Startpagina » Pokémon Sword & Shield » Pokémon Sword & Shield Walkthrough » Pokémon Sword & Shield Walkthrough – The Isle of Armor

Pokémon Sword & Shield Walkthrough – The Isle of Armor

The Isle of Armor is het eerste deel van de Pokémon Sword & Shield Expansion Pass. Wanneer je deze uitbreidingspas gekocht hebt, heb je toegang tot een nieuw gebied: het Isle of Armor. Dit gebied kun je op ieder moment in je avontuur bezoeken en bevat een op zichzelf staand verhaal. Het eiland barst van de voorwerpen en wilde Pokémon, dus als je wilt trainen voor het hoofdavontuur, is dit dé plek.

Verschillende Levels

Omdat je het Isle of Armor-verhaal op ieder moment kunt spelen, zullen de Levels van wilde Pokémon en Trainers zich aanpassen aan je voortgang. In deze walkthrough worden per Pokémon twee Levels genoemd: het eerste Level is het Level wat de Pokémon zal hebben voordat je de Galar Champion bent geworden, en het tweede Level geldt voor erna.

Wedgehurst

Zodra je het spel opstart, zul je een Armor Pass ontvangen waarmee je naar het Isle of Armor kunt reizen. Om hier te komen, ga je terug naar het dorp Wedgehurst. Ga het station binnen, en praat met de man met het uniform; hij zal aanbieden je naar Armor Station te brengen.

Na een kort treinritje en vlucht met de Flying Taxi zul je het eiland bereiken!

Fields of Honor

Hoe lees ik de tabel?

Net zoals in de Wild Area zullen Pokémon in The Isle of Armor verschijnen op basis van het weer. Rechts naast iedere Pokémon vind je negen kolommen die aangeven wat de kans op verschijnen is in iedere weersomstandigheid.

Hieronder vind je de betekenis van de icoontjes:

Zodra je uit de Flying Taxi stapt, komt een onderzoeker naar je toegelopen die je een update voor je Pokédex geeft. In deze nieuwe Isle of Armor Pokédex kun je precies bijhouden welke Pokémon je allemaal gevangen hebt op het eiland.

Wanneer je het station probeert te verlaten, zal een nieuw personage binnenlopen: Klara (in Pokémon Sword) of Avery (in Pokémon Shield). Ze/hij daagt je uit voor een gevecht en loopt dan naar buiten. Bereid je voor en loop dan naar buiten om het gevecht te beginnen!

+
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Venipede Lv. 10 / 58
Slowpoke Lv. 12 / 60

+
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Abra Lv. 10 / 58
Slowpoke Lv. 12 / 60

Nadat je haar/hem verslagen hebt, wijst Klara/Avary je de locatie van de Master Dojo aan. Ook ontvang je een Style Card. Met dit pasje in je bezit kun je bij kledingzaken en haarsalons extra kleding kopen die bij de Pokémon Sword & Shield Expansion Pass hoort. Vervolgens rent Klara/Avery gauw weer weg.

Het Isle of Armor is één grote Wild Area zonder traditionele Routes. Dat betekent dat je helemaal vrij bent om te gaan en staan waar je wilt! In deze walkthrough zullen we je langs de belangrijke verhaalelementen leiden, maar dat is zeker niet het enige wat er te ontdekken valt op het Isle of Armor. Houd je ogen open en je oren gespitst!

Loop langs de kust, en draai de camera naar links; je zult al snel de Master Dojo zien. Ga richting de dojo toe, en je zult bij een bruggetje komen. Hier vind je een Alolan Diglett, evenals een man die je vraagt om zijn 150 Diglett te vinden op het eiland. De Diglett zijn te herkennen aan hun drie sprieten haar, dus let goed op wanneer je het eiland verkent. Naast de man vind je een bordje waarop je kunt zien hoeveel Diglett er nog te vinden zijn in ieder gebied.

Ga verder de brug over, en loop door tot je bij de dojo komt. Voor de dojo zul je Klara/Avery weer tegenkomen. Je ontmoet ook een tweede personage: Honey, een van de mensen die de Master Dojo runt.

