Startpagina » Pokémon Sword & Shield » Pokémon Sword & Shield Walkthrough » Pokémon Sword & Shield Walkthrough – Fire Badge

Pokémon Sword & Shield Walkthrough – Fire Badge

Hulbury

Wanneer je stadion verlaat nadat je Gym Leader Nessa hebt verslagen en de Water Badge hebt bemachtigd, staat Oleana je op te wachten. Ze vraagt je om naar het restaurant de Captain's Table te komen om met voorzitter Rose te praten.

Je vindt het restaurant direct rechts van het Pokémon Center in Hulbury. Ga naar binnen en loop naar Rose, Oleana en Sonia toe. Na een kort gesprek vertrekken Rose en Oleana weer. Sonia heeft nog een beloning voor je voor het verslaan van Nessa: TM79 Retaliate.

Wanneer je het restaurant verlaat, vertelt Hop je waar je de volgende Gym vindt: Motostoke, een stad die je al eerder bezocht hebt. De Gym Leader, Kabu, is echter niet aanwezig; hij is aan het trainen in Galar Mine No. 2. Dat is dus je volgende bestemming. Volg het pad helemaal naar het oosten, en je zult de mijn bereiken.

Galar Mine No. 2

⦾ frequent | O normaal | △ gemiddeld | ☆ zeldzaam | ★ zeer zeldzaam

Loop naar het oosten, en je zult al snel Bede tegen het lijf lopen. Hij daagt je uit voor een gevecht!

+
Pokémon Trainer Bede
Pokémon Trainer Bede
Solosis Lv. 21
Gothita Lv. 22
Ponyta Lv. 22
Hatenna Lv. 23

Nadat je Bede verslagen hebt, “beloont” hij je met Bede's League Card en vertrekt hij weer.

Als je verder de grot in loopt, zul je soms kleine “Poké Balls” op de grond zien liggen. Maar pas goed op: dit kunnen slinkse Stunfisk zijn, die maar al te graag toehappen als iemand in de buurt komt.

Blijf verder naar het zuiden lopen, en raap aan je linkerkant een Grip Claw op. Iets verderop zullen twee Team Yell Grunts je tegenhouden en je uitdagen voor een gevecht. Gelukkig komt Hop snel aangerend, en samen nemen jullie het tegen de Grunts op.

+
Team Yell Grunt & Grunt
Team Yell Grunt & Grunt
Linoone Lv. 22
Pancham Lv. 21
Thievul Lv. 21
Liepard Lv. 22

Nadat je Team Yell een lesje hebt geleerd, rennen ze weer weg. Hop geneest je Pokémon en loopt dan verder de grot in. Check helemaal links bij de mijnwagen voor een verborgen Star Piece, en loop dan naar beneden. Je komt bij een meertje waar je links of rechts kunt; ga eerst naar links en raap de verborgen Soft Sand op, die bij de mijnwagen ligt. Loop dan door naar rechts, versla de Trainer en raap rechts van hem de TM49 Sand Tomb op.

Iets verderop kom je Hop weer tegen. Kabu, de Gym Leader naar wie je zocht, confronteert Team Yell en jaagt ze weg. Kabu nodigt je uit om naar de Motostoke Gym te komen, en dan vertrekt hij weer. Samen met Hop loop je de mijn uit.

Motostoke Outskirts

⦾ frequent | O normaal | △ gemiddeld | ☆ zeldzaam | ★ zeer zeldzaam

Zodra Hop weer verder gelopen is, ga dan naar het bordje toe dat je ietsje noord ziet staan; erachter vind je een Amulet Coin. Blijf naar het westen lopen, steek de brug over, en je komt al snel weer aan in Motostoke.

Motostoke

Wanneer je arriveert in Motostoke, is het al te laat geworden om de Gym uit te dagen. Loop daarom door naar het westen, tot je weer bij het hotel komt (te herkennen aan het groene bordje).

Binnen kom je Marnie weer tegen, die je uitdaagt voor een gevecht om te zien of ze klaar is voor de Gym-uitdaging.

