Pokémon X en Y hebben een aantal veranderingen en toevoeging met zich meegebracht. Zo zijn er ook een aantal nieuwe gevechtssoorten die we voor de eerste keer in deze games kunnen ontdekken. Deze nieuwe gevechtssoorten staan hier op een rijtje.

Horde Encounter

Tauros Horde Encounter screenshot

In Pokémon X & Y is er een nieuw soort gevecht tegen wilde Pokémon: de Horde Encounter. Hierin vecht je met één Pokémon tegen vijf wilde tegelijkertijd. Meestal zijn deze allemaal hetzelfde, maar soms zit er een uitzondering bij, zoals een Pokémon die je normaal gesproken niet in jouw versie kunt vangen.

Een Horde kom je gewoon tegen in het gras, bloemen of in een grot. Door het voorwerp Honey of de aanval Sweet Scent te gebruiken, kun je meteen een Horde tegenkomen. Soms heeft één van de Pokémon een speciale Ability. De Pokémon in een Horde Encounter zijn van een lager level, zodat ze niet te moeilijk zijn. Gebruik een aanval als Surf of Earthquake om ze snel te verslaan.

De volgende Pokémon kun je tegenkomen tijdens een Horde Encounter:

Horde Encounter Pokémon

 

Sky Battle

Gedurende je reis door Kalos zul je geregeld Pokémon Trainers tegenkomen die op een onbereikbaar plateau staan. Als je op de juiste manier tegenover ze gaat staan, zullen je uitdagen voor een speciaal gevecht: een Sky Battle.

In een Sky Battle mag je alleen Pokémon gebruiken die het Flying-type hebben of de Ability Levitate. Er zijn wel enkele uitzonderingen op deze regel.


 

Inverse Battle

In een huisje op Route 18 voor de ingang van de Terminus Cave bevindt zich een jongeman met een rare kracht: hij kan de type effectiviteit in een gevecht omdraaien! Dit betekent dat aanvallen die normaal super effectief zouden zijn, nu niet zo effectief meer zijn, en vice versa. Een leuke uitdaging voor doorgewinterde Pokémonspelers dus!

Om een overzicht te hebben van de effectiviteit van de types tijdens een Inverse Battle kun je het overzicht bekijken die te vinden is in de Type-effectiviteit pagina. Hier is een overzicht te vinden over wat de effectiviteit normaal gezien is. Om de effectiviteit van de Inverse Battle hieruit te halen moet je simpelweg de aanvallende types die normaal x0 of x½ effectief zijn, rekenen als x2 effectief. Dit geldt ook andersom: aanvallende types die normaal x2 effectief zijn, zullen nu x½ effectief zijn.

Vul alle verplichte velden in.
Heb je een fout gezien op deze pagina? Laat het ons dat weten zodat we het kunnen aanpassen! Ook opmerkingen over ontbrekende informatie of te weinig uitleg zijn welkom.



Forum