Binnen in de dojo zul je de andere studenten ontmoeten. Een jongen die zich voorstelt als Hyde komt aangelopen en geeft je een Exp. Charm: hiermee zullen je Pokémon meer Exp. Points ontvangen per gevecht! Dan introduceert de meester van de dojo, Mustard, zich. Hij wil zien hoe sterk je al bent, en daagt je uit voor een gevecht!

Pokémon genezen

Als je eerst je Pokémon wil genezen, kun je de kamer rechts onderin de dojo gebruiken. Praat dan met meester Mustard om het gevecht te beginnen.

+
Dojo Master Mustard
Dojo Master Mustard
Mienfoo Lv. 13 / 61
Shinx Lv. 13 / 61

Na het gevecht zal Mustard je welkom heten in de dojo en je je Dojo Uniform geven. Dan legt hij uit dat er je drie uitdagingen staan te wachten. De eerste uitdaging: vang de snelle Slowpoke, die het uniform van Klara/Avery gejat hebben. De andere studenten rennen de dojo uit, en je krijgt de optie om het uniform aan te houden of je normale kleren weer aan te trekken.

Als je naar rechts loopt, zul je een huiskamer bereiken waar je Hyde en een vreemde machine vindt: de Cram-o-matic. Inspecteer de machine enkele keren en je krijgt de optie om er 500 Watts in te stoppen. De Cram-o-matic zal tot leven komen, en je kunt er gebruik van maken!

Wanneer je vier voorwerpen in de Cram-o-matic stopt, zal er een nieuw voorwerp uit komen rollen. Indien je er Apricons instopt die je op het Isle of Armor kunt vinden, kun je zelfs enkele zeldzame Poké Balls ontvangen.

Verlaat de dojo, en je zult de Slowpoke weg zien rennen. Wanneer je ze achterna loopt, zul je rechts van je een vrouw passeren. Als je de Rotom Bike al hebt uit het hoofdavontuur, zal ze je de optie bieden om de kleur van je fiets aan te passen. Blijf doorlopen, en je zult de Soothing Wetlands bereiken.

Soothing Wetlands

In de Soothing Wetlands zul je de Slowpoke rond zien rennen. Je herkent ze aan de grote stofwolken die ze doen opwaaien. Door hun snelheid laten ze zich niet zomaar vangen!

Er is echter een trucje om de Slowpoke makkelijker te vangen. Ze volgen altijd precies hetzelfde pad, dus als ze een paar rondjes hebben gemaakt, kun je op het pad gaan staan en zullen ze vanzelf tegen je aan rennen. Wanneer je met ze vecht, zullen de Slowpoke het gevecht beginnen met een gemaximaliseerde Speed-stat.

Nadat je de drie Slowpoke verslagen hebt, is het tijd om terug te keren naar de dojo.

Master Dojo

Als beloning zul je een nieuwe starter-Pokémon mogen kiezen: Bulbasaur of Squirtle! Dit zijn echter niet zomaar starter-Pokémon, wanneer ze evolueren, hebben ze de mogelijkheid om te Gigantamaxen.

Kies je nieuwe starter-Pokémon, en meester Mustard zal terugkeren. Hij vertelt over de Max Soup, een speciaal goedje wat een normale Pokémon de mogelijkheid kan geven om te Gigantamaxen. Je tweede uitdaging is dus om Max Mushrooms te vinden die als ingrediënten voor Max Soup dienen.

De andere studenten vertrekken weer, en Honey zal je 5 Armorite Ore geven. Deze erts kun je aan een man rechtsbovenin de dojo geven om één van je Pokémon een speciale aanval te leren. Deze aanvallen zijn niet verkrijgbaar op andere manieren!

Wanneer je de dojo verlaat, rent Mustard je achterna en wijst hij je de weg naar het Forest of Focus. Hij vertelt je dat je achterin het bos Warm-up Tunnel zult vinden, en dat dit een goede plek is om naar Max Mushrooms te speuren. Tijd om het bos in te gaan!

