Startpagina » Pokémon Legends: Arceus » Pokémon Legends: Arceus Walkthrough » Pokémon Legends: Arceus Walkthrough – Lord of the Tundra

Pokémon Legends: Arceus Walkthrough – Lord of the Tundra

Nadat je de Noble Electrode hebt gekalmeerd en verslag hebt uitgebracht bij de commandant, verschijnen de volgende dag Adaman en Irida weer in het dorp: Kamado heeft jullie allen bijeen geroepen. Hij vertelt over de laatste Noble, Avalugg, die in de Alabaster Icelands huist. Aan jou opnieuw de taak om deze Noble te kalmeren.

The Slumbering Lord of the Tundra

Opnieuw zijn er enkele optionele missies die je kunt doen om je mogelijkheden in het dorp uit te breiden:

• Arezu bij de kapper wil graag een Kirlia zien. Kirlia kun je vangen in de Crimson Mirelands of evolueren vanuit Ralts. Wanneer je Arezu een Kirlia laat zien, zul je nieuwe haarstijlen vrijspelen.
  • Choy bij de winkel heeft weer mot met Tao Hua. Om het conflict op te lossen, heb je 3 Sand Radishes nodig. De makkelijkste manier om hieraan te komen is ze te kopen bij Tulli van de Ginkgo Guild. Je kunt ze ook vinden in de Alabaster Icelands. Breng Tao Hua de 3 Sand Radishes en je zult nieuwe voorwerpen kunnen kopen bij de winkel.
  • Anthe bij de kledingzaak is op zoek naar 1 Red Shard, 1 Blue Shard en 1 Green Shard. Deze kun je vinden in tijd-ruimteverstoringen. Breng Anthe de Shards en je zult nieuwe soorten kleding kunnen kopen.

Bij de Training Grounds kun je nu met Ingo praten om het tegen verschillende krachtige Trainers op te nemen. Na afloop van ieder gevecht ontvangen je Pokémon Exp. Points en worden ze vanzelf genezen.

Loop naar de poort in het noordoosten van het dorp wanneer je klaar bent om erop uit te trekken. Hier kom je Professor Laventon tegen, evenals Rei/Akari tegen, die je uitdaagt voor een gevecht.

Na het gevecht zullen de twee weer weglopen. Ga door de poort en kies de Alabaster Icelands (in het noorden van de regio) als je bestemming.

Alabaster Icelands

Wanneer je de Icelands betreedt, zul je gegroet worden door Professor Laventon. Dan komen Adaman en Irida aanlopen, die je zullen ondersteunen bij je missie. De eerste stap is om contact te leggen met Gaeric, een Warden van de Pearl Clan.

Loop verder de Icelands in, en je zult al snel bij een grote kloof komen. Met behulp van Sneasler kun je veilig naar beneden klimmen. Aan de andere kant kun je dan weer omhoog klimmen. Een andere optie is om beneden naar rechts te gaan, waar je een tunnel vindt. Of nu aan de andere kant omhoog klimt of door de tunnel loopt, via beide routes kom je bij een uitgestrekte besneeuwde vlakte: Bonechill Wastes.

In de verte zul je een tempel zien bovenop een berg; loop richting de tempel, naar het noorden. Na een eindje lopen zul je dichter bij een grote ijsrots zien: Avalugg's Legacy. Loop naar deze ijsrots en je zult Adaman, Irida en een andere man tegenkomen.

Irida stelt de man voor, die Gaeric blijkt te zijn: de Warden van Avalugg. Nadat hij je wat vragen stelt, daagt hij je uit voor een gevecht.

Na het gevecht zal Gaeric je vertellen dat je Eternal Ice moet verzamelen dat bovenop de ijsrots ligt. Hiervoor heb je echter de hulp nodig van Braviary: een Pokémon nodig die je kan laten vliegen. Adaman vertelt dat je een Warden genaamd Sabi van zijn clan moet zoeken.

Gelukkig hoef je weinig te zoeken, want Sabi blijkt jullie al gevonden te hebben. Loop achter de ijsrots waar Sabi op staat en je zult aan de achterkant omhoog kunnen lopen. Praat met Sabi; ze zal je uitdagen om haar te vangen, en vliegt er dan vandoor met Braviary.

Iets ten noordoosten van Avalugg's Legacy zul je het Pearl Settlement vinden. Wanneer je deze plek een keer bezocht hebt, kun je er later direct naartoe reizen van de kaart, dus neem zeker eens een kijkje.

