Verhoogt de Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau tot de volgende beurt, en verdubbelt de kracht van diens volgende aanval als dit een Electric-type aanval is.
Level
1
Sonic Boom
—9020
Doet altijd 20 HP schade.
Level
1
Spark
6510020
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Level
1
Tackle
359535
Level
5
Tackle
359535
Level
8
Sonic Boom
—9020
Doet altijd 20 HP schade.
Level
12
Spark
6510020
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Level
15
Rollout
309020
Valt 5 beurten achter elkaar aan, steeds met verdubbelde kracht. Kracht verdubbelt bovendien als de gebruiker ervoor Defense Curl gebruikte.
Level
19
Screech
—8540
Verlaagt de Defense van het doelwit met 2 niveaus.
Level
22
Light Screen
——30
Halveert 5 beurten lang schade van speciale aanvallen tegen het hele team.
Level
26
Charge Beam
509010
Heeft 70% kans om de Sp. Atk van de gebruiker te verhogen met 1 niveau.
Level
29
Self-Destruct
4001005
De gebruiker valt flauw.
Level
35
Swift
60—20
Raakt altijd.
Level
40
Magnet Rise
——10
Maakt de gebruiker 5 beurten lang immuun voor Ground-type aanvallen.
Level
46
Gyro Ball
—1005
Doet meer schade des te sneller het doelwit is dan de gebruiker.
Level
51
Explosion
5001005
De gebruiker valt flauw.
Level
57
Mirror Coat
—10020
Doet 2× de schade van de laatste speciale aanval die de gebruiker deze beurt ontvangt.
TM- en HM-aanvallen
TM06
Toxic
—10010
Vergiftigt het doelwit ernstig.
TM10
Hidden Power
—10015
De kracht en het type van deze aanval verschillen per gebruiker.
TM12
Taunt
—10020
Ket doelwit kan 2 tot 4 beurten lang geen Status-aanvallen gebruiken.
TM15
Hyper Beam
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM16
Light Screen
——30
Halveert 5 beurten lang schade van speciale aanvallen tegen het hele team.
TM17
Protect
——10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM18
Rain Dance
——5
Wekt een regenbui op die 5 beurten duurt.
TM21
Frustration
—10020
Doet meer schade des te minder bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM24
Thunderbolt
9510015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
TM25
Thunder
1207010
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen. Raakt Pokémon die hoog in de lucht zijn. Raakt altijd in een regenbui. Nauwkeurigheid daalt naar 50% in sterk zonlicht.
TM27
Return
—10020
Doet meer schade des te meer bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM32
Double Team
——15
Verhoogt de behendigheid van de gebruiker met 1 niveau.
TM34
Shock Wave
60—20
Raakt altijd.
TM41
Torment
—10015
Het doelwit kan niet meer twee beurten achter elkaar dezelfde aanval uitvoeren.
TM42
Facade
7010020
Kracht verdubbelt als de gebruiker vergiftigd, verlamd of verbrand is.
TM43
Secret Power
7010020
Heeft 30% kans op een neveneffect, afhankelijk van het terrein van het gevecht.
TM44
Rest
——10
Geneest alle HP van de gebruiker en laat die in slaap vallen voor 3 beurten.
TM46
Thief
4010010
Steelt het voorwerp van het doelwit als de gebruiker er geen vast heeft.
TM57
Charge Beam
509010
Heeft 70% kans om de Sp. Atk van de gebruiker te verhogen met 1 niveau.
TM58
Endure
——10
Weerstaat deze beurt alle aanvallen met minstens 1 HP. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM64
Explosion
5001005
De gebruiker valt flauw.
TM68
Giga Impact
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM70
Flash
—10020
Verlaagt de nauwkeurigheid van het doelwit met 1 niveau.
TM73
Thunder Wave
—10020
Verlamt het doelwit.
TM74
Gyro Ball
—1005
Doet meer schade des te sneller het doelwit is dan de gebruiker.
TM82
Sleep Talk
——10
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Voert een willekeurige andere aanval van de gebruiker uit.
TM83
Natural Gift
—10015
Verbruikt een Berry van de gebruiker. De kracht en het type van deze aanval hangen af van welke Berry.
TM87
Swagger
—9015
Verwart het doelwit, maar verhoogt diens Attack met 2 niveaus.
TM90
Substitute
——10
Wisselt 25% HP van de gebruiker in om een vervanger te creëren die aanvallen opvangt.
Move Tutor-aanvallen
Route 212
Sucker Punch
801005
Raakt vóór het doelwit, maar alleen als deze een aanval voorbereidt die schade toebrengt.
Snowpoint City
Magnet Rise
——10
Maakt de gebruiker 5 beurten lang immuun voor Ground-type aanvallen.
Snowpoint City
Snore
4010015
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Snowpoint City
Swift
60—20
Raakt altijd.
Survival Area
Rollout
309020
Valt 5 beurten achter elkaar aan, steeds met verdubbelde kracht. Kracht verdubbelt bovendien als de gebruiker ervoor Defense Curl gebruikte.