Als een tegenstander fysiek contact maakt, verliest hij 12,5% HP.
Lightning Rod
Alle Electric-type aanvallen raken deze Pokémon, die ze absorbeert om Sp. Atk met 1 niveau te verhogen.
Wilde Electric-type Pokémon verschijnen vaker.
Sturdy
(Verborgen Ability)
Deze Pokémon behoudt minstens 1 HP na een aanval bij volle HP, en negeert 1-hit KO aanvallen.
Level-up aanvallen
Level
1
Nuzzle
2010020
Verlamt het doelwit.
Level
1
Tackle
4010035
Level
5
Defense Curl
——40
Verhoogt de Defense van de gebruiker met 1 niveau.
Level
10
Charge
——20
Verhoogt de Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau, en verdubbelt de kracht van diens volgende aanval als dit een Electric-type aanval is.
Level
15
Thunder Shock
4010030
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
Level
20
Fell Stinger
5010025
Verhoogt de Attack van de gebruiker met 3 niveaus als deze aanval het doelwit uitschakelt.
Level
25
Spark
6510020
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Level
30
Pin Missile
259520
Raakt 2 tot 5 keer.
Level
35
Magnet Rise
——10
Maakt de gebruiker 5 beurten lang immuun voor Ground-type aanvallen.
Level
40
Zing Zap
8010010
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Level
45
Discharge
8010015
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Level
50
Electric Terrain
——10
Wekt Electric Terrain op dat 5 beurten actief is.
Level
55
Wild Charge
9010015
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.
Level
60
Spiky Shield
——10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker en brengt Pokémon die fysiek contact maken 12,5% HP schade toe. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM- en TR-aanvallen
TM07
Pin Missile
259520
Raakt 2 tot 5 keer.
TM08
Hyper Beam
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM09
Giga Impact
150905
De gebruiker kan de volgende beurt niets doen als deze aanval raakt.
TM14
Thunder Wave
—9020
Verlamt het doelwit.
TM18
Reflect
——20
Halveert 5 beurten lang schade van fysieke aanvallen tegen het hele team.
TM21
Rest
——10
Geneest alle HP van de gebruiker en laat die in slaap vallen voor 3 beurten.
TM23
Thief
6010025
Steelt het voorwerp van het doelwit als de gebruiker er geen vast heeft.
TM24
Snore
5010015
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
TM25
Protect
——10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TM31
Attract
—10015
Laat het doelwit verliefd worden als die van het andere geslacht is als de gebruiker.
TM39
Facade
7010020
Kracht verdubbelt als de gebruiker vergiftigd, verlamd of verbrand is.
TM40
Swift
60—20
Raakt altijd.
TM41
Helping Hand
——20
Verhoogt de kracht van aanvallen van andere Pokémon naast de gebruiker met 50% voor deze beurt.
TM52
Bounce
85855
Ontwijkt de eerste beurt aanvallen, en valt de beurt erna aan. Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
TM56
U-turn
7010020
Wisselt de gebruiker.
TM57
Payback
5010010
Kracht verdubbelt als de gebruiker na het doelwit aanvalt.
TM58
Assurance
6010010
Kracht verdubbelt als het doelwit dezelfde beurt schade ontving.
TM59
Fling
—10010
Verbruikt het voorwerp van de gebruiker. De kracht van deze aanval hangt af van welk voorwerp.
TM76
Round
6010015
Kracht verdubbelt als een teamgenoot deze aanval dezelfde beurt ook gebruikte; raakt dan meteen erna.
TM80
Volt Switch
7010020
Wisselt de gebruiker.
TM82
Electroweb
559515
Verlaagt de Speed van het doelwit met 1 niveau.
TM90
Electric Terrain
——10
Wekt Electric Terrain op dat 5 beurten actief is.
TM93
Eerie Impulse
—10015
Verlaagt de Sp. Atk van het doelwit met 2 niveaus.
TR08
Thunderbolt
9010015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
TR09
Thunder
1107010
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen. Raakt Pokémon die hoog in de lucht zijn. Raakt altijd in een regenbui. Nauwkeurigheid daalt naar 50% in sterk zonlicht.
TR12
Agility
——30
Verhoogt de Speed van de gebruiker met 2 niveaus.
TR20
Substitute
——10
Wisselt 25% HP van de gebruiker in om een vervanger te creëren die aanvallen opvangt.
TR21
Reversal
—10015
Doet meer schade des te minder HP de gebruiker heeft.
TR26
Endure
——10
Weerstaat deze beurt alle aanvallen met minstens 1 HP. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
TR27
Sleep Talk
——10
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Voert een willekeurige andere aanval van de gebruiker uit.
TR30
Encore
—1005
Het doelwit kan 3 beurten alleen zijn laatst gebruikte aanval uitvoeren.
TR31
Iron Tail
1007515
Heeft 30% kans om de Defense van het doelwit te verlagen met 1 niveau.
TR52
Gyro Ball
—1005
Doet meer schade des te sneller het doelwit is dan de gebruiker.
TR57
Poison Jab
8010020
Heeft 30% kans om het doelwit te vergiftigen.
TR69
Zen Headbutt
809015
Heeft 20% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
TR74
Iron Head
8010015
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
TR77
Grass Knot
—10020
Doet meer schade des te zwaarder het doelwit is.
TR80
Electro Ball
—10010
Doet meer schade des te sneller de gebruiker is dan het doelwit.
TR85
Work Up
——30
Verhoogt de Attack en Sp. Atk van de gebruiker met 1 niveau.
TR86
Wild Charge
9010015
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.
Ei-aanvallen
Broed
Disarming Voice
40—15
Raakt altijd.
Broed
Fake Out
4010010
Raakt vóór het doelwit en laat die 'flinchen', maar werkt alleen op de eerste beurt van de gebruiker.
Broed
Flail
—10015
Doet meer schade des te minder HP de gebruiker heeft.
Broed
Present
—9015
Heeft een willekeurige kracht, tussen 40 en 120. Heeft echter ook 20% kans om het doelwit te genezen voor 20% HP.
Broed
Tickle
—10020
Verlaagt de Attack en Defense van het doelwit met 1 niveau.
Broed
Wish
——10
Geneest aan het einde van de volgende beurt de Pokémon die dan op de plek van de gebruiker staat voor 50% HP van diens HP.
Move Tutor-aanvallen
Master Dojo
Rising Voltage
7010020
Kracht verdubbelt op Electric Terrain.
Master Dojo
Steel Roller
1301005
Kan alleen gebruikt worden als speciaal terrein actief is, en verwijdert dat terrein.