Sabi is naar de top van een berg in het zuiden van de Icelands gevlogen. De snelste manier om hier te komen, is door terug te keren naar het Snowfields Camp in het zuiden van de Icelands. Gebruik dan Sneasler om de berg achter het basiskamp op te klimmen. Wanneer je de top bereikt hebt, loop dan naar rechts, naar het uiterste punt van de klif (in de richting van de tempel in de verte). Aan het uiteinde zul je Sabi en Braviary vinden.

Sabi geeft zich echter nog niet gewonnen en maakt zich weer uit de vleugels, deze keer vliegt ze naar Snowpoint Temple toe. Gebruik Sneasler om de berg veilig af te dalen en doorkruis dan de Icelands, richting de waterval in het noorden.

Ga nog niet niet direct de berg op naar de tempel, maar kijk eerst bij de rivier waar de waterval in uitmondt. Hier vind je een lid van het Construction Corps die een basiskamp op wil zetten, maar zijn collega kwijt is.

Steek de rivier over met Basculegion en je vind zijn collega vlak rechts van de waterval. Spreek hem aan en keer dan terug naar waar je het eerdere Construction Corps-lid ontmoette. Je zult dan een nieuw basiskamp opzetten: het Icepeak Camp.

Wanneer je klaar bent om verder te reizen, klim dan achter het basiskamp omhoog en je komt bij een lange trap, en vervolgens een pad dat de berg op leidt. Aan het einde van het pad bereik je een groot meer: Lake Acuity. Loop links om het meer heen, en je zult na een poosje Snowpoint Temple bereiken.

Bij de ingang van de tempel zul je Sabi en Braviary weer vinden. Sabi is nog niet klaar met je en loopt de tempel in; volg haar naar binnen.

Snowpoint Temple

Loop verder de tempel in en loop links langs het grote standbeeld dat recht tegenover de ingang staat. Hierachter vind je een trap omhoog. Ga de trap op en volg het gangpad; na nog een trap omhoog kom je bij een T-splitsing. Sla rechtsaf en volg de gang, die naar een grote deur leidt.

Om de deuren in Snowpoint Temple te openen, moet je Rock-, Ice- en Steel-knoppen in de juiste volgorde indrukken. Deze volgorde kun je vinden door steeds de blik van de standbeelden te volgen, te beginnen bij het standbeeld waar geen enkel ander standbeeld naar kijkt.

Door de blikken van de standbeelden te volgen, zul je ook steeds bij de volgende deur uitkomen. De juiste volgordes voor iedere deur in de tempel zijn:

• Rock, Steel, Ice
  • Ice, Rock, Steel, Rock, Ice
  • Steel, Ice, Rock, Ice, Steel Rock

Na de derde deur kom je bij een trap omhoog. Pas op, want bovenaan de trap loopt een zeer krachtige Alpha Gallade rond. Versla of vang de Alpha Gallade of sluip er langs, en klim verder de trap op.

Blijf het pad volgen en je komt in een kamer waar je Sabi weer aantreft. Ze geeft je nog één laatste uitdaging: haar verslaan in een gevecht. Bereid je voor en ga dan de uitdaging aan. Pas op, want Sabi gebruikt drie krachtpatsers.

Nadat je Sabi verslagen hebt, nodigt ze je uit mee te komen naar het dak van de tempel. Loop de trappen op en je bereikt de uitgang. Buiten vind je Braviary, die je ook uitdaagt voor een gevecht.

Wanneer je ook Braviary verslagen hebt, zullen de twee zich eindelijk gewonnen geven. Braviary geeft je de Sky Plate, en voortaan kun je zijn hulp inschakelen met je fluit.

Braviary kun je oproepen zoals iedere andere Ride Pokémon met de + knop. Ook kun je op de A-knop drukken wanneer je van een grote hoogte valt. Met de B-knop kun je sneller vliegen en met de Y-knop kun je duiken.

Wanneer Braviary oproept, zul je een stukje omhoog vliegen, en vervolgens langzaam dalen. Je kunt niet verder omhoog gaan als je eenmaal vliegt, dus als je ver wilt vliegen, moet je eerst een heuvel op klimmen.

Gebruik Braviary om naar de grote ijsrots in het midden van de Icelands te vliegen, en duik dan naar beneden zodat je erop landt. Als je de ijsrots gemist hebt, geen nood: rond de ijsrots vind je wat kleinere rotsen waar je op kunt lopen. Ga op de top van zo'n kleinere rots staan en roep Braviary op met de + knop om een klein stukje omhoog te vliegen, hoog genoeg om de top van de grote ijsrots te bereiken.