Forest of Focus

Op het Isle of Armor heb je in alle gebieden de mogelijkheid om de camera vrij te besturen. Dat betekent wel dat het een stuk makkelijker is om verdwaald te raken. Onderweg zul je enkele bomen vinden die je kunt schudden: door het fruit eruit te schudden, kun je deze bomen gebruiken om gebieden te markeren waar je al geweest bent.

Meteen aan het begin van het bos kun je kiezen om links over de brug te gaan, of rechts tussen de bomen door. Op beide paden zul je een aantal zeldzame voorwerpen kunnen vinden, dus het loont om het bos eens goed te doorzoeken.

Blijf de rivier volgen, en je zult bij een tweede brug komen. Loop langs de linkerkant van de rivier door, en al snel zul je een derde brug zien. Ga deze brug over, en je komt bij de Training Lowlands.

Training Lowlands

Zodra je de Training Lowlands binnenloopt, zul je bij een splitsing komen. Rechts zul je een grote toren zien. Laat deze voor nu voor wat het is en loop recht door, tot je bij de ingang van de grot komt.

Warm-up Tunnel

Loop door de grot heen, en je komt al gauw bij een splitsing. Raap vlakbij de splitsing een Thick Club op, en neem dan de afslag naar links om TR76 Stealth Rock te vinden. Keer dan terug en ga naar rechts.

Iets verderop zul je een stel rode paddenstoelen zien. Bereid je voor op een gevecht en pluk dan de paddenstoelen. Voordat je dit kunt doen, komt Klara/Avery aangerend; ze/hij daagt je uit voor een gevecht!

+
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Slowpoke Lv. 18 / 62
Koffing Lv. 18 / 62
Whirlipede Lv. 19 / 63

+
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Slowpoke Lv. 18 / 62
Woobat Lv. 18 / 62
Kadabra Lv. 19 / 63

Nadat je Klara/Avery afgewimpeld hebt, zal ze/hij weer wegrennen en kun je de 3 Max Mushrooms plukken. Vervolgens zal Honey je bellen dat je terug kunt keren naar de dojo.

Snel terug naar de dojo

Als je in het hoofdverhaal de Flying Taxi hebt vrijgespeeld, kun je snel terugkeren naar de dojo via de Town Map in je menu. Loop anders terug door het Forest of Focus en vervolgens de Soothing Wetlands om de Master Dojo weer te bereiken.

Master Dojo

Terug in de dojo staat de pot al op het vuur, en vraagt Honey je om de Max Mushrooms. Dan komt Klara/Avery aangerend, die vertelt dat ze/hij ook Max Mushrooms gevonden heeft. Honey besluit om de Max Mushrooms van Klara/Avery te gebruiken, en je mag de jouwe houden.

Tijdens het eten legt Mustard uit dat een Pokémon die Max Soup drinkt, de mogelijkheid krijgt om te Gigantamaxen. Het effect werkt ook andersom: wanneer je Max Soup voert aan een Pokémon die kan Gigantamaxen, zal die terugkeren naar zijn normale Dynamax-vorm. Als je wilt, kun je later met de man in de keuken praten om Max Soup te koken voor één van je Pokémon, ten koste van 3 Max Mushrooms.

Gigantamax

De drie starter-Pokémon van de Galar-regio, Grookey, Scorbunny en Sobble, hebben alledrie een Gigantamax-vorm! Wanneer je je starter in Rillaboom, Cinderace of Inteleon hebt laten evolueren, heb je nu dus de kans om hun Gigantamax-vorm vrij te spelen.

Na het eten vraagt Mustard of je naar zijn kamer kunt komen. Loop naar de kamer rechts onderin de dojo en spreek met de meester. Klara/Avery is ook van de partij, en Mustard vertelt dat jullie de derde, laatste uitdaging mogen doen. De regels zijn simpel: jullie nemen het tegen elkaar op in een Dynamax-gevecht.

Ga terug naar de arena en ga door de open deur naar buiten om het Battle Court te bereiken, waar Klara/Avery al op je staat te wachten. Spreek haar/hem aan om het gevecht te beginnen!

Pas op

Klara/Avery heeft op het veld Toxic Spikes (in Pokémon Sword) of Psychic Terrain (in Pokémon Shield) neergelegd!

