Het doelwit ontvangt 2 tot 5 beurten lang iedere beurt 6,25% schade, en kan zolang niet wisselen.
Level
9
Night Shade
—10015
Doet schade gelijk aan het Level van de gebruiker.
Level
17
Teleport
——20
Vlucht van een gevecht met een wilde Pokémon.
Level
25
Taunt
—10020
Ket doelwit kan 2 tot 4 beurten lang geen Status-aanvallen gebruiken.
Level
33
Pursuit
4010020
Raakt een doelwit dat wil wisselen voordat die wisselt, voor dubbele schade.
Level
41
Psychic
9010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
Level
49
Superpower
1201005
Verlaagt de Attack en Defense van de gebruiker met 1 niveau.
Level
57
Psycho Shift
—9010
Geeft het doelwit de statusproblemen van de gebruiker en geneest die.
Level
65
Zen Headbutt
809015
Heeft 20% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Level
73
Cosmic Power
——20
Verhoogt de Defense en Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau.
Level
81
Zap Cannon
120505
Verlamt het doelwit.
Level
89
Psycho Boost
140905
Verlaagt de Sp. Atk van de gebruiker met 2 niveaus.
Level
97
Hyper Beam
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM- en HM-aanvallen
TM01
Focus Punch
15010020
Raakt na het doelwit, en alleen als de gebruiker in dezelfde beurt niet aangevallen werd.
TM03
Water Pulse
6010020
Heeft 20% kans om het doelwit te verwarren.
TM04
Calm Mind
——20
Verhoogt de Sp. Atk en Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau.
TM06
Toxic
—10010
Vergiftigt het doelwit ernstig.
TM10
Hidden Power
—10015
De kracht en het type van deze aanval verschillen per gebruiker.
TM11
Sunny Day
——5
Wekt sterk zonlicht op dat 5 beurten duurt.
TM12
Taunt
—10020
Ket doelwit kan 2 tot 4 beurten lang geen Status-aanvallen gebruiken.
TM13
Ice Beam
9510010
Heeft 10% kans om het doelwit totaal te bevriezen.
TM15
Hyper Beam
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM16
Light Screen
——30
Halveert 5 beurten lang schade van speciale aanvallen tegen het hele team.
TM17
Protect
——10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM18
Rain Dance
——5
Wekt een regenbui op die 5 beurten duurt.
TM20
Safeguard
——25
Beschermt het hele team 5 beurten lang tegen statusproblemen en verwarring.
TM21
Frustration
—10020
Doet meer schade des te minder bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM22
Solar Beam
12010010
Doet de eerste beurt niets, en valt aan op de beurt erna. In sterk zonlicht valt de gebruiker meteen aan.
TM24
Thunderbolt
9510015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
TM25
Thunder
1207010
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen. Raakt Pokémon die hoog in de lucht zijn. Raakt altijd in een regenbui. Nauwkeurigheid daalt naar 50% in sterk zonlicht.
TM27
Return
—10020
Doet meer schade des te meer bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM29
Psychic
9010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM30
Shadow Ball
8010015
Heeft 20% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM31
Brick Break
7510015
Verwijdert barrières van het doelwit, zoals Light Screen en Reflect.
TM32
Double Team
——15
Verhoogt de behendigheid van de gebruiker met 1 niveau.
TM33
Reflect
——20
Halveert 5 beurten lang schade van fysieke aanvallen tegen het hele team.
TM34
Shock Wave
60—20
Raakt altijd.
TM39
Rock Tomb
508010
Verlaagt de Speed van het doelwit met 1 niveau.
TM40
Aerial Ace
60—20
Raakt altijd.
TM41
Torment
—10015
Het doelwit kan niet meer twee beurten achter elkaar dezelfde aanval uitvoeren.
TM42
Facade
7010020
Kracht verdubbelt als de gebruiker vergiftigd, verlamd of verbrand is.
TM43
Secret Power
7010020
Heeft 30% kans op een neveneffect, afhankelijk van het terrein van het gevecht.
TM44
Rest
——10
Geneest alle HP van de gebruiker en laat die in slaap vallen voor 3 beurten.
TM48
Skill Swap
—10010
Verwisselt de Abilities van de gebruiker en het doelwit.
TM49
Snatch
—10010
Steelt de effecten van alle Status-aanvallen die op dezelfde beurt uitgevoerd worden.
TM52
Focus Blast
120705
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM53
Energy Ball
8010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM56
Fling
—10010
Verbruikt het voorwerp van de gebruiker. De kracht van deze aanval hangt af van welk voorwerp.
TM57
Charge Beam
509010
Heeft 70% kans om de Sp. Atk van de gebruiker te verhogen met 1 niveau.
