Startpagina » Pokémon Scarlet & Violet » Pokémon Scarlet & Violet Walkthrough » Pokémon Scarlet & Violet Walkthrough – Path of Legends – Stony Cliff Titan

Pokémon Scarlet & Violet Walkthrough – Path of Legends – Stony Cliff Titan

In Pokémon Scarlet & Violet ben je vrij om te kiezen in welke volgorde je de doelen in het verhaal volbrengt. Dat wil echter niet zeggen dat iedere volgorde handig is, want sommige doelen zijn een stuk lastiger dan andere. Dit komt bijvoorbeeld doordat de Pokémon waar je het tegen op moet nemen, hoge Levels hebben.

Een goed eerste doel in de Path of Legends-verhaallijn is de Stony Cliff Titan. Deze bevindt zich ergens in South Province (Area Three). Om dit gebied te bereiken, verlaat je Mesagoza door de oostelijke poort.

South Province (Area Three)

Zodra je Mesagoza verlaat, zul je links voor je een picnictafeltje zien. Als je met de man bij de tafel praat, zal hij je een aantal sandwichingrediënten geven. Ook kun je met hem praten om je Pokémon te genezen. Dit zal ook je Tera Orb weer opladen.

Je eerste doel is om het Pokémon Center in het midden van het gebied te bereiken. Hiervoor kun je simpelweg het hoofdpad volgen. Je kunt echter ook van het pad af gaan om de doolhofachtige kliffen te verkennen. Hier zijn namelijk veel voorwerpen en TMs te vinden.

Zoals: TM011 Water Pulse (hoek in het noordwesten), TM056 Bullet Seed (op een afgezonderde klif in het noordoosten; spring met Koraidon/Miraidon) en TM093 Flash Cannon (op een verhoging langs het hoofdpad). Als je verdwaald raakt, volg dan de pijlborden om terug op het hoofdpad te komen.

Als je het pad blijft volgen, kom je al snel bij het Pokémon Center. Hier vind je een man van de Pokémon League; als je genoeg Trainers in het gebied verslagen hebt, zal hij je een Shell Bell geven.

Vervolg dan je reis richting het oosten. Let op: als je na het Pokémon Center afbuigt naar rechts, kom je in South Province (Area Five). Dit gebied is optioneel en bevat een stuk sterkere Pokémon. Loop verder naar het oosten en het pad zal naar beneden afdalen.

In de verte zul je een uitkijktoren zien. Loop voor nu richting de uitkijktoren. Als je wilt, kun je links en rechts nog verder de kliffen afdalen om voorwerpen te vinden. Zo is er aan je rechterkant (in het zuiden) een Moon Stone te vinden tussen de struiken.

Blijf richting de uitkijktoren gaan, en je zult vlakbij een picnictafel zien staan. Hier kun je wat ingrediënten krijgen en je Pokémon genezen. Bovenin de uitkijktoren kun je TM080 Metronome vinden.

Loop dan een stukje terug naar de picnictafel, en ga in de richting van het pijlbord. Wanneer je bij het volgende bord komt, kijk dan links naar de open vlakte; hier zul je een grote Klawf zien die aan de muur hangt. Bereid je voor op het gevecht en ga dan naar de grote Klawf toe.

Wanneer je in de buurt komt, klimt de Klawf omhoog de klif op. Loop rechts langs het pad omhoog om hem weer te vinden. De Klawf springt los en valt je aan!

Klawf, the Stony Cliff Titan
Rock Smash
Rock Tomb
Block

Pas op wanneer de HP van Klawf onder de helft daalt. Zijn Ability Anger Shell activeert, en verhoogt zijn Attack, Sp. Atk en Speed. Wel zal zijn Defense en Sp. Def zakken, dus grijp je kans om de genadeklap uit te delen.

Wanneer je Klawf bijna uitgeschakeld hebt, maakt hij zich uit de benen. Ga terug de heuvel af en Klawf zal de rotswand openbreken en iets opeten wat hem volledig geneest en nog krachtiger maakt. Gelukkig komt Arven aanrennen om je te hulp te schieten met zijn Shellder.

Nadat je Klawf hebt verslagen, zal hij verdwijnen en gaan jij en Arven de grot in. Binnen vinden jullie de Sweet Herba Mystica! Als dank voor je hulp geeft Arven je een sandwich en een Titan Badge.

Tijdens het eten zal Koraidon / Miraidon uit zijn Poké Ball verschijnen. Als je hem de sandwich geeft, krijgt hij een deel van zijn kracht terug. Hij zal nu snel kunnen sprinten!

Om te sprinten met Koraidon / Miraidon, druk je de linkeranaloogstick in. Je zult dan sprinten tot je tot stilstand komt. Door te sprinten kun je je sneller bewegen en langere sprongen maken. Ook kun je tegen een boom aan sprinten, waardoor er een Pokémon uit kan vallen.

Het volgende doel qua moeilijkheidsgraad is de Artazon Gym, en dit is ook het meest nabijgelegen. Indien je echter meteen door naar de volgende Titan wilt, is de Open Sky Titan een goede keuze. Klik op een knop hieronder om verder te lezen, of kies een ander doel in de sidebar.