Pokémon Red, Blue & Yellow Walkthrough

Deze walkthrough is geschreven om je door het verhaal in Pokémon Red, Blue en Yellow te helpen. Het bevat alle informatie die je nodig hebt van het begin tot het einde, en zelfs erna.

Je kunt het menu aan de rechterkant gebruiken om naar een specifiek deel in de walkthrough te gaan. Bij ieder deel staat aangegeven welke gebieden hierin beschreven worden.

Mocht je na het lezen van de walkthrough toch niet verder komen in het spel, dan kun je je vraag stellen op ons forum!

Verschillen Pokémon Red, Blue en Yellow

Pokémon Yellow kwam later uit dan Pokémon Red en Blue, en werd gebaseerd op de tekenfilmserie die sindsdien op TV te zien was. Hierdoor zijn er een aantal verschillen tussen Pokémon Red/Blue en Pokémon Yellow. Zo zul je andere wilde Pokémon tegenkomen, andere personages ontmoeten en hebben zelfs de Gym Leaders andere teams.

Op verschillende punten in de walkthrough zal er een groot onderscheid gemaakt worden tussen Pokémon Red/Blue en Pokémon Yellow in uitklapbare venster. Kijk hierbij in het venster dat bij de game hoort die jij speelt om de walkthrough verder te volgen.

— Opening —

Pokémon Red, Blue en Yellow zijn de games waarmee het allemaal begon! Zodra je het spel opstart, krijg je het iconische gevecht tussen Gengar en Nidorino te zien (in Red), een gevecht tussen Gengar en Jigglypuff (in Blue) of beelden van Pikachu die naar je toe rent (in Yellow). Na de introductie verschijnt het titelscherm en kun je een nieuw spel beginnen.

Aan het begin van je nieuwe avontuur zul je begroet worden door Professor Oak en zijn Nidorino (in Red/Blue) of zijn Pikachu (in Yellow). Hij heet je welkom in de wereld van de Pokémon, en vraagt allereerst naar jouw naam. Vervolgens kun je je rivaal ook een naam geven. (In deze walkthrough gebruiken we de naam Blue voor de rivaal.)

Na de introductie verschijn je in je kamer in Pallet Town. Check eerst je computer, die linksboven in je kamer staat, om een Potion te ontvangen — deze zal al snel van pas komen. Rechtsboven vind je de trap; daal deze af, en verlaat je huis door op de deurmat te staan en op omlaag te drukken. Je avontuur kan beginnen!

Volgende hoofdstuk: Boulder Badge

Print Friendly