Physical Special Status Physical/Special
Pokédex:
Ga naar:

#100

Voltorb

Introductie:Pokémon Red & Blue
Soort:Ball Pokémon
Type:
HP
40
Attack
30
Defense
50
Sp. Atk
55
Sp. Def
55
Speed
100
Eigroepen:Mineral
Nummer:#100 (National Pokédex)

Niet verkrijgbaar

Voltorb is niet verkrijgbaar in Pokémon Sword & Shield.
Klik hier om Voltorb in de Pokémon Scarlet & Violet Pokédex te bekijken.

Abilities

Soundproof
Negeert alle geluidsaanvallen.
Static
Bij fysiek contact is er 30% kans dat de tegenstander verlamd wordt.
Wilde Electric-type Pokémon verschijnen vaker.
Aftermath
(Verborgen Ability)
Als een tegenstander deze Pokémon uitschakelt met een aanval die fysiek contact maakt, verliest hij 25% HP.

Evoluties

Train een Voltorb naar Lv. 30.

Aanvallen uit eerdere games

Explosion
2501005
De gebruiker valt flauw.
Facade
7010020
Kracht verdubbelt als de gebruiker vergiftigd, verlamd of verbrand is.
Foul Play
9510015
Gebruikt de Attack van het doelwit in plaats van die van de gebruiker.
Headbutt
7010015
Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Light Screen
30
Halveert 5 beurten lang schade van speciale aanvallen tegen het hele team.
Mirror Coat
10020
Doet 2× de schade van de laatste speciale aanval die de gebruiker deze beurt ontvangt.
Protect
10
Blokkeert deze beurt alle aanvallen tegen de gebruiker. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
Reflect
20
Halveert 5 beurten lang schade van fysieke aanvallen tegen het hele team.
Rest
10
Geneest alle HP van de gebruiker en laat die in slaap vallen voor 3 beurten.
Screech
8540
Verlaagt de Defense van het doelwit met 2 niveaus.
Self-Destruct
2001005
De gebruiker valt flauw.
Substitute
10
Wisselt 25% HP van de gebruiker in om een vervanger te creëren die aanvallen opvangt.
Swift
6020
Raakt altijd.
Tackle
4010035
Taunt
10020
Het doelwit kan 3 beurten lang geen Status-aanvallen gebruiken.
Teleport
20
Wisselt de gebruiker.
Thunder
1107010
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen. Raakt Pokémon die hoog in de lucht zijn. Raakt altijd in een regenbui. Nauwkeurigheid daalt naar 50% in sterk zonlicht.
Thunder Shock
4010030
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
Thunder Wave
9020
Verlamt het doelwit.
Thunderbolt
9010015
Heeft 10% kans om het doelwit te verlammen.
Toxic
9010
Vergiftigt het doelwit ernstig. Raakt altijd als de gebruiker Poison-type is.
Charge
20
Verhoogt de Sp. Def van de gebruiker met 1 niveau, en verdubbelt de kracht van diens volgende aanval als dit een Electric-type aanval is.
Charge Beam
509010
Heeft 70% kans om de Sp. Atk van de gebruiker te verhogen met 1 niveau.
Confide
20
Verlaagt de Sp. Atk van het doelwit met 1 niveau.
Discharge
8010015
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Double Team
15
Verhoogt de behendigheid van de gebruiker met 1 niveau.
Eerie Impulse
10015
Verlaagt de Sp. Atk van het doelwit met 2 niveaus.
Electro Ball
10010
Doet meer schade des te sneller de gebruiker is dan het doelwit.
Gyro Ball
1005
Doet meer schade des te sneller het doelwit is dan de gebruiker.
Hidden Power
6010015
Het type van deze aanval verschilt per gebruiker.
Magic Coat
15
Kaatst statuseffecten door aanvallen van de tegenstander terug naar de tegenstander.
Magnet Rise
10
Maakt de gebruiker 5 beurten lang immuun voor Ground-type aanvallen.
Rain Dance
5
Wekt een regenbui op die 5 beurten duurt.
Rollout
309020
Valt 5 beurten achter elkaar aan, steeds met verdubbelde kracht. Kracht verdubbelt bovendien als de gebruiker ervoor Defense Curl gebruikte.
Round
6010015
Kracht verdubbelt als een teamgenoot deze aanval dezelfde beurt ook gebruikte; raakt dan meteen erna.
Shock Wave
6020
Raakt altijd.
Sleep Talk
10
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Voert een willekeurige andere aanval van de gebruiker uit.
Snore
5010015
Kan alleen gebruikt worden als de gebruiker slaapt. Heeft 30% kans om het doelwit te laten 'flinchen'.
Spark
6510020
Heeft 30% kans om het doelwit te verlammen.
Swagger
8515
Verwart het doelwit, maar verhoogt diens Attack met 2 niveaus.
Thief
6010025
Steelt het voorwerp van het doelwit als de gebruiker er geen vast heeft.
Torment
10015
Het doelwit kan niet meer twee beurten achter elkaar dezelfde aanval uitvoeren.
Volt Switch
7010020
Wisselt de gebruiker.
Wild Charge
9010015
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.
Endure
10
Weerstaat deze beurt alle aanvallen met minstens 1 HP. De slagingskans zakt steeds bij opeenvolgend gebruik.
Sucker Punch
701005
Raakt vóór het doelwit, maar alleen als deze een aanval voorbereidt die schade toebrengt.
Mimic
10010
Kopieert tijdelijk de laatst gebruikte aanval van het doelwit.
Curse
10
Als Ghost-type: gebruiker verliest 50% HP waarna doelwit iedere beurt 25% HP verliest. Als niet-Ghost-type: verhoogt Attack en Defense en verlaagt Speed gebruiker met 1 niveau.
Zap Cannon
120505
Verlamt het doelwit.
Take Down
908520
Brengt 25% van de schade toe aan de gebruiker.