten slotte doe ik als host uiteraard niet mee aan de PUKC, maar ik zal voor jullie speciaal een compleet liedje karaoken en toevoegen als spek en bonen voor de mietjesprijs.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door ShadowLoom.

Ik doe mee onder voorbehoud, gezien ik een tijdstip zal moeten kiezen waarop het de buren niet stoort en als m'n ouders weg zijn. Dat zal denk ik wel lukken. Heb al zin om m'n gouden keeltje te laten trillen.

Mochten drie weken voor de meeste mensen toch niet genoeg tijd zijn, dan ben ik uiteraard bereid dit te verzetten.

E-boy
    Lid

Ik ben van de partij! Zal de komende weken druk mijn stembanden smeren.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door E-boy.

Wie A zegt…

Ik doe mee

Vergeet niet in te schrijven/je liedje in te sturen!

Weblock
    Crew

Ik doe mee met het liedje dat ik heb opgegeven.

Gezien veel deelnemers graag wilden dat ik meedoe, schrijf ik mezelf ook officieel in.

Alle deelnemers hebben een liedje gereserveerd! Ik ben niet de beroerdste dus het is uiteraard mogelijk om je liedje nog te wijzigen, mocht je dat willen. Zorg er wel voor dat er in ieder geval voor de deadline een geldige inzending is.

De inschrijvingen zijn ook nog open tot de deadline, alleen valt er dan niet te reserveren dus zorg ervoor dat je op tijd een lied inzendt!

Op verzoek van sommige kandidaten is de deadline verlengd naar 30 juni 23:59. De inschrijvingen zijn tot dan ook nog open.

E-boy
    Lid

jeeemig

Vergeet niet je inzending te sturen voor 30 juni 23:59, dat is morgen! Van de volgende leden moet ik nog iets ontvangen:

• Black Ice
    • Weblock
    • PokemonTrainer
    Tuck
    Lid

OP DE VALREEP KAN IK NOG MEEDOEN?!

Hierbij alvast een impressie van mijn inzending: https://www.youtube.com/watch?v=AAaX7eALAEo

Het is niet gelukt, sorry guys. ):

Ik zal later wel wat zingen en posten voor spek en bonen.

De volgende flopleden hebben niks ingestuurd dus zorg ervoor dat je even je onvrede aan hun uit:

• Weblock
    • PokemonTrainer

Gelukkig hebben we zes leden die wél wat hebben ingezonden dus we kunnen gewoon verder! Ik stel voor een listening party op donderdagavond (morgen) rond 20:00 te houden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.