+
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Pokémon Trainer Klara
(Als je Pokémon Sword speelt)
Skorupi Lv. 23 / 65
Weezing Lv. 24 / 66
Whirlipede Lv. 24 / 66
Dynamax Slowbro Lv. 25 / 67

+
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Pokémon Trainer Avery
(Als je Pokémon Shield speelt)
Ponyta Lv. 23 / 65
Swoobat Lv. 24 / 66
Kadabra Lv. 24 / 66
Dynamax Slowbro Lv. 25 / 67

Na het gevecht roept Mustard je uit tot de winnaar, en vertelt hij je dat je de geheime wapenrusting van de dojo in ontvangst mag nemen. Hij en de studenten lopen weg, en Klara/Avery zal je nog haar/zijn League Card geven.

Ga de dojo weer in, en praat met Mustard om de geheime wapenrusting te ontvangen… wat een Pokémon blijkt te zijn. Je ontvangt een Lv. 10 Kubfu! Ook geeft Mustard je de mogelijkheid om de eerste Pokémon in je team achter je aan te laten lopen.

Wanneer je met Honey praat, zul je de optie hebben om haar Watts te geven om de dojo te upgraden. Wanneer het totaal aantal Watts bepaalde mijlpalen bereikt, worden nieuwe features toegevoegd aan de dojo.

  • 5.000 W: Er wordt een stylist toegevoegd, waarmee je je haar en makeup kunt laten veranderen.
  • 20.000 W: Er wordt een Rotomi-machine toegevoegd.
  • 30.000 W: Er wordt een drankautomaat toegevoegd met Fresh Water. Deze zijn in de dojo een stuk goedkoper dan uit andere automaten in de Galar-regio.
  • 40.000 W: De drankautomaat zal ook Soda Pop verkopen.
  • 50.000 W: De drankautomaat zal ook Lemonade verkopen.
  • 100.000 W: Je zult curryingrediënten kunnen pakken uit de koelkast, die iedere dag wordt bijgevuld.
  • 200.000 W: Er wordt een tweede drankautomaat toegevoegd die Protein en Iron verkoopt voor een lagere prijs.
  • 300.000 W: De drankautomaat zal ook Calcium en Zinc verkopen.
  • 400.000 W: De drankautomaat zal ook HP Up en Carbos verkopen.
  • 500.000 W: Je kunt de Master Dojo als achtergrond voor je League Card gebruiken.
  • 800.000 W: Je krijgt Honey's League Card.
  • 1.000.000 W: Je kunt het tegen Honey opnemen in een gevecht.
  • 3.280.000 W: Je krijgt Honey's zeldzame League Card.

Voor het volgende deel van het verhaal dien je verschillende uitkijkplaatsen op het Isle of Armor te bezoeken met Kubfu. Mustard heeft deze gemarkeerd op je kaart: Loop Lagoon, Brawlers' Cave, Challenge Road en Potbottom Desert. Om verder te gaan met het verhaal moet je tenminste 3 van deze 4 plaatsen bezoeken.

Loop Lagoon

Loop Lagoon kun je op twee manieren bereiken. Als je de Rotom Bike – Water Mode al hebt uit het hoofdavontuur, kun je vlak voor de Master Dojo een riviertje op fietsen en een grot in gaan: Courageous Cavern. Indien je de Water Mode nog niet hebt, kun je de volgende route volgen.

Ga vanaf de Master Dojo naar het westen om de Soothing Wetlands te bereiken, waar je eerder de snelle Slowpoke gevangen hebt. Doorkruis dit gebied, en je komt bij de ingang van het Forest of Focus. Ga het Forest of Focus in, en neem de brug aan je linkerkant. Loop door tot je bij een fruitboom komt, en sla dan linksaf. Volg het pad naar beneden en je komt bij Challenge Beach.

Loop een eindje door en je zult de rivier weer zien aan je linkerkant. Volg de rivier om bij een grot te komen: Courageous Cavern. Blijf rechtdoor lopen om Loop Lagoon te bereiken.

Eenmaal aangekomen in Loop Lagoon zul je een meisje bij het water zien staan. Zorg dat Kubfu in je team zit, en spreek haar dan aan om samen het uitzicht te bekijken.

