Startpagina » Pokémon HeartGold & SoulSilver » Pokémon HeartGold & SoulSilver Walkthrough » Pokémon HeartGold & SoulSilver Walkthrough – Mt. Silver

Pokémon HeartGold & SoulSilver Walkthrough – Mt. Silver

Je hebt de acht Gym Leaders van Johto verslagen, de Elite Four en Champion overwonnen, én de acht Gym Leaders van Kanto verslagen. Toch is er één plek die tot nu toe onbereikbaar is geweest: de berg Mt. Silver, op de grens tussen Johto en Kanto. Bovenaan deze berg wacht de laatste beproeving: een duel met de ultieme Pokémon Trainer.

Keer eerst terug naar Pallet Town, nadat je de Earth Badge hebt verzameld. Breng een bezoek aan het Pokémon Lab in het zuidoosten van het dorp, en spreek met Prof. Oak. Hij zal je feliciteren met je prestatie, geeft je HM08 Rock Climb, en hij zal je speciale toestemming verlenen om Mt. Silver te beklimmen.

Om Mt. Silver te bereiken, ga je terug naar Viridian City en verlaat je de stad richting het westen.

Route 22

Bij aankomst op Route 22 zul je een grasveld en wat heuveltjes zien. Loop door het grasveld, het heuveltje op, en ga dan naar links over het stenen pad. Spring dan één keer naar beneden en loop door het gras, en loop vervolgens verder door naar links.

Je komt aan bij een gebouw dat naar de ingang van Victory Road leidt. Ga echter niet naar Victory Road, maar loop verder door de gang naar links. Omdat je toestemming van Prof. Oak hebt, zal de gang niet meer geblokkeerd zijn en kun je doorlopen naar het westelijke uitgang, die naar Route 28 leidt.

Route 28

Route 28 ligt aan de westelijke grens van de Kanto-regio. De Route is bezaaid met grasvelden, boven, heuvels en meertjes. Opgepast: hier verschijnen krachtige wilde Pokémon. Ga naar de zuidelijke muur en loop dan verder naar het westen.

Na een kort eindje wandelen zul je de voet van Mt. Silver bereiken. Je kunt dit herkennen aan het naambordje Mr. Silver. Hier verschijnen dezelfde wilde Pokémon als op Route 28. Zodra je links van je een meer ziet, klim dan de heuveltjes op om bij een Pokémon Center te komen.

Rechts van het Pokémon Center zul je wat Cut-boompjes vinden. Hak deze weg en loop naar rechts om een huis te bereiken. Binnen ontmoet je een vrouw die je TM47 Steel Wing zal geven. Rechts van het huisje is ook een doodlopend punt met TM35 Flamethrower en een onzichtbare Rare Candy. Surf je bij het Pokémon Center naar beneden, dan kun je daar een Reaper Cloth vinden.

Neem de tijd om je team gereed te maken voor de laatste uitdaging bij het Pokémon Center. Om de top van Mt. Silver te bereiken heb je geen TM70 Flash nodig, maar wel Rock ClimbSurf, en Waterfall.

Zorg dat je helemaal klaar bent en ga dan vanaf het Pokémon Center naar het noordwesten om de ingang van Mt. Silver te bereiken.

Mt. Silver

Mt. Silver is de laatste grot van Pokémon HeartGold en SoulSilver en biedt je twee uitdagingen: het gevecht met Pokémon Trainer Red en het vangen van Moltres, één van de legendarische Pokémon van de Kanto-regio! Net zoals op Route 28 verschijnen hier krachtige wilde Pokémon. Ga de waterval op en in de verderop liggende kamer vind je een Expert Belt. Geef dit voorwerp aan je Pokémon om een 20% boost aan je Super Effective aanvallen te geven. Volg nu het water richting het westen en gebruikt Rock Climb om naar de kamer te gaan waar je Moltres kunt vangen!

Moltres Lv. 50
Type:
AncientPower
Flamethrower
Safeguard
Air Slash

Ga nu terug naar de ingang van Mt. Silver en klim de rotsen op aan je rechterkant. Je komt nu op de bergkant van Mt. Silver, een deel wat alleen in Pokémon HeartGold en SoulSilver te vinden is. De weg hier is vanzelfsprekend, en als je drie trappen omhoog gaat en vervolgens naar het zuiden loopt kun je TM76 Stealth Rock vinden. Loop vanaf hier naar het noorden totdat je de tweede trap ziet. Daal deze af en ga de grot in om een Full Restore te vinden. Ga nu weer naar buiten, ga twee trappen omlaag en volg het pad tot de middelste opening van de grot.

Volg hier het pad totdat je bij een trap naar boven komt. Ga naar boven en je komt terecht in een spiraalvormig, doolhofachtig gebied. Volg de cirkel tegen de klok in om verder te gaan en je komt weer buiten; ditmaal op een hoger, en met sneeuw bedekt gebied. Je zult hier een paar keer in en uit de laatste kamer moeten om verder te gaan, dus ga door de lagere ingang, loop door het volgende deel van het interieur van de grot en ga dan weer naar buiten. Volg de volgende rand van de besneeuwde buitenkant en je zult de ingang vinden die leidt naar de juiste uitgang van de spiralende kamer. Als je hier twee rotsen beklimt en naar links loopt, kun je een Pure Incense vinden. Ga daarna weer terug in de grot, neem de uitgang aan de linkerkant, en ga weer naar buiten.

Dit is het laatste deel van Mt. Silver! Klim de rotsen op en neem het middelste pad. Blijf doorlopen naar boven, waar een Trainer op je staat te wachten. Bereid je voor op het laatste gevecht en spreek dan de mysterieuze Trainer aan. Het blijkt Red te zijn, de hoofdrolspeler uit Pokémon Red, Blue en Yellow. Met zijn team vol ijzersterke Pokémon zal hij je uitdagen!

Pokémon Trainer Red
Venusaur Lv. 84
Charizard Lv. 84
Blastoise Lv. 84

Het zal een zwaar gevecht zijn, maar als je Red weet te verslaan, zal hij even geruisloos weer verdwijnen. Geniet van de credits: je bent nu de sterkste Pokémon Trainer in het land! Indien je het opnieuw tegen Red wilt opnemen, versla dan de Pokémon League opnieuw, en hij zal weer verschijnen op de top van Mt. Silver.

Hiermee is er ook een einde gekomen aan deze walkthrough. Maar dit betekent niet dat je klaar bent met het spel! Probeer bijvoorbeeld je Pokédex volledig in te vullen, of je Pokémon tot het uiterste te trainen en het tegen andere spelers op te nemen. Bedankt voor het lezen, en nog veel speelplezier!