Bovenaan de ijsrots zul je Eternal Ice op kunnen rapen bij de hoop ijs in het midden. Gaeric verschijnt ook en neemt het Eternal Ice aan, en zegt dan dat je naar de Icepeak Arena moet komen, in het westen van de Icelands.

Spring op Braviary en vlieg naar het westen van de Icelands. Hier zul je een pad zien dat zigzaggend de berg op leidt. Halverwege het pad zul je Volo en Gaeric tegenkomen. Na een kort gesprek zullen de twee weer weglopen.

Ga verder de berg op, en kijk uit voor de Alpha Machamp die daar rondloopt. Sla linksaf en loop verder omhoog, en je zult bij het altaar van Avalugg uitkomen (te herkennen aan de rood-oranje spandoeken). Gaeric maakt de balsems voor je gereed, en dan kan het gevecht beginnen.

Avalugg volgt altijd een vast patroon van vier aanvallen. Allereerst zal hij een spervuur van sneeuwballen lanceren die heen en weer zwiepen over het veld. Tussen iedere golf aan sneeuwballen is een beetje ruimte waar je tussendoor kunt door glippen. Je kunt deze aanval ook ontwijken door dwars door de sneeuwballen heen te rollen met de Y-knop.

Vervolgens zal Avalug een aantal ijskristallen uit de grond laten schieten. Deze volgen een lijn van Avalugg af, dus neem wat afstand van Avalugg en je zult ze makkelijk aan zien komen. Voordat een ijskristal omhoog schiet verschijnt er eerst een cirkel, dus ontloop deze cirkels.

Bij de derde aanval lanceert Avalugg ijspegels omhoog, die vervolgens naar jou toe schieten. Houd afstand van Avalugg en blijf in beweging om de ijspegels te ontwijken. Je kunt ook rollen met de Y-knop vlak voordat een ijspegel bij je aankomt om het ontwijken wat makkelijker te maken.

Ten slotte vuurt Avalugg een grote laserstraal af, die zijwaarts over het hele veld gaat. Je kunt deze aanval niet ontlopen, dus je zult er overheen moeten rollen met de Y-knop. Nadat je deze aanval ontweken hebt, zal Avalugg uitgeput zijn; dit is je kans om een Pokémon in te zetten voor een gevecht!

Tussen zijn aanvallen door zul je Avalugg ook kunnen raken met balsems, maar hiervoor moet je op het uiterste punt van de klif staan en ietsjes omhoog richten. Dit maakt het echter een stuk lastiger om Avaluggs aanvallen te ontwijken, dus als je hier moeite mee hebt, focus dan op ontwijken en wacht geduldig tot je je Pokémon in kunt zetten.

Probeer zo min mogelijk geraakt te worden in de eerste helft van het gevecht, want zodra Avaluggs furiebalk bijna leeg wordt, zal hij zijn aanvallen gaan combineren:

• Bij de eerste aanval verschijnen in de gaten tussen de sneeuwballen nu ijspegels, wat het ontwijken lastiger maakt.
  • De ijskristallen bij de tweede aanval zullen in een ander patroon verschijnen, en ook stekels achterlaten op de grond waar je niet op kunt lopen.
  • Wanneer Avalugg ijspegels lanceert bij de derde aanval, zullen deze veel sneller en vaker afgevuurd worden.
  • Ten slotte verschijnen vóór de laserstraal een aantal ijskristallen die ook stekels achterlaten, zodat je minder ruimte hebt om veilig rond te lopen.

Wanneer je Avaluggs furiebalk helemaal geleegd hebt, zal hij eindelijk kalmeren. Als dank geeft hij je de Icicle Plate. Irida, Gaeric, Adaman en Sabi zullen aan komen lopen om je te bedanken en feliciteren.

Nu je de Noble van de Icelands gekalmeerd hebt, zul je bij het Icepeak Camp weer een ballonnenrace kunnen doen.

Ten slotte is het tijd om terug te keren naar Jubilife Village. Ga terug naar een basiskamp en praat met Professor Laventon om de Alabaster Icelands te verlaten.

Let op: zodra je verslag uit brengt bij Kamado en verdergaat met het verhaal, zul je een tijdje niet meer terug kunnen keren naar Jubilife Village! Zorg er dus voor dat je je team, voorwerpen en missies op orde hebt.

Wanneer je al je voorbereidingen getroffen hebt, ga dan naar het Galaxy Team-hoofdkwartier en praat met Kamado in zijn kantoor op de hoogste verdieping om je verslag te doen.

Nu alle Nobles gekalmeerd zijn, lijkt het even alsof het leven weer terug kan gaan naar normaal. Maar die nacht zul je plotseling gewekt worden door een luide knal…