Verlaagt de Attack van alle tegenstanders met 1 niveau wanneer deze Pokémon ingezet wordt.
Wilde Pokémon met lager Level verschijnen minder vaak.
Frisk
Onthult het voorwerp dat de tegenstander vast heeft wanneer deze Pokémon ingezet wordt.
Sap Sipper
(Verborgen Ability)
Absorbeert Grass-type aanvallen om Attack met 1 niveau te verhogen.
Level-up aanvallen
Level
1
Me First
——20
Voert de aanval uit die het doelwit voorbereidt met 1,5× de normale kracht, als de gebruiker voor het doelwit aanvalt.
Level
1
Tackle
4010035
Level
3
Leer
—10030
Verlaagt de Defense van het doelwit met 1 niveau.
Level
7
Astonish
3010015
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Level
10
Hypnosis
—6020
Laat het doelwit in slaap vallen.
Level
13
Stomp
6510020
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Level
16
Sand Attack
—10015
Verlaagt de nauwkeurigheid van het doelwit met 1 niveau.
Level
21
Take Down
908520
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.
Level
23
Confuse Ray
—10010
Verwart het doelwit. Raakt ook Normal-type Pokémon.
Level
27
Calm Mind
——20
Verhoogt de Sp. Atk en Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau.
Level
33
Role Play
——10
Kopieert de Ability van het doelwit.
Level
38
Zen Headbutt
809015
Heeft 20% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Level
43
Jump Kick
1009510
Als deze aanval mislukt, ontvangt de gebruiker 50% HP schade.
Level
49
Imprison
—10010
Het doelwit kan geen aanvallen meer gebruiken die de gebruiker ook kent.
Level
50
Captivate
—10020
Verlaagt de Sp. Atk van het doelwit met 2 niveaus als die van het andere geslacht is als de gebruiker.
Level
55
Me First
——20
Voert de aanval uit die het doelwit voorbereidt met 1,5× de normale kracht, als de gebruiker voor het doelwit aanvalt.
TM-aanvallen
TM01
Work Up
——30
Verhoogt de Attack en Sp. Atk van de gebruiker met 1 niveau.
TM03
Psyshock
8010010
Gebruikt de Defense van het doelwit in plaats van de Sp. Def.
TM04
Calm Mind
——20
Verhoogt de Sp. Atk en Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau.
TM05
Roar
——20
Forceert het doelwit te wisselen naar een willekeurige andere Pokémon.
TM06
Toxic
—9010
Vergiftigt het doelwit ernstig. Raakt altijd als de gebruiker Poison-type is.
TM10
Hidden Power
6010015
Het type van deze aanval verschilt per gebruiker.
TM11
Sunny Day
——5
Wekt sterk zonlicht op dat 5 beurten duurt.
TM16
Light Screen
——30
Halveert 5 beurten lang schade van speciale aanvallen tegen het hele team.
TM17
Protect
——10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM18
Rain Dance
——5
Wekt een regenbui op die 5 beurten duurt.
TM21
Frustration
—10020
Doet meer schade des te minder bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM22
Solar Beam
12010010
Doet de eerste beurt niets, en valt aan op de beurt erna. In sterk zonlicht valt de gebruiker meteen aan.
TM24
Thunderbolt
9010015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
TM25
Thunder
1107010
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen. Raakt Pokémon die hoog in de lucht zijn. Raakt altijd in een regenbui. Nauwkeurigheid daalt naar 50% in sterk zonlicht.
TM26
Earthquake
10010010
Raakt Pokémon die ondergronds zijn voor dubbele schade.
TM27
Return
—10020
Doet meer schade des te meer bevriend de gebruiker is met zijn Trainer.
TM29
Psychic
9010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM30
Shadow Ball
8010015
Heeft 20% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM32
Double Team
——15
Verhoogt de behendigheid van de gebruiker met 1 niveau.
TM33
Reflect
——20
Halveert 5 beurten lang schade van fysieke aanvallen tegen het hele team.
TM42
Facade
7010020
Kracht verdubbelt als de gebruiker vergiftigd, verlamd of verbrand is.
TM44
Rest
——10
Geneest alle HP van de gebruiker en laat die in slaap vallen voor 3 beurten.
TM45
Attract
—10015
Laat het doelwit verliefd worden als die van het andere geslacht is als de gebruiker.
TM46
Thief
6010025
Steelt het voorwerp van het doelwit als de gebruiker er geen vast heeft.
TM48
Round
6010015
Kracht verdubbelt als een teamgenoot deze aanval dezelfde beurt ook gebruikte; raakt dan meteen erna.
TM53
Energy Ball
9010010
Heeft 10% kans om de Sp. Def van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TM57
Charge Beam
509010
Heeft 70% kans om de Sp. Atk van de gebruiker te verhogen met 1 niveau.
TM68
Giga Impact
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM73
Thunder Wave
—9020
Verlamt het doelwit.
TM77
Psych Up
——10
Kopieert de aangepaste statistieken van het doelwit
TM78
Bulldoze
6010020
Verlaagt de Speed van het doelwit met 1 niveau.
TM85
Dream Eater
10010015
Kan alleen gebruikt worden als het doelwit slaapt. Geneest de gebruiker voor 50% van de toegebrachte schade.
TM87
Swagger
—8515
Verwart het doelwit, maar verhoogt diens Attack met 2 niveaus.
TM88
Sleep Talk
——10
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Voert een willekeurige andere aanval van de gebruiker uit.
TM90
Substitute
——10
Wisselt 25% HP van de gebruiker in om een vervanger te creëren die aanvallen opvangt.
TM92
Trick Room
——5
Voor vijf beurten lang vallen langamere Pokémon het eerst aan.
TM93
Wild Charge
9010015
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.
TM100
Confide
——20
Verlaagt de Sp. Atk van het doelwit met 1 niveau.
Ei-aanvallen
Broed
Bite
6010025
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Broed
Disable
—10020
Maakt de laatst gebruikte aanval van het doelwit 4 beurten onbruikbaar.
Broed
Double Kick
3010030
Raakt 2 keer.
Broed
Extrasensory
8010020
Heeft 10% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Broed
Me First
——20
Voert de aanval uit die het doelwit voorbereidt met 1,5× de normale kracht, als de gebruiker voor het doelwit aanvalt.
Broed
Megahorn
1208510
Broed
Mud Sport
—10015
Verlaagt 5 beurten lang de kracht van alle Electric-type aanvallen met 67%.
Broed
Rage
2010020
Verhoogt de Attack van de gebruiker met 1 niveau als hij direct na deze aanval geraakt wordt.
Broed
Spite
—10010
Vermindert de PP van de laatst gebruikte aanval van het doelwit met 4 PP.
Broed
Thrash
12010010
Valt 2 tot 3 beurten achter elkaar aan, en verwart daarna de gebruiker.
Broed
Zen Headbutt
809015
Heeft 20% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Als Ghost-type: gebruiker verliest 50% HP waarna doelwit iedere beurt 25% HP verliest. Als niet-Ghost-type: verhoogt Attack en Defense en verlaagt Speed gebruiker met 1 niveau.