TM58
Endure
——10
Weerstaat deze beurt alle aanvallen met minstens 1 HP. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM60
Drain Punch
601005
Geneest de gebruiker voor 50% van de toegebrachte schade.
TM67
Recycle
—10010
Herstelt een voorwerp dat de gebruiker eerder verbruikt heeft.
TM68
Giga Impact
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM70
Flash
—10020
Verlaagt de nauwkeurigheid van het doelwit met 1 niveau.
TM72
Avalanche
6010010
Raakt na het doelwit. Kracht verdubbelt als de gebruiker deze beurt aangevallen is.
TM73
Thunder Wave
—10020
Verlamt het doelwit.
TM76
Stealth Rock
——20
Legt een hindernis die Rock-type schade toebrengt aan tegenstanders die inwisselen.
TM77
Psych Up
——10
Kopieert de aangepaste statistieken van het doelwit
TM80
Rock Slide
759010
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
TM82
Sleep Talk
——10
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Voert een willekeurige andere aanval van de gebruiker uit.
TM83
Natural Gift
—10015
Verbruikt een Berry van de gebruiker. De kracht en het type van deze aanval hangen af van welke Berry.
TM84
Poison Jab
8010020
Heeft 30% kans om het doelwit te vergiftigen.
TM85
Dream Eater
10010015
Kan alleen gebruikt worden als het doelwit slaapt. Geneest de gebruiker voor 50% van de toegebrachte schade.
TM86
Grass Knot
—10020
Doet meer schade des te zwaarder het doelwit is.
TM87
Swagger
—9015
Verwart het doelwit, maar verhoogt diens Attack met 2 niveaus.
TM90
Substitute
——10
Wisselt 25% HP van de gebruiker in om een vervanger te creëren die aanvallen opvangt.
TM91
Flash Cannon
8010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM92
Trick Room
——5
Voor vijf beurten lang vallen langamere Pokémon het eerst aan.
HM01
Cut
509530
HM04
Strength
8010015
HM06
Rock Smash
4010015
Heeft 50% kans om de Defense van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
Move Tutor-aanvallen
Frontier Access
Gravity
——5
Alle Pokémon zitten 5 beurten lang aan de grond en zijn vatbaar voor Ground-type aanvallen.
Frontier Access
Low Kick
—10020
Doet meer schade des te zwaarder het doelwit is.
Frontier Access
Magic Coat
——15
Kaatst statuseffecten door aanvallen van de tegenstander terug naar de tegenstander.
Frontier Access
Mud-Slap
2010010
Verlaagt de nauwkeurigheid van het doelwit met 2 niveaus.
Frontier Access
Role Play
——10
Kopieert de Ability van het doelwit.
Frontier Access
Signal Beam
7510015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
Frontier Access
Snore
4010015
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Frontier Access
Superpower
1201005
Verlaagt de Attack en Defense van de gebruiker met 1 niveau.
Frontier Access
Trick
—10010
Verwisselt de voorwerpen van de gebruiker en het doelwit.
Frontier Access
Zen Headbutt
809015
Heeft 20% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Ilex Forest
Headbutt
7010015
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Aanvallen van andere vormen
Andere vorm
Agility
——30
Verhoogt de Speed van de gebruiker met 2 niveaus.
Andere vorm
Amnesia
——20
Verhoogt de Sp. Def van de gebruiker met 2 niveaus.
Andere vorm
Counter
—10020
Doet 2× de schade van de laatste fysieke aanval die de gebruiker deze beurt ontvangt.
Andere vorm
Extreme Speed
801005
Raakt vóór het doelwit.
Andere vorm
Fire Punch
7510015
Heeft 10% kans om het doelwit te verbranden.
Andere vorm
Ice Punch
7510015
Heeft 10% kans om het doelwit totaal te bevriezen.
Andere vorm
Icy Wind
559515
Verlaagt de Speed van het doelwit met 1 niveau.
Andere vorm
Iron Defense
——15
Verhoogt de Defense van de gebruiker met 2 niveaus.
Andere vorm
Knock Off
2010020
Verwijdert het voorwerp van het doelwit en brengt dan 50% meer schade toe.
Andere vorm
Mirror Coat
—10020
Doet 2× de schade van de laatste speciale aanval die de gebruiker deze beurt ontvangt.
Andere vorm
Recover
——10
Geneest 50% HP van de gebruiker.
Andere vorm
Spikes
——20
Legt een hindernis die 12,5%, 16,7% of 25% schade toebrengt aan tegenstanders die inwisselen, afhankelijk van hoe vaak Spikes gebruikt is.