Brawlers' Cave

Om Brawler's Cave te bereiken, keer je terug naar de Master Dojo en ga je naar het westen om de Soothing Wetlands te bereiken. Sla dan meteen rechtsaf en loop langs de muur om bij een grotingang te komen: Brawlers' Cave.

Iets verderop, bij het riviertje, vind je één van meester Mustards studenten. Praat met hem met Kubfu in je team om samen het uitzicht te bekijken.

Challenge Road

Challenge Road kun je makkelijk bereiken vanuit het vorige uitkijkpunt in Brawlers' Cave, mits je de Rotom Bike – Water Mode hebt uit het hoofdavontuur. Indien je de Water Mode hebt, steek je simpelweg de rivier over en fiets je naar rechts, de verhoging op; volg het pad en je komt bij Challenge Road uit. Sla meteen linksaf.

Heb je de Rotom Bike – Water Mode nog niet, neem dan de volgende route. Keer terug naar de Soothing Wetlands en ga door het Forest of Focus om de Training Lowlands te bereiken. Als je de Flying Taxi hebt vrijgespeeld in het hoofdavontuur, kun je ook rechtstreeks naar de Training Lowlands vliegen. In het oosten van de Training Lowlands vind je een grote trap die naar een hoge toren leidt. Klim de trap op om Challenge Road te bereiken.

Bovenaan de eerste trap zul je een student van de Master Dojo vinden. Zorg dat Kubfu in je team zit en spreek hem aan om het uitzicht te bekijken.

Potbottom Desert

De Potbottom Desert bereik je via de Warm-up Tunnel, waar je eerder de Max Mushrooms gevonden hebt. Als je de Flying Taxi hebt vrijgespeeld in het hoofdavontuur, kun je hier rechtstreeks naartoe vliegen.

Zo niet, dan kun je de Warm-up Tunnel bereiken door vanuit de Master Dojo naar de Soothing Wetlands te gaan, door het Forest of Focus, en ten slotte de Training Lowlands doorkruisen.

Als je zojuist bij het uitkijkpunt op Challenge Road bent geweest, kun je ook de trap afdalen om Training Lowlands te bereiken. Sla dan meteen rechtsaf om bij de ingang van Warm-up Tunnel te komen.

Hoe dan ook: ga door Warm-up Tunnel heen (neem de afslag naar rechts) en je zult Potbottom Desert bereiken. Meteen links van je vind je een studente van de Master Dojo; spreek haar aan terwijl je Kubfu in je team hebt, en jullie zullen samen het uitzicht bekijken.

Master Dojo

Wanneer je genoeg uitkijkpunten bezocht hebt, kun je terugkeren naar de Master Dojo. Loop naar de kamer rechts en praat met meester Mustard. Hij zal zeggen dat jullie klaar zijn voor de volgende beproeving en neemt jullie mee naar de Soothing Wetlands.

Eenmaal aangekomen vertelt Mustard je over de Towers of Two Fists. Deze twee torens zul je ongetwijfeld al eens gezien hebben tijdens je tocht door het Isle of Armor. Je mag nu één van de twee torens kiezen om uit te dagen; afhankelijk van welke je kiest, zal Kubfu in een andere vorm evolueren.

Indien je Kubfu in de Fighting/Water-type Urshifu – Rapid Strike Style wilt evolueren, dien je de Tower of Waters te beklimmen. Maar als de Fighting/Dark-type Urshifu – Single Strike Style meer jouw ding is, kun je de Tower of Darkness beklimmen.

De Tower of Waters vind je in Challenge Beach, en de Tower of Darkness in Challenge Road. Om een van de torens te betreden, moet Kubfu de enige Pokémon in je team zijn. Ook wordt sterk aangeraden om Kubfu trainen naar minimaal Lv. 30 / 70, anders kun je het nog wel eens lastig gaan krijgen!

Tower of Waters

Om de Tower of Waters te bereiken, kun je dezelfde route volgen als genoemd onder het kopje “Loop Lagoon” hierboven. Wanneer je Challenge Beach bereikt hebt, ligt de Tower of Water op een steenworp afstand.