+
Pokémon Trainer Marnie
Pokémon Trainer Marnie
Croagunk Lv. 24
Scraggy Lv. 24
Morpeko Lv. 26

Na het gevecht is het bedtijd en worden je Pokémon weer genezen. Marnie vertelt dat Hop al naar de Gym is en geeft je Kabu's League Card, evenals wat Burn Heals. Verlaat het hotel en loop naar het westen om het stadion te bereiken. Daar vind je Hop, die zijn Badge al heeft behaald.

Bereid je team goed voor, en spreek dan met de receptionist om de Gym uit te dagen.

Motostoke Gym

De Gym-missie van de Motostoke Gym is om wilde Pokémon te vangen. Voor het verslaan van een wilde Pokémon krijg je één punt, hem vangen levert je twee punten op. Het doel is om vijf punten te halen.

In de Gym vind je drie grasveldjes met daarin een wilde Pokémon. Maar let op: tijdens het gevecht zal een andere Trainer ook meevechten, en je proberen te dwarsbomen! Probeer dus eerst je andere Trainer uit te schakelen zodat die je niet in de weg kan zitten, en richt je vervolgens op het vangen van de Pokémon. Let op: er zijn maar drie wilde Pokémon in de Gym, dus je zult er minstens twee moeten vangen. Ben je niet zeker van je zaak? Sla dan eerst je spel op voordat je het gras induikt, zodat je altijd kunt herladen als er iets misgaat.

In het grasveld links neem je het op tegen een Vulpix. Je tegenstander gebruikt een Rolycoly, die de Vulpix zal aanvallen. Pas op voor Rolycoly's Steam Engine Ability: wanneer hij geraakt wordt door een Fire-type aanval, zoals Incinerate van Vulpix, zal zijn Speed verhogen. Ook kent hij Rapid Spin, wat zijn Speed nog verder verhoogt.

In het grasveld rechts vind je een Sizzlipede. De andere Trainer zet een Salandit in, die jouw Pokémon voortdurend lastig zal vallen met Sand-Attack en Will-O-Wisp! Probeer dus zo snel mogelijk de Salandit uit te schakelen óf de Pokémon te vangen, zodat je niet met een team vol verbrande Pokémon zit.

Het grasveld boven bevat een Litwick, en je tegenstander gebruikt een Sizzlipede. Deze kan de Litwick sterker maken door hem aan te vallen met Fire-type aanvallen, wat Flash Fire kan activeren. Ook valt hij de Litwick aan met supereffectieve Dark-aanvallen. Houd dus goed de HP van de Litwick in de gaten.

Omdat je de Pokémon dient te vangen, is het aan te raden om goede Poké Balls mee te nemen. Sizzlipede is een Bug-type Pokémon, een Net Ball zal dus extreem effectief zijn. Voor Vulpix of Litwick kun je het beste een Nest Ball gebruiken, of een Great Ball als je Nest Balls op zijn. Speel je in de avond, gebruik dan een Dusk Ball; deze zijn 's nachts zeer effectief. Check, voordat je de wilde Pokémon uitdaagt, eerst of je genoeg Poké Balls hebt; zo niet, verlaat dan de Gym om bij te kopen.

Wanneer je minimaal 5 punten hebt behaald, heb je de missie voltooid. Nu is het tijd om het op te nemen tegen de Gym Leader: Kabu.

+
Gym Leader Kabu
Gym Leader Kabu
Ninetales Lv. 25
Arcanine Lv. 25
Gigantamax Centiskorch Lv. 27

Voor je overwinning zal Kabu je de Fire Badge overhandigen. Hiermee kun je Pokémon vangen t/m Lv. 35. Ook zullen geruilde Pokémon t/m Lv. 50 je gehoorzamen. Ook krijg je TM38 Will-O-Wisp, en een Fire Uniform als aandenken.

Dan, de Gymadviseur, zal je vertellen dat de volgende Gym zich in de stad Hammerlocke bevindt. Om Hammerlocke te bereiken, zul je opnieuw een tocht moeten maken door de Wild Area. Tijd om de wildernis weer in te duiken!