Wanneer je de Tower of Water betreedt, zul je niet kunnen vertrekken voordat je 5 Trainers verslagen hebt, of zelf verslagen wordt. Zorg dus dat je goed voorbereid bent!

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Psyduck Lv. 23 / 65

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Krabby Lv. 24 / 66

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Marill Lv. 25 / 67

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Poliwhirl Lv. 26 / 68

Bovenaan de toren staat de laatste uitdaging je te wachten: meester Mustard zelf!

+
Dojo Master Mustard
Dojo Master Mustard
Kubfu Focus SashLv. 30 / 70

Wanneer je Mustard verslagen hebt, heb je het recht verdiend om Kubfu te laten evolueren. Loop naar de hangende rol achterin de arena en inspecteer hem. Je krijgt nu een keuze: Kubfu wel of niet evolueren? Indien je ervoor kiest hem nu niet te evolueren, zul je later terug kunnen komen om hem alsnog te evolueren.

Wat je keuze ook is, Mustard zal je nog belonen met zijn League Card. Dan keren jullie samen terug naar de dojo.

Tower of Darkness

Om de Tower of Darkness te bereiken, kun je de route volgen onder het kopje “Challenge Road” hierboven. Vanuit het uitkijkpunt beklim je simpelweg de resterende trappen om de toren te bereiken.

Wanneer je de Tower of Darkness betreedt, zul je niet kunnen vertrekken voordat je 5 Trainers verslagen hebt, of zelf verslagen wordt. Zorg dus dat je goed voorbereid bent!

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Zorua Lv. 23 / 65

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Scraggy Lv. 24 / 66

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Inkay Lv. 25 / 67

+
Master Dojo Student
Master Dojo Student
Krokorok Lv. 26 / 68

Bovenaan de toren staat de laatste uitdaging je te wachten: meester Mustard zelf!

+
Dojo Master Mustard
Dojo Master Mustard
Kubfu Focus SashLv. 30 / 70

Wanneer je Mustard verslagen hebt, heb je het recht verdiend om Kubfu te laten evolueren. Loop naar de hangende rol achterin de arena en inspecteer hem. Je krijgt nu een keuze: Kubfu wel of niet evolueren? Indien je ervoor kiest hem nu niet te evolueren, zul je later terug kunnen komen om hem alsnog te evolueren.

Wat je keuze ook is, Mustard zal je nog belonen met zijn League Card. Dan keren jullie samen terug naar de dojo.

Master Dojo (na hoofdavontuur)

Wanneer je, na het voltooien van het hoofdavontuur, de Master Dojo weer betreedt, zul je een bekend gezicht tegenkomen: Hop! Hij is naar het Isle of Armor gekomen om het Dynamax-fenomeen te onderzoeken.

Mustard vertelt dat Urshifu ook potentieel heeft om de Gigantamaxen, maar de smaak van Max Soup niet kan uitstaan. Jij en Hop zullen dus een manier moeten vinden om Urshifu de Max Soup te laten drinken. Hop denkt dat honing wel eens de oplossing kan zijn, en nodigt je uit mee te komen naar het bos om het te vinden.

Verlaat de dojo en ga naar rechts, richting de Soothing Wetlands. Bij de ingang van het Forest of Focus zul je Hop weer tegenkomen.

Forest of Focus

Eenmaal in het Forest of Focus vertelt Hop dat Lilligant en Applin in het bos leven. Hij stelt voor om zoete nectar van deze Pokémon te verzamelen om honing te maken voor Urshifu.

Ga verder het bos in, en jullie zullen een Petilil zien, die verdwaald lijkt te zijn. Hop vraagt je om een van Petilils ouders (Lilligant) te gaan zoeken.

Loop verder het bos en ga richting de Training Lowlands. Bij de tweede brug zul je Lilligant vinden. Spreek haar aan en ze zal achter je aan lopen. Ga dan terug naar waar Hop is, bij de eerste brug, om Lilligant met Petilil te herenigen. Als dank zal Lilligant jullie wat nectar van haar bloem geven.

Hop probeert de nectar van Lilligant, maar concludeert dat het niet goed genoeg zal zijn. Tijd voor plan B: Applin. Loop terug het bos in en neem het rechterpad. Blijf rechts aanhouden en jullie zullen als snel een Applin vinden, die gauw wegrolt.

Loop naar de fruitboom toe, en je zult Applin tussen de takken zien zitten. Applin valt op je hoofd, en rolt dan snel weer weg. Gelukkig heeft de val wat nectar achtergelaten. Helaas ziet Hop dat ook Applins nectar niet goed genoeg zal zijn.

Dan krijgt hij een ingeving: de Pokémon die jullie zoeken is Vespiquen. Hop vertelt dat Vespiquen te vinden is op een eiland in de vorm van een bijenkort dat ergens rond het Isle of Armor ligt.

Om dit eiland te bereiken, neem je de Flying Taxi naar de Tower of Water. Als je dan naar links kijkt, zul je in de verte een eiland zien met daarop één grote boom. Gebruik de Rotom Bike om het eiland te bereiken.

Honeycalm Island

In het midden van Honeycalm Island zul je Hop weer tegenkomen. Dan merkt Hop dat er iets vreemds is aan de boom op het eiland. Bereid je voor en inspecteer dan de boom om er een Vespiquen uit te schudden, die niet zo blij is dat je haar ruw gewekt hebt!

+
Dynamax Vespiquen
Type:
Dynamax Vespiquen

Nadat je Vespiquen verslagen hebt, valt er Max Honey uit de boom. Nu jullie hebben wat jullie zochten, stelt Hop voor om terug te keren naar de dojo.

Master Dojo

Eenmaal terug in de dojo feliciteert meester Mustard jullie met het vinden van de Max Honey, en zal hij je uitdagen voor een ultiem gevecht. Zorg dat je goed voorbereid bent, en ga dan door de open deur achterin de dojo om het gevechtsveld te bereiken. Praat met Mustard om te beginnen!

+
Dojo Master Mustard
(Als je de Tower of Darkness koos)
Dojo Master Mustard
(Als je de Tower of Darkness koos)
Mienshao Lv. 73
Luxray Lv. 73
Corviknight Lv. 74
Kommo-o Lv. 75
Lycanroc Lv. 75
Gigantamax Urshifu Lv. 75

+
Dojo Master Mustard
(Als je de Tower of Waters koos)
Dojo Master Mustard
(Als je de Tower of Waters koos)
Mienshao Lv. 73
Luxray Lv. 73
Corviknight Lv. 74
Kommo-o Lv. 75
Lycanroc Lv. 75
Gigantamax Urshifu Lv. 75

Als beloning voor je overwinning zal Mustard je zijn zeldzame League Card geven. De leerlingen van de dojo komen je feliciteren, en na nog een kort praatje met Klara/Avery is het verhaal van het Isle of armor te einde gekomen.

Wanneer je de dojo weer binnenloopt, vertelt een leerling dat je een nieuwe functie hebt vrijgespeeld: Restricted Sparring. Hierbij kies je drie Pokémon van hetzelfde type, en neem je het op tegen 5 tegenstanders achter elkaar. Ook zijn er nog wat extra beloningen: praat met het meisje links bovenin om een Klara/Avery shirt te ontvangen, en check de Lv. 25 Porygon in de kamer rechts onderin om hem aan je team toe te voegen.

Breng ook nog eens een bezoekje aan de Potbottom Desert, waar je Klara/Avery weer tegen het lijf zult lopen. Ze/hij zal je haar/zijn zeldzame League Card geven, en vertrekt dan weer.

Hiermee is een einde gekomen aan het verhaal van het Isle of Armor. Maar dit betekent niet dat je alles van het eiland gezien hebt! Probeer alle 151 Alolan Diglett te vinden die op het eiland verstopt zijn, vang alle Pokémon in de Isle of Armor Pokédex, of probeer te winnen met elk Pokémon-type in Restricted Sparring. 

Je kunt natuurlijk ook naar een ander nieuw gebied met de Pokémon Sword & Shield Expansion Pass: de Crown Tundra. Lees snel het volgend hoofdstuk voor een uitgebreide walkthrough!